Trend sve rjeđeg plaćanja gotovinom nije zaobišao hotelijerstvo, a to itekako utječe na napojnice za osoblje. Dok su gosti u prošlosti lako izdvajali nekoliko eura prilikom gotovinskog plaćanja, u vrijeme kartičnog i plaćanja putem pametnih telefona to više nije slučaj. Zbog sve češćih zahtjeva gostiju o alternativnim načinima davanja napojnica, Falkensteiner Group reagirao je novim pilot modelom. Cilj je bio pronaći način koji bi gostima ponudio ugodnu i jednostavnu uslugu te im omogućio dobrovoljno davanje napojnica za osoblje, a time i više napojnica te pravednu raspodjelu.

Falkensteiner team.jpg
Falkensteiner Hotels & Residences 

Testni model temeljen na međunarodnim rješenjima

Za razvoj sustava Falkensteiner se orijentirao na različita međunarodna rješenja. Austrijska hotelska grupacija već gotovo godinu dana testira vlastiti model: 10 eura po noći i sobi rezervirani su kao napojnica, a iznimno je važno da je sve na dobrovoljnoj osnovi. To znači da su gosti već prije dolaska detaljno informirani o ovom modelu te još jednom prilikom prijave i mogu ga odbiti. Također ih se pri odjavi ponovno pita žele li platiti napojnicu ili ne. Osim toga, gosti mogu promijeniti iznos u bilo kojem trenutku prema vlastitim željama.

'Ovim pilot testom, u kojem naši gosti mogu dobrovoljno sudjelovati, želimo ponuditi uslugu koja čini davanje napojnice nekompliciranim', kaže Otmar Michaeler, izvršni direktor Falkensteiner Michaeler Tourisma Group (FMTG).

falkensteiner hotel montafon.jpg
Falkensteiner Hotels & Residences 

'Jako nam je važno kako je ovaj pokušaj prihvaćen. Budući da naši zaposlenici redovito informiraju naše goste, također dobivamo izravne povratne informacije, a one su vrlo pozitivne. Više od 80% naših gostiju pozdravlja mogućnost nekomplicirane napojnice i često daje više od 10 eura po sobi i noćenju', dodao je.

Pravedna raspodjela i motivacija zaposlenika

Uz Falkensteinerovu inicijativu, napojnica za zaposlenike ne samo da se povećava, već će i njezina raspodjela biti pravednija. Dok su prije napojnicu dobivali samo oni koji su u izravnom kontaktu s gostom, kod novog modela ona je pravedno raspoređena na sve. Zato svaki hotel koji sudjeluje u pilot projektu ima vlastito povjerenstvo sastavljeno isključivo od zaposlenika, koje odlučuje o načinu raspodjele, a Uprava nije uključena.

Model je vrlo dobro prihvaćen od strane zaposlenika Falkensteinera jer tako svatko tko doprinese tome da gost uživa u svom odmoru, nešto dobiva. Isto tako, gosti i dalje mogu davati pojedinačne napojnice, što je dodatna motivacija za osoblje.

falkensteiner-velden-team-1.jpg
Falkensteiner Hotels & Residences 

Napojnica kao važna ocjena kvalitetne usluge

'U Austriji napojnica nije dio plaće, već je gost dobrovoljno daje osoblju i tako izražava zadovoljstvo uslugom. Tako treba i ostati. Za naše osoblje to je važan znak zahvalnosti. Svaki dan rade sjajan posao i čine sve da se naši gosti osjećaju dobro tijekom svog odmora', kaže Erich Falkensteiner, predsjednik nadzornog odbora FMTG-a, ističući važnost ovog projekta.

Zbog vrlo pozitivnih povratnih informacija gostiju i zaposlenika, Falkensteiner grupa će proširiti model dobrovoljnih paušalnih napojnica na sve austrijske hotele tijekom 2023. godine.

'Ovdje stvaramo nekoliko pozitivnih učinaka. S jedne strane, našim gostima nudimo ugodan i nekompliciran način davanja napojnice. S druge strane, naši zaposlenici dobivaju više napojnica koje su pravednije raspodijeljene', naglašava Michaeler.

falkensteiner hotel velden.jpg
Falkensteiner Hotels & Residences 

'Jako smo sretni zbog pozitivnih reakcija gostiju, zaposlenika i stručnjaka te predstavnika iz turističke branše i šire. Naš model mogao bi postaviti nove standarde u hotelskoj industriji', zaključuje.

O Falkensteiner grupi

FMTG - Falkensteiner Michaeler Tourism Group AG jedna je od vodećih turističkih tvrtki u privatnom vlasništvu u šest europskih zemalja. Objedinjuje divizije Falkensteiner Hotels & Residences s trenutno 27 hotela s četiri i pet zvjezdica, 3 apartmanska naselja i premium kamp, FMTG Development i turističkog konzultanta Michaeler & Partner.