Sve je počelo naslovnicom američkog Voguea, kada je poznati fotograf Peter Lindbergh ovjekovječio putena lica i naga tijela modela Linde, Cindy, Nao­mi, Christy i Tatiane. Nakon toga počela je pomama za čarobnom petorkom, pa ih je i George Michael angažirao da odglume sebe u njegovu legendarnom spotu ‘Freedom.’ Od tada su supermodeli idealnih mjera 90-60-90 postali jednako popularni kao i pop zvijezde, a njihovi su se razuzdani životi sudarali sa životima poznatih rock glazbenika. No pojam supermodela zapravo je izmislio Andy Warhol.

Na­ime, na audiciji za jedan od svojih fimova Nao­mi Sims nazvao je supermodelom pa je ta kovanica postala uvriježen termin koji je tek nakon nekoliko godina ušao u svakodnevni govor. Kasne osamdesete i cijela dekada 90-ih godina prošlog stoljeća podrazumijevale su riječ ‘supermodel’ pojmom ideala ženske ljepote, no i prekretnicu kada su modeli prestali biti anonimne manekenke te zasjale zvjezdanim sjajem. Linda Evan­gelista, Christy Turlington te Naomi Camp­bell, pod nazivom Trinity, bile su najuspješniji trio modela, koje su žarile i palile modnim svijetom, a o njihovim vrtoglavim honorarima ne moramo ni govoriti. Hrabra izjava Linde Evangeliste da ne izlazi iz kreveta za manje od 10.000 dolara, šokirala je javnost, ali je bila realna slika potpune pomame javnosti prema ‘it’ licima.
Njihove fotografije iskakale su iz svih relevantnih modnih magazina, no i oni muzički poput Rolling Stonea nisu ostali ravnodušni prema ovim i danas modnim ikonama. Deve­desete godine prošlog stoljeća bile su razdoblje kada je pojam ‘više je više’ doista bio imperativ, pa su visoko natapirane raspuštene kose dodatno isticale već ionako visoke dugonoge modele savršenih lica i oblina. Kad je o make upu riječ, to je bilo vrijeme kada su konzumenti postali izrazito sofisticirani pa je želja da se dodatno istakne prirodna ljepota bila na samome vrhuncu. Kozmetička industrija tada je tražila nova rješenja te lansirala inovativne formule, a šminka više nije bila rezervirana samo za prekrivanje sitnih mana. Glam grunge look tada je bio izrazito popularan, pa su oči bile tretirane tamnim eyelinerom ili u smokey eyes tehnici. Sjajilo za usne zamijenilo je ruž te ušlo na velika vrata make up trendova. Puderi mat teksture potencirali su prirodnu glatkoću kože lica, a obrve su bile pomno oblikovane.
Dje­vojke iz grupe Feminnem; Pamela, Neda i Nika, koje će predstavljati hrvatske boje na ovogodišnjem Eu­rosongu, u beauty retrospektivi pokazale su se kao idealni modeli za savršeno osjenčana lica. Ove cure i privatno vole prirodne i nepretjerane intervencije s make upom, a uz glazbene dijele i kozmetičke afinitete pa tako sve tri u kozmetičkoj torbici nose uglavnom Labello ili prozirno sjajilo, korektor protiv podočnjaka, toniranu kremu, zato što uopće ne koriste tekući puder, a za večernje varijante crni tuš, maskaru i rumenilo kako bi potencirale jagodice.

Napisala Bianca Šehović Snimila Mare Milin, asistent Ino Zeljak Styling Robert Sever, asis­tent Esad Halimović Šminka Ana Rajić, asistentica Kristina Hošnjak Kosa Maja Misirić za salon Monet Popis prodavaonica: Magma, Ilica 32; Millenium, Radićeva 9; Diesel, Frankopanska 4