Već drugu sezonu u žiriju reality showa ‘Supertalenta’, od čijih komentara strahuju mnogi kandidati, sjedi Martina Tomčić Moskaljov. Ova 42-godišnja operna pjevačica za sebe kaže da nije stroga nego se ne libi izgovoriti istinu. Negativne komentare zbog brutalne iskrenosti nimalo ne doživljava, a kad se ugase svjetla reflektora, nagrađivana operna mezzosopranistica i suvlasnica Škole pjevanja ‘Husar & Tomčić’ prije svega je majka i supruga. Martina neizmjerno cijeni zajedničke obiteljske trenutke prepune veselja i toplih zagrljaja. Story: Ovogodišnja sezona ‘Supertalenta’ jedna je od zanimljivijih. Što vas je dosad najviše oduševilo, odnosno šokiralo? Ne bih rekla da me nešto šokiralo. Osoba sam vrlo snažne ekspresije, mimike pa možda neki talent s kojim se svakodnevno susrećem po mojim reakcijama izgleda kao da to nikad nisam vidjela. Mediji nam svakodnevno serviraju stvari koje promatram sa zgražanjem, dakle nije da sam prvi put u životu vidjela neke stvari koje mi se nisu svidjele u ‘Supertalentu’. Međutim, moje su reakcije uvijek jako iskrene. Prijatelji mi u šali vole reći da mi na čelu sve piše i prije nego što to izgovorim. Nemam problem s jasnim pokazivanjem emocijama i vjerujem da sam zbog toga pozvana u žiri već drugu godinu. Story: Često vas nazivaju najstrožom članicom žirija. Smatrate li se strogom ili samo pravednom? Mene epitet strogoće prati već deset godina, još od showa ‘Zvijezde pjevaju’ koji je slične tematike, ali ipak znatno drukčiji. Više volim reći da sam brutalno iskrena, što je zapravo bolnije nego biti strog. Strogoću smatram vojničkom disciplinom, treniranjem discipline bez obzira na posljedice i bez mnogo analiziranja. Ona je svrha samoj sebi, a stavove koje izražavam u showu ne bih tako opisala. Mislim da bi nas u životu trebala voditi istina. Trudim se živjeti istinu, koja je ponekad lijepa, romantična i afirmativna, no ponekad je razbuđujuća, ona nam je potrebna da se ponovno centriramo. Volim i jednu i drugu istinu, stoga smatram korektnim ljudima na pozornici, koji su došli u show zbog samo njima znanih razloga i motiva, reći istinu onakvu kakva jest. Story: Neki vam zamjeraju oštre komentare na izvedbu nekih kandidata, o tome se raspravlja na društvenim mrežama… Smeta li vam to? Društvene su mreže trend koji omogućuje svakom čovjeku da iskaže svoj stav. Problemi nastaju kad ih ljudi počnu shvaćati kao relevantnu činjenicu iskazivanja stavova. Najbolji primjer za to jest kad se na društvenim mrežama počne razgovarati o znanstvenim pitanjima a da pritom pojedinci nisu primjereno obrazovani, što može biti jako opasno. U kontekstu ‘Supertalenta’ to nije opasno, može biti eventualno zaglupljujuće. Prosječan čovjek može se osjetiti jednako vrijedan kao član žirija, koji iza sebe ima školovanje, životno iskustvo i karijeru, kada osuđuje izjave članova žirija, s kojima se i ja ponekad ne slažem. Svaki član žirija ima određeno pokriće za izjavu kojom komentira nastup. Kad prosječan gledatelj iskazuje stav, radi to zbog subjektivnog doživljaja, što je opravdano. To znači da ljudi gledaju nešto s emocijama, da nešto strastveno doživljavaju, no uz taj subjektivni dojam važna je i struka. Društvene mreže promatram kao fenomen koji je doživio svoj vrhunac i sad je u laganom padu. Stoga ne samo da ih ne doživljavam nego ih i ne pratim. Story: Kako se vi nosite s kritikom? Povrijedi li vas ponekad loš komentar na vašu izvedbu? Cijeli se život nosim s kritikama. Naučila sam ih slušati, analizirati i donositi zaključke na osnovu kritika. To je bio sastavni dio mog školovanja i profesije. Češće sam za nastup čula ‘ne’ nego ‘da’. Češće sam na audicijama bila odbijena nego što sam prolazila. Nepodnošenje kritike pitanje je emotivne nezrelosti ili možda mladosti i neiskustva. Kritika meni bliskih ljudi, do čijeg mi je mišljenja stalo, na moj jasno definiran stav svakako bi me potaknula na razmišljanje. No kritiku širokih masa bez pokrića uopće ne doživljavam. Primjerice, ako 80 posto ljudi za nešto kaže da im je super ili grozno, vjerojatno će se osobe bez vlastitog stava složiti s time. To ne smatram ni kritikom ni pohvalom. Ako mi suprug, roditelji ili prijateljice ukažu na nešto što sam pogrešno napravila, o da, to će me svakako dirnuti. Story: Što bi za vas morao imati pobjednik ‘Supertalenta’? To je sklisko područje s obzirom na to da zapravo ne možemo dobiti savršen uvid u nečiji supertalent i osobnost. Naime, talent je ono što nas izdvaja iz mase u prvih nekoliko sekundi. Talent se ogleda u vještini, izvrsnosti, posebnosti, različitosti, strastvenosti i u uvjerenju u ono što živimo. To je ono što tražim. S druge strane, sve te supertalentirane karakteristike ne moraju polučiti uspjeh ako iza toga ne stoje disciplina, rad, požrtvovnost, strpljivost i marljivost. Taj se drugi segment, nažalost, ne može odmah prepoznati. Upravo zato samo rijetki uspiju izgraditi karijeru nakon takvih emisija. To ne moraju nužno biti pobjednici natjecanja. Svi mi na pet minuta možemo odraditi nemoguće stvari, ali tijekom godina otkriva se koliko tko ima borbenosti i ustrajnosti u želji da uspije. Story: S obzirom na količinu pjevačkih talent showova, mislite li da bi upravo taj talent trebalo izbaciti iz ‘Supertalenta’ i dati priliku nekim neistraženima? Isključivanje jednog talenta diskriminira nešto u čemu se čovjek najlakše može izraziti i ostvariti. Tu se definitivno ubrajaju pjevanje i ples. Ostalih neobičnih talenata kandidata nema dovoljno da bismo mogli ispuniti emisiju i programski napraviti zanimljivu sezonu. Postoje razni svjetski specijalizirani showovi za pjevanje i plesanje u kojima sudjeluju već formirani i uskoprofilirani talenti, a njima to služi kao platforma za ostvarivanje karijere u toj grani umjetnosti. Mislim da ljudi ‘Supertalent’ ne doživljavaju kao platformu za ostvarivanje karijere, nego dolaze pobuditi interes za osobni talent. Story: Da se vaša djeca prijave u talent show, kako biste reagirali? Kad sam prošle godine prvi put bila članica žirija, osvijestila sam činjenicu da ću morati ocjenjivati i djecu koja su možda došla u emisiju zbog želje, odnosno neostvarene ambicije roditelja, trenera, učitelja... To mi je bilo jako teško i zato nijednom djetetu nisam mogla stisnuti crveni gumb. Razgovarala sam sa sinom koji je tada imao 12 godina. Rekla sam mu: “Hajde ti sad meni reci kako razmišlja tvoja ekipa i time ćeš pomoći mami. Zašto bi se ti, recimo, prijavio u ‘Supertalent’?” Odgovor mi je puno pomogao. Prema manjoj djeci trudim se biti iznimno blaga i upakirati iskrenost. Inače reagiram spontano, ali kad su djeca u pitanju, usporim reakcije i mozak mi izvodi kojekakve algoritme u strahu što bi moja riječ mogla izazvati u djetetu. To mi je najteži dio ‘Supertalenta’.
Martina Tomčić Moskaljov: 'Mnogo se mazim i grlim s djecom'
Objavljeno 05.11.2017. 17:56h
GLEDAMO IH SVAKE GODINE I NE MOGU NAM DOSADITI: Ovo je 5 omiljenih božićnih filmova koji se temelje na romanima
Umjesto crnih i burgundy, stylish djevojke nose novu boju hulahopki: Od modnog iznenađenja do velikog trenda sezone
Planirate blagdanska druženja u vašem domu? Dua Lipa ima 5 odličnih savjeta za još bolje zajedničko vrijeme kod kuće
Nećete vjerovati što piše u diplomi Marka Perkovića Thompsona: Karijeru je započeo '92., a završio je ovu školu
Valentina i Toni objavili svoju prvu božićnu fotografiju: Evo što su poručili svim 'dobrim i manje dobrim' ljudima
Vesna iz 'Ljubav je na selu': 'Milena je manipulatorica, a Ivo im je prodao priču da radi. Bio je sa mnom'
Još iz kategorije