KOZMETIČKI GIGANT NESTAO S DRUŠTVENIH MREŽA ZBOG LOŠEG UTJECAJA NA TINEJDŽERE: Izgubit će 13 milijuna dolara

Kozmetički brend LUSH povukao se sa svih društvenih mreža s važnom porukom.

Shutterstock

Kozmetički gigant Lush prošlog je petka maknuo svoje profile sa svih društvenih mreža - Facebooku, Instagramu, TikToku i Snapchatu.

Razlog? Sve veća zabrinutost oko negativnog utjecaja društvenih medija! Tvrtka je ovaj potez napravila uoči najluđeg šoping dana u godini, Crnog petka, a izvršni direktor Mark Constantine odluku je objasnio riječima koje ne čujemo često. Dapače!

'Sretan sam što sam izgubio 10 milijuna funti napuštanjem Facebooka', poručio je, a to je slobodna računica koliko bi tvrtka mogla izgubiti zbog povlačenja s društvenih mreža.

'Na isti način na koji su se desetljećima zanemarivali i omalovažavali dokazi protiv klimatskih promjena, zabrinutost zbog ozbiljnih učinaka društvenih medija sada se uglavnom zanemaruje', rekla je tvrtka u svom priopćenju za javnost ranije ovog tjedna. Radilo se o nešto više od 10,5 milijuna obožavatelja na Facebooku i Instagramu, a prema tvrdnjama izvršnog direktora, tvrtka ne želi biti dio štetnog utjecaja na mentalno zdravlje tinejdžera.

'Ovdje govorimo o samoubojstvu, a ne o tome bi li netko trebao obojiti kosu u plavu. Kako bismo uopće mogli sugerirati da smo odgovoran brend ako to promatramo i nije nas briga?', poručio je Constantine.

Shutterstock 

Ovo nije prvi put da je poznati brend napustio društvene mreže, no tada je u pozadini njihove odluke stajao 'umor od borbe s algoritmima'. Nažalost, manji dio brendova poveo se za njima. Primjerice, mnogi veliki oglašivači bojkotirali su platforme Mete 2020. godine nakon smrti Georgea Floyda, no ubrzo su se vratili. Lush tvrdi da ovo nije samo PR, već da su potez učinili iz pravih razloga.

Nažalost, o negativnom utjecaju društvenih mreža, posebno na mlađe generacije, govori se već neko vrijeme. Posebni je naglasak na nezdrave usporedbe po principu 'kod susjeda je trava zelenija', a vrlo često nije. Ipak, korisnici imaju običaj prikazivati samo ono najljepše iz svojih života, zbog čega se neki pojedinci koji to nemaju počinju osjećati nedovoljno dobro i loše. Često osjećaju i sram.

Natjecanje s drugima tako ih ne košta samo novaca, već i mentalnog zdravlja. Svi želimo imati savršen život, savršeno tijelo, savršenog partnera i prijatelje, a u moru lažnog blještavila zaboravljamo da savršenstvo ne postoji. Više nema prostora za neuspjehe i slabosti, jer oni nisu 'poželjni'. Sad se uljepšavaju lažnim osmijesima i filterima, baš kao i nepravilnosti na licu i tijela.

Sve je to dovelo do povećanja anksioznosti i depresije, posebno kod mlađe generacije, a Lush je svojim potezom pokazao kako to ne želi dodatno podupirati. Hoće li još neki relevantni brendovi krenuti njihovim stopama, tek ćemo vidjeti, no bio bi to zaista hvalevrijedan potez.

Barem dok društvene mreže ne postane malo bolje mjesto za život.