Paradoks našeg vremena dijelom se ogleda u činjenici da svatko može pustiti svoj glas i postati utjecajan, dok istovremeno to uspijeva vrlo malom broju ljudi.
Osim toga, često možemo čuti da je, posebice ako je netko uspio u svojim nakanama, ta osoba izgubila sebe. Jer, čini se da nam ništa nije važnije od osobnog integriteta. Osim novca i slave. Osim toga da imamo i jedno i drugo. I tu nastaje kratki spoj. Ne čudi ta podozrivost jer ipak svakoga jutra moramo sebe pogledati u ogledalu. Dakle, postoji li mogućnost da se prodate, a da u procesu ostanete potpuno svoji? Obujam ovog članka ne dopušta nam da ulazimo u dubine problematike, no potrudili smo se pronaći nekoliko izvrsnih knjiga koje, između ostalog, govore upravo o tome: kako steći popularnost, uz koju dolazi moć utjecaja, a istovremeno svakoga jutra ogledalu susresti osobu koja vam se sviđa. Želite li postići uspjeh, na bilo kojoj razini koja uključuje naklonost drugih ljudi prema vama, preporučujemo da pročitate svaki od navedenih naslova.
Kako steći prijatelje i naklonost ljudi – Dale Carnegie
Knjiga koja je u originalu objavljena davne, pradavne 1936. godine od tada pa do danas obavezna je literatura na putu do uspjeha. Warren Buffet, poznati poduzetnik, investitor i 7. najbogatiji čovjek na svijetu, uporno tvrdi: 'Carnegie mi je promijenio život', i često naglašava da upravo Carnegieju i njegovim predavanjima duguje uspjeh. Knjiga 'Kako steći prijatelje i naklonost ljudi' nastala je iz zbirke lekcija koje je Carnegie podučavao na svojim predavanjima i koje je odlučio okupiti u knjizi koja bi bila dostupna bilo gdje i bilo kome tko želi biti omiljen u društvu i uspješan u bilo čemu što radi.
Razmisli još jednom – Adam Grant
Iz dana se u dan uvjeravamo kako doba interneta ne prašta brzopleto donošenje zaključaka te njihovo objavljivanje online. Digitalni trag vrlo je postojan i brzo se širi, a posljedice nepromišljene brzine dugotrajne su. Vrijednost ovog naslova nalazi se u osnovnoj postavci autora koja kaže da stalno iznova moramo preispitivati svoje stavove jer ćemo se u protivnom poskliznuti i gadno pasti. Koliko ste puta priznali sami sebi da ste bili u krivu te iz toga promijenili ponašanje? Upozorenja Adama Granta valja uzeti za ozbiljno.
Ego je neprijatelj – Ryan Holiday
Izaberite jedan cilj, budite kreativni. Sad, pokušajte ga postići. Vrlo je vjerojatno da će vam jedina prava prepreka na putu njegova ostvarenja biti upravo vaš vlastiti ego. U svojem bestseleru Ego je neprijatelj Ryan Holidy pokazuje nam kako je i zašto ego tako moćan unutarnji protivnik kojega se moramo čuvati na svakom koraku karijere i života te da najbolji rad možemo ostvariti tek kada prepoznamo, prihvatimo i razoružamo opasnosti ega. Nizom primjera nadahnjujućih književnih likova i sadržaja te uz filozofiju i povijest, knjiga istražuje narav i opasnosti ega kako bi nam razjasnila kako možemo biti skromni u svojim težnjama, dostojanstveni u uspjehu te izdržljivi u neuspjehu.
Najveći trgovac na svijetu – Og Mandino
Još jedan klasik koji odolijeva nagrizanju zuba vremena. Vjerovali ili ne, ljudi su od pamtivijeka nešto prodavali kako bi se snašli u životu. Og Mandino je jedan od najčitanijih autora inspiracijskih vodiča i knjiga za samopomoć prodanih u preko 25 milijuna primjeraka, čemu je posebno pridonijela ova priča o malom timaritelju deva Hafidu koji postaje najveći trgovac na svijetu slijedeći načela s deset osobitih svitaka uspjeha. U priči o Hafidu koji pokušava (i na kraju uspijeva) postati najvećim trgovcem na svijetu, Og Mandino otkriva jednostavna ali vrlo učinkovita načela iz 'deset drevnih svitaka' koja su glavnom junaku pomogla na putu do željenog cilja.