MODNI DVOJAC KLISAB ISKRENO O HRVATSKIM DIZAJNERIMA: 'Oni kvalitetni se isprofiliraju i njih nema mnogo'

U razgovoru za Story.hr, dizajneri Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić, otkrili su što misle o domaćoj modnoj sceni i objasnili nam tko su im bili uzori te kako je nastao brend Klisab.

Davor Puklavec/PIXSELL

Da li ste ikada pomislili da svi hodaju u istim kaputima, jaknama ili imaju iste torbe?

Domaći modni dvojac Klisab razbija ideju monotonog i jednoličnog odijevanja. Njihovi komadi su zbilja autentični te smo sigurni da će vas njihova priča i stavovi oduševiti.

Riječ je o Tomislavu Kliškiniću i Marku Šabariću koju su u samo nekoliko godina ostvarili status 'nove nade hrvatske mode'. Ne samo da su odlični dizajneri i umjetnici, već su i poslovni ljudi koji znaju što rade. Svatko radi ono u čemu je najbolji, a dizajniranje i idejni proces su nešto što obojica nadziru.

Ostvarili su brojne uspješne suradnje, a ona najpoznatija je KLISABXGhetaldus. Također, modni dvojac niže nagrade: Elle Style Awards 2020. (Najbolji dizajn accessoirea) i nagrada Ana Ledvaj 2020. (Najbolja kolekcija u 2019. godini).

U razgovoru za Story.hr, Tomislav i Marko su nam ispričali kakvi su bili njihovi počeci, objasnili su nam kako gledaju na modnu scenu u Hrvatskoj i otkrili nam gdje crpe inspiraciju za fantastične kapute, torbe i ostale komade. 

Story: Kako je započeo vaš modni put? Znate kako kažu, ‘oduvijek sam htio biti doktor ili pravnik’. Koja je Vaša priča?

Rođendan brenda slavimo 15. studenog, na dan kada smo 2014. godine pobijedili na natjecanju za mlade modne dizajnere Fashion Incubator. To nam nije bila prva suradnja, upoznali smo se ranije kroz rad na kostimografskim projektima, ali je bila prva kolekcija koju smo potpisali kao dizajneri i označila je prvi korak u stvaranju brenda KLISAB. Inače Tomislav je, baš kako spominjete u pitanju, oduvijek znao da će biti modni dizajner, dok se kod Marka ljubav prema modi, koja traje od ranog djetinjstva, tek kasnije odredila prema dizajniranju.

Story: Tko su Vaši uzori u svijetu mode? Radi li se o stranim ili domaćim dizajnerima?

Od inozemnih brendova izdvojit ćemo Dries Van Noten, Prada i Margiela. Među domaćim poštujemo rad svih kolega koji su se kao dizajneri ostvarili, bez obzira koliko nam je bliska njihova estetika.

Jakov Baričić 

Story: Kako gledate na modni svijet na Balkanu u odnosu na druge dijelove Europe? Ima li u Hrvatskoj previše dizajnera i/ili zasićenosti na modnom tržištu?

Ne bismo ustvrdili da ima previše dizajnera. Oni kvalitetni s vremenom se isprofiliraju kao vodeći na sceni i njih zaista nema mnogo. Svakako bismo mogli reći da smo kreativna regija iz koje pojedinci uspijevaju ostvariti impresivne karijere u inozemstvu, usprkos izostanku strukturne potpore dizajnerima na domaćem terenu, kako na početku tako i u nastavku rada.

Robert Gašpert 

Story: Od kud inspiracija za ‘stil Klisaba’? Imamo osjećaj kao da kreirate novi pravac u modnoj industriji Hrvatske. Doista ste svježi, ispred svih i drugačiji od drugih.

Hvala Vam na lijepim riječima. KLISAB je snažno obilježen našim osobnim poimanjem lijepog, odnosno lijepog u modi. Estetika našeg brenda nikada nije razvijana kao koncept, već se kroz kolekcije artikulira uvijek iznova. Mjesto u kojem ona prima konačan oblik je međuprostor između nas dizajnera i naše publike s kojom KLISAB odjeća dobiva nov, za nas nekad i neočekivan život. Ono što nam je zanimljivo uočiti je da su kao produkt najuspješniji oni komadi pri čijem smo oblikovanju potpuno neopterećeno slijedili viziju. Kao da KLISAB kaputi, baloneri, bomberice, torbe, sakoi ili nabrane haljine osim karakterističnog oblika nose i emotivni naboj zbog kojeg bivaju široko prepoznati.

Story: Kako izgleda jedan dan u životu dizajnera? S čime počinje Vaš dan?

Vođenje modnog brenda je dinamičan posao i radni dani se međusobno značajno razlikuju s obzirom na periode u sezoni. Dizajniranje je segment posla u kojem obojica jednako doprinosimo i ne postoji niti jedan KLISAB produkt koji nismo obojica u cijelosti odobrili. Međutim, u drugim segmentima poslovanja smo podijeljeni. Tomislav je odgovoran za vođenje proizvodnog tima, dok Marko vodi tim prodaje i komunikacije.