ljubav pretočila u posao

PRVI OSOBNI KUPAC U HRVATSKOJ: Nika je 'insajderica za stil' i spas onima koji nemaju vremena za modu

Konzultantica za imidž Nika Bijelić zna što se nosi i kupuje u svjetskim metropolama stila, a to znanje prenosi svojim klijenticama.
Foto: Robert Gašpert

Posljednje četiri godine radim kao personal shopper, a trgovinom se bavim gotovo deset godina.

U početku sam se bavila vintage, uglavnom nebrendiranom odjećom čije sam dobavljače nalazila po cijeloj Europi jer sam u to doba živjela na relaciji Kopenhagen - nekoliko njemačkih gradova - Zagreb, a jedno sam vrijeme imala i butik u Münchenu pa sam se s vremenom prebacila na dizajnerski second hand.

Foto: Robert Gašpert

Shvatila sam da Hrvatska nema personal shoppera, a kako sam se profilirala kao osoba od povjerenja onima koji žele prodati svoje dobro očuvane dizajnerske komade, naravno da sam imala i sve više upita za personal shopping. Tako sam se u jednom trenutku posvetila isključivo personal shoppingu, što mi je u tom trenutku bio idealan posao - govori nam Nika Bijelić, poznata po svom nesvakidašnjem poslu - personal shoppingu i image consultingu.

Frajerica, kako je mnogi opisuju, prepoznala je što nedostaje na našim prostorima i odlučila ljubav pretočiti u posao. Njezin posao, iako je 2023., i dalje je nepoznanica na ovdašnjim prostorima.

Svojim klijentima pronalazi ekskluzivne komade odjeće i accessoiresa koje sami ne mogu ili nemaju vremena pronaći, a image consultingom klijentima pomaže izgraditi najkvalitetniju modnu kolekciju, odnosno ‘složiti im ormar’. Dizajnerske torbe najtraženiji su komadi, a ova mlada, ambiciozna i simpatična djevojka otkrila nam je kakve sve zahtjeve dobiva od klijenata te što je najneobičnije što je trebala nabaviti.

Foto: Shutterstock

- Susretala sam se s dosta posebnih zahtjeva, od traženja limitiranih torba i komada odjeće iz posebnih kolaboracija kojih dođe samo nekoliko za cijelu Europu do dijamantnog i briljantnog nakita koji se najčešće bira za poklone. Hrvatice najčešće idu na sigurno i investiraju u komade koji su vječni, a kao konzultantica i sama im preporučim da, ovisno o budžetu kojim raspolažu na polugodišnjoj ili godišnjoj bazi, radije ‘prespavaju’ trenutačne hype modele kojima je Instagram preplavljen i odluče se za stvari koje im neće brzo dosaditi te na koje će se gledati kao na ‘last season’ komade.

Meni kao profesionalki koja se, među ostalim bavi i šopingom, pozivanje na razumnu kupnju često nije u interesu, ali ne želim motivirati svoje klijentice koje si samo s vremena na vrijeme mogu priuštiti neki skuplji komad da biraju stvari koje će im brzo dosaditi dok nisu skupile bazu klasika. Crna torba za svaki dan ili večer, tote bag u koji stane više stvari za svaki dan, crossbody torba za svaki dan, torba koja je pogodna za stiliziranje za poslovne sastanke i odlazak na posao. Zato rado sa svakom klijenticom prije kupnje razgovaram o onome što želi i ima li to što želi smisla. Tako gradimo dugoročno povjerenje, što mi je puno važnije od brzog profita.

Foto: Robert Gašpert

Naravno da mi srce najviše zatitra kad klijentica traži neki posebniji komad koji rjeđe viđamo na ulicama, a takve komade biraju ili klijentice koje su se izdvojile i koje već imaju klasične must torbe, nakit, odjeću ili one koje imaju malo unikatniji stil i nemaju problema nositi statement it komad sezone sljedećih barem nekoliko godina - kaže poduzetna Nika Bijelić koja je prije godinu dana u centru metropole organizirala prvi pop-up store na kojemu je bila rasprodaja dizajnerskih skupocjenih krpica i torba, a uskoro će ponovno organizirati rasprodaju za kojom su Hrvatice definitivno poludjele.

- Kad sam se vratila živjeti u Hrvatsku, imala sam različite ideje i planove vezane uz trgovinu i šoping, neke već dulje razrađujem, neke zasad čekaju u ladici da dođu na red. Prošle sam godine radila prvi hrvatski isključivo dizajnerski pop-up lager. Htjela sam omogućiti klijenticama da se riješe stvari koje im više ne trebaju, što dosad nije bilo moguće, ali i približiti pojam kupnje dizajnerskog second handa. Sve stvari sam selektirala jer mi je bilo iznimno važno da se ponude one koje su tržištu zanimljive.

Foto: Robert Gašpert

Tako su na buvljaku bile samo stvari koje mogu zamisliti da bih i sama kupila. Odaziv je zaista bio sjajan, bilo je odličnih ulova, cijene su bile unaprijed dogovorene između mene i onih čije sam stvari izložila, a kupci su, naravno, bili oduševljeni. Novi pop-up bit će otprilike za mjesec dana, u Regular baru, Ilica 69, a za točan datum i novosti preporučujem da me pratite na mom profilu na Instagramu @nikaaudrey ili @personalshoppingcroatia - ističe dodajući kako klijenti na ovakvim rasprodajama mogu uštedjeti i do pedeset posto.

Kako nam je objasnila, najviše se isplati ulagati u kožne klasične torbe brendova kao što su Hermès, Chanel, Dior, Louis Vuitton, kao i u torbe od kanvasa Louis Vuitton. Cijene u trgovinama iz dana u dan ne prestaju rasti, a Bijelić napominje da godišnje njihova vrijednost skače za vrtoglavih dvadeset posto.