PRVI OSOBNI KUPAC U HRVATSKOJ: Nika je 'insajderica za stil' i spas onima koji nemaju vremena za modu

Konzultantica za imidž Nika Bijelić zna što se nosi i kupuje u svjetskim metropolama stila, a to znanje prenosi svojim klijenticama.

Robert Gašpert

Posljednje četiri godine radim kao personal shopper, a trgovinom se bavim gotovo deset godina.

U početku sam se bavila vintage, uglavnom nebrendiranom odjećom čije sam dobavljače nalazila po cijeloj Europi jer sam u to doba živjela na relaciji Kopenhagen - nekoliko njemačkih gradova - Zagreb, a jedno sam vrijeme imala i butik u Münchenu pa sam se s vremenom prebacila na dizajnerski second hand.

Robert Gašpert 

Shvatila sam da Hrvatska nema personal shoppera, a kako sam se profilirala kao osoba od povjerenja onima koji žele prodati svoje dobro očuvane dizajnerske komade, naravno da sam imala i sve više upita za personal shopping. Tako sam se u jednom trenutku posvetila isključivo personal shoppingu, što mi je u tom trenutku bio idealan posao - govori nam Nika Bijelić, poznata po svom nesvakidašnjem poslu - personal shoppingu i image consultingu.

Frajerica, kako je mnogi opisuju, prepoznala je što nedostaje na našim prostorima i odlučila ljubav pretočiti u posao. Njezin posao, iako je 2023., i dalje je nepoznanica na ovdašnjim prostorima.

Svojim klijentima pronalazi ekskluzivne komade odjeće i accessoiresa koje sami ne mogu ili nemaju vremena pronaći, a image consultingom klijentima pomaže izgraditi najkvalitetniju modnu kolekciju, odnosno ‘složiti im ormar’. Dizajnerske torbe najtraženiji su komadi, a ova mlada, ambiciozna i simpatična djevojka otkrila nam je kakve sve zahtjeve dobiva od klijenata te što je najneobičnije što je trebala nabaviti.

Shutterstock 

- Susretala sam se s dosta posebnih zahtjeva, od traženja limitiranih torba i komada odjeće iz posebnih kolaboracija kojih dođe samo nekoliko za cijelu Europu do dijamantnog i briljantnog nakita koji se najčešće bira za poklone. Hrvatice najčešće idu na sigurno i investiraju u komade koji su vječni, a kao konzultantica i sama im preporučim da, ovisno o budžetu kojim raspolažu na polugodišnjoj ili godišnjoj bazi, radije ‘prespavaju’ trenutačne hype modele kojima je Instagram preplavljen i odluče se za stvari koje im neće brzo dosaditi te na koje će se gledati kao na ‘last season’ komade.

Meni kao profesionalki koja se, među ostalim bavi i šopingom, pozivanje na razumnu kupnju često nije u interesu, ali ne želim motivirati svoje klijentice koje si samo s vremena na vrijeme mogu priuštiti neki skuplji komad da biraju stvari koje će im brzo dosaditi dok nisu skupile bazu klasika. Crna torba za svaki dan ili večer, tote bag u koji stane više stvari za svaki dan, crossbody torba za svaki dan, torba koja je pogodna za stiliziranje za poslovne sastanke i odlazak na posao. Zato rado sa svakom klijenticom prije kupnje razgovaram o onome što želi i ima li to što želi smisla. Tako gradimo dugoročno povjerenje, što mi je puno važnije od brzog profita.

Robert Gašpert 

Naravno da mi srce najviše zatitra kad klijentica traži neki posebniji komad koji rjeđe viđamo na ulicama, a takve komade biraju ili klijentice koje su se izdvojile i koje već imaju klasične must torbe, nakit, odjeću ili one koje imaju malo unikatniji stil i nemaju problema nositi statement it komad sezone sljedećih barem nekoliko godina - kaže poduzetna Nika Bijelić koja je prije godinu dana u centru metropole organizirala prvi pop-up store na kojemu je bila rasprodaja dizajnerskih skupocjenih krpica i torba, a uskoro će ponovno organizirati rasprodaju za kojom su Hrvatice definitivno poludjele.

- Kad sam se vratila živjeti u Hrvatsku, imala sam različite ideje i planove vezane uz trgovinu i šoping, neke već dulje razrađujem, neke zasad čekaju u ladici da dođu na red. Prošle sam godine radila prvi hrvatski isključivo dizajnerski pop-up lager. Htjela sam omogućiti klijenticama da se riješe stvari koje im više ne trebaju, što dosad nije bilo moguće, ali i približiti pojam kupnje dizajnerskog second handa. Sve stvari sam selektirala jer mi je bilo iznimno važno da se ponude one koje su tržištu zanimljive.

Robert Gašpert 

Tako su na buvljaku bile samo stvari koje mogu zamisliti da bih i sama kupila. Odaziv je zaista bio sjajan, bilo je odličnih ulova, cijene su bile unaprijed dogovorene između mene i onih čije sam stvari izložila, a kupci su, naravno, bili oduševljeni. Novi pop-up bit će otprilike za mjesec dana, u Regular baru, Ilica 69, a za točan datum i novosti preporučujem da me pratite na mom profilu na Instagramu @nikaaudrey ili @personalshoppingcroatia - ističe dodajući kako klijenti na ovakvim rasprodajama mogu uštedjeti i do pedeset posto.

Kako nam je objasnila, najviše se isplati ulagati u kožne klasične torbe brendova kao što su Hermès, Chanel, Dior, Louis Vuitton, kao i u torbe od kanvasa Louis Vuitton. Cijene u trgovinama iz dana u dan ne prestaju rasti, a Bijelić napominje da godišnje njihova vrijednost skače za vrtoglavih dvadeset posto.