Bernard Arnault, izvršni direktor LVMH-a, najvećeg luksuznog konglomerata već je u
startu znao da će priča s koronavirusom poprimiti globalne razmjere. To mu i nije bilo
teško zaključiti budući da je Kina ključni partner ove grupacije. Kao znak podrške 28.
siječnja donirao je 2 milijuna eura kineskom Crvenom križu.


Kering, Richemont, Versace i Hermès također su dali velike donacije kineskim NGO-
ima. To je bio sam početak pomaganja velikih europskih brendova različitim
organizacijama, bolnicama i institutima u borbi ne samo protiv virusa već i dugoročnih
štetnih posljedica koje će on ostaviti na društvo. Kao i obično mnogi u ovim filantropskim činovima vide samo način da brendovi unaprijede svoj imidž, dok je altruizam samo manje važan paravan.

Kad borba protiv koronavirusa ujedini svijet s luksuznim potpisom
Profimedia 


Budući da se ne mora konzultirati s dioničarima ili vladom, LVMH je imao mogućnost
brzo reagirati i tako je vrlo lako i efikasno zbog pandemijske krize preusmjerio dio
svojih proizvodnih pogona. Pet dana nakon što je proglašena pandemija COVID- 19
tri tvornice LVMH (Parfums Christian Dior u blizini Orléansa, Guerlain u Chartresu i
Parfums Givenchy u Beauvaisu) su počele proizvoditi dezinfekcijska sredstva za ruke
i uspostavili suradnju s pariškim bolnicama i vladom. U tom trenutku svi su željeli i trebali alkoholni gel, a parfemske kuće LVMH grupacije su imale zalihe etanola. Ovo je ujedno bila prva takva inicijativa. Kasnije je
Laboratoire Cooper, jedan od vodećih proizvođača alkoholnih gelova u Francuskoj
prihvatio 70 000 litara čistog alkohola koje im je donirao poznati proizvođač alkoholnih pića Pernod Ricard.

Dior, Guerlain i Givenchy su također imali zalihu ambalaže koju su koristili za svoje
gel proizvode, tako da im proizvodnja sredstava za dezinfekciju zaista nije
predstavljala nikakav problem. Bulgari je pak nabavio najnapredniji mikroskop za
rimsku Spallanzani bolnicu i također počeo za talijansko zdravstvo proizvoditi šest
tisuća boca dezinfekcijskih sredstava dnevno.

Kad borba protiv koronavirusa ujedini svijet s luksuznim potpisom
Profimedia 


Na početku je LVMH planirao proizvesti 12 tona alkoholnog gela, no do kraja prvog
tjedna napravili su 20 tona, a već sljedećeg čak 50 tona. Uz to su donirali veliku
količinu maski i 261 respiratora francuskim bolnicama. Razmišljali su i o proizvodnji
maski, no kako nisu bili u mogućnosti osigurati sterilnost, obratili su se kineskim
proizvođačima.


Njihov glavni rival Kering je također doprinio borbi protiv korona virusa i donirao tri
milijuna maski francuskim bolnicama te financirao istraživanje na Pasteur Institutu, a
njegovi modni brendovi Balenciaga i Saint Laurent svoje ateljee krenuli koristiti
za proizvodnju maski. Gucci je napravio 1.1 milijun maski i 55 tisuća medicinskih kombinezona. Četiri talijanske bolnice su dobile donacije od Keringa u iznosu od 2 milijuna eura.

Hermès je donirao 20 milijuna eura javnim bolnicama u pariškoj regiji i darovao više
od 30 tona dezinfekcijskog sredstva za ruke koje je proizvela njihova tvornica
parfema, kao i oko 30 tisuća maski. Također su i zagarantirali da će njihovih 15
tisuća radnika ostati na plaći bez da ih država u tome sufinancira.

Kad borba protiv koronavirusa ujedini svijet s luksuznim potpisom
Profimedia 


Kako je koju zemlju pogađala pandemija tako su njihovi luksuzni brendovi kretali
pružati pomoć i donirati u svojim regijama. U Italiji to su bili Armani, Zegna, Canali,
Dolce & Gabbana, La Perla, Sergio Rossi, Trussardi i Valentino. Moncler je tako na
primjer dao 10 milijuna eura za bolnicu u Milanu. Prada je također financirala nove
odjele intenzivne njege u tri milanske bolnice, proizvela 110 tisuća maski i 80 tisuća
medicinskih kombinezona.


U Britaniji je Burberry svoju tvornicu balonera u Castlefordu počeo koristiti za
proizvodnju maski, te iskoristio svoje nabavne kanale za dostavu maski, a donirao je i
sredstva za istraživanja.


Kod mnogih luksuznih brendova filantropija je ukorijenjena veoma duboko. Odličan
primjer je Rolex, koji je u vlasništvu dobrotvorne Hans Wilsdorf fondacije, koja profit,
koji se ne reinvestira u tvrtku, daje projektima fondacije.

Kad borba protiv koronavirusa ujedini svijet s luksuznim potpisom
Profimedia 


U SAD-u PVH Corp, u čijem vlasništvu su Calvin Klein i Tommy Hilfiger, velik dio
sredstava daje svojim fondacijama. Ralph Lauren je pak uveo da postotak prodaje
ide manjim modnim tvrtkama koje se bore za opstanak. Naravno uz to je donirao
veliku količinu maski i bolničkih halja koje su proizveli. „Sada, više no ikad, u ovim
vremenima potrebitosti, pomaganje drugima je postalo naša misija”, rekao je.


No nije on bio jedini koji je odlučio pomoći manjim kotačićima modne industrije,
posebno onima u proizvodnji. Richemont, grupa koja posjeduje Cartier, Chloé,
Dunhill, Montblanc, Net-a-Porter i Van Cleef & Arpels je osobno jamčila kako bi
pomogla malim proizvodnim tvrtkama u Južnoj Africi, koja je već bila u recesiji kada
se pojavio prvi oboljeli od korona virusa.

Kad borba protiv koronavirusa ujedini svijet s luksuznim potpisom
Profimedia 


Jedan od lijepih primjera je britanska luksuzna parfumerija Miller Harris, čije su
trgovine također zatvorene, a prošlog je mjeseca počela surađivati s Age UK i
donirala zalihu sapuna, gelova za tuširanje i losiona za ruke starijim osobama. 
Primjera filantropije od strane velikih brendova je zaista mnogo pa možemo zaključiti
da ove sezone biti luksuzan znači moći pomoći drugima i to raditi u najvećoj mogućoj
mjeri.