Lik Sylvie Grateau, opake francuske šefice u pariškoj agenciji Savoir koji smo upoznali još prije dvije godine u prvoj sezoni Netflixove serije ‘Emily u Parizu’, zaludio je ljubiteljice vrhunskog stila toliko da je glumica koja ga je utjelovila Philippine Leroy-Beaulieu automatski lansirana na modni Olimp. Razlog su odjevne kombinacije koje nosi u seriji - toliko moćne, a opet jednostavne, elegantne i chic.

Emily u Parizu
Profimedia 

Djelo su Marylin Fitoussi, jedne od najboljih kostimografkinja televizijske produkcije koja je zanat ispekla radeći uz bok Patricie Field, a nju većina poznaje kao glavnu i odgovornu za izgled Carrie Bradshaw u seriji ‘Seks i grad’.

Kako je Marylin priznala u nekoliko intervjua, za treću sezonu uspješnice o liku Emily koja se snalazi u Parizu, kako u karijeri tako i privatno, prikupila je nevjerojatnih 14 tisuća komada odjeće i modnih dodataka kako bi likovima podarila ultimativni ‘french feel’.

Modni stil i način života Francuskinja
Profimedia 

Među njima je i spomenuta Sylvie koja je, nakon Emily, postala jedan od likova o kojima se najviše govori i piše, a njezine odjevne kombinacije kopiraju se od Tokija, Europe do Los Angelesa. I to s punim pravom.

Naime, kulerska ležernost, osjećaj hedonizma dok pali cigaretu, termin ‘je ne sais quoi’ kojim definiramo francuski stil života ili odijevanja, možda nisu epiteti kojim se može opisati funkcioniranje cijele modne industrije, ali mogu opisati Sylvie koja je definitivno trendseterica i upravo pokreće nove trendove u modnoj industriji.

Ona je tipična Francuskinja, žena čiji se stil obožava.

Emily u Parizu
Profimedia 

Francuskinje koje vole vrhunski dizajn daleko su od svijeta modnih trendova koji se mijenjaju svaki tjedan i isključivo su vjerne onom što traje desetljećima. Odraz je to tamošnjeg načina života, kao i činjenice da većina najvažnijih modnih kreatora današnjice stvara ili su stvarali u Parizu.

One ne samo da su definirale određenu estetiku odijevanja, nego su postavile jasna pravila kako suvremena žena treba izgledati i od toga zapravo napravile kult. Pariz je s punim pravom meka mode i svega što je profinjeno, metropola u kojoj žive sofisticirani ljudi koji razumiju umjetnost, povijest, moderne trendove, kako u odijevanju tako i u interijeru, baštine slobodu i emancipaciju kao osnovne vrijednosti od kojih sve polazi. Chic Francuskinje, poput nekada Brigitte Bardot i danas Catherine Deneuve, percipiraju se kao legende prema kojima se svi odnose s velikim poštovanjem.

Što to žene ove zemlje čini neodoljivima?

Francuski street style
Profimedia 

Modna industrija temelji se na trendovima koji se ciklično ponavljaju. Prvo i možda najšokantnije što Francuskinje čini toliko šarmantnim jest da one te tendencije ne prate. Njihov je način odijevanja zasnovan na načinu života i osmišljen kao capsule kolekcija koja se sa svakom sezonom dopunjuje pažljivo odabranim komadima i detaljima.

Chanel revija
Profimedia 

Za njih je svaka modna sezona gozba iz koje one, umjesto da gramzivo prihvaćaju trendove, pažljivo uživaju u elementima koji su srodni njihovoj estetici. Nema dramatičnih estetskih amplituda, stil i silueta su konstanta, sve ostalo je prolazno, a samim time i njima nezanimljivo.

Možda je najbolji primjer lik i djelo francuske dizajnerice Isabel Marant. Nemoguće je ne primijetiti nit poveznicu svih njezinih kolekcija. Bilo da su to oversized hlače koje se nose uz kaubojke ili pak pletenina koja se suptilno referira na indijansku kulturu, žena koju je definirala Marant slobodnog je duha, maestralno miješa elemente seksepila s androginim i apsolutno nikad ne odstupa od svoje estetike.

Baš kao što su to u svoje vrijeme radili legendarni Yves Saint Laurent i Karl Lagerfeld, dizajneri koji su postavila pravila igra za današnju dizajnersku scenu, ali i najbolje definirali što to znači biti Parižanka. I to ne samo u modnome smislu, nego i u sociološkom te kulturološkom, čak i političkom.

Kožna jakna Karl Lagerfeld
Profimedia 

To je žena koja nosi ono što želi, izbjegava jeftine provokacije, seksi je s mjerom i uvijek je korak ispred drugih. Jer Francuskinja ne nosi odjeću, ona promišlja kako se obraća svijetu koji je okružuje.