Za to bogatstvo kostimografije, koja će oživjeti ovu priču s Kaptola 16. stoljeća, ali donijeti i brojna druga iznenađenja, zaslužan je Odjel kostimografije na zagrebačkom Tekstilno-tehnološkom fakultetu, odnosno tri kreativne apsolventice koje su se u koštac s nemogućim rokovima, te potpuno inovativnim pristupima jednom kazališnom djelu, uhvatile u prosincu, a do premijere od silnoga posla, kako kažu, više i ne spavaju. No, ovaj dogoočekivani spektakl autora Ladislava Prežigala i Darka Hajseka, rađen u stilu velikih broadwayskih mjuzikala, upravo je trebao i pomoć tih vrijednih ruku kako bi podigao ljestvicu mjuzikala na ovim prostorima. Za toliki broj raskošnih kostima tako su zaslužne Slavica Motušić (37), Nevena Balen (27) i Sanja Jakupec (45), koje su uz pomoć svojih mentorica, redovne profesorice i voditeljice katedre kostimografije Nine Režek Wilson, te diplomirane kostimografkinje Ivane Bakal, ali i brojnih studenata prve godine diplomskog studija kostimografije. Iako priča govori o srednjovjekovnom Kaptolu, trenutak je to buđenja nekih novih vremena na ovim prostorima, pa kostimografkinje napominju da je temelj za kostime estetika renesanse, ali i tanga, stepa, licitarskih srca, 80-tih godina i naravno, Turske. Točnije, ovaj spoj gotovo nespojivog, tradicije, povijesti i suvremenih tonova, vrijedne su kostimografkinje vodile od samih početaka, od skica do gotovih kostima koji su već u ansamblu mjuzikla budili uzdahe, a uskoro će zasjati i pred publikom. - Fantastično je raditi na ovom mjuziklu, tolika je odgovornost na nama, ali i apsolutna sloboda i potpuno pozitivna atmosfera u kojoj surađujemo s ostalim članovima kreativnog tima - ističe Nevena Balen te dodaje da ju je ovakav rad prvenstveno naučio velikom strpljenju. Sanja Jakupec dodaje da su zahtjevi ovog spektakla koji puta nadrastali dostupne im mogućnosti, no snalažljive kreativke znale su se snaći. - Kako nismo uvijek mogli naći odgovarajuće materijale, onda smo ih morali stvoriti. Tako se od običnog bijelog pamuka, što bojanjem (nekih komada i više puta), tiskom uzoraka (originalno smišljenih od studenata kostimografije), nanošenjem zlatnih i srebrnih šljokica, prišivanjem kilograma drugih šarenih šljokica i umjetnih kamenčića, i brojnim drugim metodama, dobio potpuno novi materijal i kostim je zablistao u sasvim drugog sjaju od početnog kroja - kaže.
Raskoš kostimografije u mjuziklu 'Crna kuća'
Još iz kategorije