Svi pričaju o održivosti, a Story i Volkswagen poduzimaju nešto konkretno: pomažu ljudima da postanu aktivni članovi generacije ZERO i tako doprinesu zaštiti okoliša i smanjenju svog ugljičnog otiska. Kroz priče sa stvarnim ženama i njihov 'way to ZERO' imamo misiju potaknuti druge na održivost, jer jednostavno je - 'ostaviti utisak, a ne otisak'. To najvjerodostojnije potvrđuje i Volkswagen, čiji je prvi električni SUV ID.4 (baš kao i naše ZERO way influencerice!) potpuno netolerantan na ugljični dioksid.

Nataša Rajčević za sebe kaže da je zaljubljenica u hranu i kuhanje, a tu svoju strast vješto demonstrira na svojem blogu Burbon i borovnica, putem kojeg prije svega želi ljudima približiti vegansku prehranu.
'Postoji mnogo koraka koji su vodili mom današnjem načinu života. Ti koraci su počeli jako rano u mojoj mladosti. U mojoj obitelji nikad se nije krilo od kuda meso dolazi, niti su se pričale bajke o sretnim kravicama na farmama, tako da sam ja zapravo jako mlada bila svjesna toga da jedenje mesa nekako i nije u redu. Čim sam odrasla dovoljno da povežem konce, prestala sam jesti meso. Nisam previše razmišljala o industriji jaja, mliječnoj industriji, koži, svili, vuni…čak ni o ribi, nisam razmišljala o tome da su i one svjesna bića koja osjećaju bol i koja ne žele umrijeti. Danas, uz toliko alternativa i toliko informacija koje su nam dostupne, smiješno je tvrditi da nam meso treba za preživjeti', tako svoju priču počinje Nataša, napominjući kako ljudi često misle da moraju napraviti ogromne promjene kako bi napravili razliku u dosadašnjem načinu života i živjeli održivije.

natasa i vw
Story 

Prehrana je, dakako, najvažnija promjena koju je Nataša napravila u svojem životu, no tu nije riječ samo o onome što konzumira, već jako pazi i na to da nema – food waste-a. Nataša tako ostatke povrća od kuhanja zamrzava i koristi za temeljac, kupovinu obavlja planski, i to po mogućnosti od lokalnih proizvođača; koristi isključivo platnene vrećice, a kupovinu odjeće također je svela na minimum.

'Ukratko, trudim se kupovati samo stvari koje su mi potrebne i sve iskoristiti do maksimuma. To se odnosi i na moj poslovni život, često kuham od ostataka i dajem ljudima ideje kako što bolje iskoristiti ostatke hrane', kaže Nataša koja namirnice uglavnom nabavlja na tržnici i u trgovinama zdrave hrane.

Svi imamo svoju kumicu s placa za koju znamo da ima organsko voće/povrće tako da sam sigurna da jedem ono što je najbolje za mene. Mislim da zbilja nije teško nabaviti organske i kvalitetne namirnice. Problem eventualno vidim u tome što se danas na sve i svašta stavlja “bio”, “eko” , “organic” naljepnica i ljudi više ne znaju ćemu da vjeruju. Zbog toga bi vam predložila da istražite tržnicu u vašem kvartu, sprijateljite se s tetama koje tamo rade i bit ćete sigurni da kupujete najbolje', kaže Nataša i demantira još jednu predrasudu povezanu s takvim načinom prehrane – da je skupa.

Nataša 1
Instagram 

'Meni je teško povjerovati da u 2021. godini još uvijek postoji mišljenje da je veganska prehrana skupa ili komplicirana. To se obično dogodi jer pojedinci na netu nađu recept za sirovu tortu čiji sastojci relano koštaju 200-300 kuna i onda misle da su svi veganski recepti takvi. To, naravno, nije istina. Veganska hrana može biti skupa ako kupujete puno mesnih i sirnih zamjena (ali opet, ne skuplja od ‘klasične’ prehrane), ali ako težite cjelovitoj biljnoj prehrani koja se temelji na žitaricama, mahunarkama, voću i povrću onda ćete vidjeti koliko zapravo možete uštedjeti. Posebno ako se hranite sezonski. Dakle, to je stvar vašeg vlastitog izbora', kaže Nataša i predlaže jedan dnevni veganski jelovnik.

Nataša 3
Instagram 

'Moj idealan dnevni jelovnik se sastoji od zobene kaše s karameliziranim jabukama za doručak, salate od leće, pečenog povrća i dimljenog tofua (uz veliku zdjelu sirove salate) za ručak, te humusa uz ostatak pečenog povrća za večeru. Ako ogladnim između obroka, uglavnom pojedem jabuku/krušku ili neko drugo sezonsko voće uz žlicu maslaca od badema. Naravno, nađe se i koja kocka tamne čokolade', otkriva Nataša, koja se – zbog poruke koje stoje iza nje – uključila i u kampanju 'Ostavi utisak, a ne otisak', u sklopu koje predstavljamo Volkswagen ID.4 električni automobil i motiviramo ljude da postanu aktivni članovi generacije ZERO i tako doprinesu zaštiti okoliša i smanjenju svog ugljičnog otiska.

ID.4 je SUV novog doba i može se voziti nevjerojatno jednostavno. Osim što je električan, a onda i potpuno tih, ispod njegove karoserije koja zrači snažnim karakterom kriju se prostrana unutrašnjost i najsuvremenija rješenja za rukovanje, prikaz, infotainment i sustave potpora. Baterija ID.4 ljepotana osigurava doseg do 518 km, a elektromotor u stražnjem dijelu vozila pri tome ima snagu od 150 kW (204 KS).

vw1
Robert Gašpert 

 'Mislim da je svakako pohvalno kad se ogromne kompanije, poput Volkswagena, odluče na promjenu na bolje i održivije. Iskreno vjerujem da su električni automobili jako bitan dio naše budućnosti. U današnjem društvu jako je teško živjeti potpuno ZERO život, ali - kao što sam već rekla - i male svakodnevne promjene puno znače. Ne trebamo biti savršeni, bitno je da se malo više potrudimo. Svi možemo konzumirati više lokalno uzgojene hrane biljnog podrijetla (ili je sami uzgojiti ako smo u prilici) , ne koristiti jednokratnu plastiku, ne pretjerivati u kupovini odjeće i općenito malo usporiti i smanjiti taj konzumerizam kojim smo okruženi', zaključuje Nataša i predlaže jednu ZERO waste ideju za božićno vrijeme koje nam stiže. Naime, svi nekoga darujemo, pa zašto ovoga puta ne biste sami izradili poklone (jestive, ako se Natašu pita) ili ih kupili od lokalnih umjetnika umjesto u orgomnim trgovačkim lancima. A takav poklon, pišljenja je Nataša, zasigurno će se više svidjeti osobi koju želite razveseliti.

vw3
Robert Gašpert 

*Sadržaj nastao u suradnji s Volkswagen Hrvatska.