Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DOBRO RAZMISLITE

Žalite se na nesanicu, a ne mijenjate krive navike? Vrijeme da se probudite

Autor Tena Ožegić
Autor Tena Ožegić

Imate li problema sa spavanjem, a niste sigurni kako to riješiti? Ako vam je teško otkriti što radite krivo, pročitajte sljedeći popis da biste vidjeli primjenjuju li se na vas ovi uobičajeni problemi sa spavanjem i naučite kako poboljšati san

Izvor: Profimedia

Imate loše navike spavanja

Kako se pripremate za spavanje jednako je važno kao kvaliteta sna, piše portal artofhealthyliving. Prije spavanja, Sensa donosi dvije stvari koje biste trebali učiniti:

Očistite sobu - Čista soba prije spavanja umirit će vam um i dovesti do manje stresa prije spavanja. Stres je jedan od glavnih čimbenika loše kvalitete spavanja.

Stvorite rutinu spavanja - Idite u krevet i budite se svaki dan u isto vrijeme. Imajući dosljedan raspored spavanja, regulirat ćete svoj san, prilagoditi svoj mozak i doživjeti duži i dublji san.

Spavajte na boku
Način spavanja također je nevjerojatno važan. Spavanje na leđima, boku ili na trbuhu može imati značajan utjecaj na kakvoću sna.

Veća je vjerojatnost da će ljudi koji spavaju na trbuhu imati nemiran san. Ovaj položaj spavanja također može uzrokovati bolove u vratu i donjem dijelu leđa. Spavanje na leđima može uzrokovati pojačano hrkanje i pogoršanje apneje u snu ako je imate. Većina liječnika preporučuje spavanje na boku. Ako imate bolove u leđima ili kukovima, preporučuju postavljanje jastuka između nogu kako bi se pomoglo u poravnanju kralježnice.

Ako spavanje na boku nije pravi položaj za vas zbog težine, razmislite o spavanju na leđima, a glavu i gornji dio leđa oslonite na jastuk. Ako osjetite da loše dišete jer morate spavati na leđima, pokušajte si pomoći usnikom protiv hrkanja.

Pijete prije spavanja
Što i kako pijete prije spavanja, može imati ogroman utjecaj na kvalitetu spavanja. Ako imate naviku prije spavanja popiti kavu ili čaj to može uzrokovati nesanicu. Liječnici preporučuju ograničavanje kofeina do 4 sata prije spavanja. Sve kraće od toga može uzrokovati nemiran san, ograničavajući količinu i kvalitetu sna.

S druge strane, ako pijete alkohol prije spavanja on vas omamljuje i čini pospanima, ali kemijski proces koji stvara u vašem mozgu zapravo umanjuje kvalitetu sna. Ovisno o tome koliko ste popili, možete biti jednako neispavani kao da uopće niste spavali.

Morate odložiti elektroniku
Svjetlost koju noću emitira elektronika može jako poremetiti san. Ona proizvodi plavu svjetlost, koja može oponašati sunčevu svjetlost. Nažalost, izlaganje plavom svjetlu može poremetiti vaše cirkadijalne ritmove i izazvati nesanicu. Najbolje je prije spavanja udaljiti elektroniku od sebe.

Trebate pomoć
Jeste li isprobali neke ili sve ove savjete, a kvaliteta spavanja još uvijek nije porasla? Možda je vrijeme da posjetite svog liječnika. Možda imate zdravstvenih problema poput apneje, narkolepsije ili nesanice. Obavijestite svog liječnika o svim problemima koje imate i što ste učinili da popravite situaciju. Možda dobijte neki drugi savjet kako riješiti problem koji imate ili će vam propisati lijekove. Ne bojte se, vaši problemi nisu jedinstveni.

Nadamo se da vam je ovaj popis pomogao da pronađete i dijagnosticirate sve loše navike spavanja koje imate i pomoći vam da ih ispravite.

Najčitanije

Najnovije