Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Storybook

DOKAZANA MOĆ PLACEBO EFEKTA: Što bi moje tijelo htjelo?

Autor I.T.
Autor I.T.

Imate li dojam da ste opsjednuti svojom linijom protiv svoje volje? Kako i ne biste bili kad ste neprestano izloženi retuširanim fotografijama savršenstva. No vjerujete li da je mala promjena kozmetičkih navika i nešto veći zaokret u načinu na koji razmišljate o sebi i svojim dimenzijama dovoljna da primijetite prve rezultate? Čim se uvjerite u učinkovitost afirmativnog pristupa, bit ćete motivirani za nove izazove

Izvor: Shutterstock

Što pomislite kad vam netko kaže da se prestanete izlagati tolikom stresu i počnete malo više vježbati ili zdravije jesti? Vjerojatno ništa pohvalno. Potpuno opravdano jer takve poruke izazivaju posve suprotan učinak od očekivanoga. Samo vam povisuju razinu stresa i još vas više udaljuju od teretane, što potvrđuju i istraživanja profesorice psihologije dr. Alije Crum sa Sveučilišta Stanford. Potaknuli su je rezultati prethodnih istraživanja koja su pokazala moć placebo efekta. Prema njima, brže su se oporavljali bolesnici uvjereni u ljekovitost određene metode liječenja, što je zauzvrat potaknulo samoiscjeljujuće mehanizme samog organizma.

PLACEBO DOISTA DJELUJE
Profesorica Crum proučavala je kako subjektivno razmišljanje, način na koji usvajamo i tumačimo informacije utječe na naše ponašanje, psihičko stanje i fizičko zdravlje. Jedno od najzanimljivijih istraživanja uključivalo je skupinu od 84 spremačica koje su radile u sedam različitih hotela. Polovici je pokazala dokaze da je čišćenje izvrstan oblik vježbanja koji zadovoljava sve liječničke zahtjeve aktivnoga životnog stila. Tu informaciju nije dala spremačicama u kontrolnoj skupini. Nakon četiri tjedna članice prve skupine izjavile su da se osjećaju mnogo bolje. Usporedbom podataka s početka i kraja istraživanja, za razliku od kolegica iz kontrolne skupine, doista su izgubile više kilograma, imale su niži krvni tlak i indeks tjelesne mase.
U drugom istraživanju profesoricu Crum zanimalo je koliko naše uvjerenje da jedemo dijetalnu hranu utječe na subjektivni osjećaj sitosti i sam probavni sustav u kojem je mjerila razinu peptida grelina, poznata i kao “hormona gladi”. U dva odvojena slučaja 46 ispitanika konzumiralo je napitak od 380 kalorija. Prvi put rečeno im je da isti napitak ima 620 kalorija, a drugi da ih ima samo 140. Tijekom oba istraživanja mjerila im je razinu grelina u krvi i zamolila da ocijene učinak napitka. Kad su vjerovali da piju napitak od 640 kalorija, nalazi su pokazali dramatično smanjenje razine grelina u krvi, dok u slučaju “niskokalorijskog” napitka nije zabilježena njegova veća promjena. Stvarna, fiziološka sitost ispitanika bila je u skladu s njihovim uvjerenjem da piju kalorijsku bombu ili dijetalni napitak, a ne s njegovom stvarnom nutritivnom vrijednosti. Pada li vam na pamet kako biste ova otkrića mogli primijeniti u svome životu?

Izvor: Shutterstock

MINIMALNA FIZIČKA AKTIVNOST
Ohrabreni dokazima moći pozitivnog mišljenja i afirmativnog pristupa navikama, lakše ćemo promijeniti svakodnevicu. Počnimo od obične aktivnosti kao što je hidratacija tijela nakon tuširanja. Znate li kako s pomoću uobičajene kreme, mlijeka ili ulja za tijelo možete postići anticelulitni učinak? Tako da ih nanosite energičnim masažnim pokretima dulje od desetak sekundi. Time nećete utjecati samo na površinski izgled i kvalitetu kože. Potaknut ćete cirkulaciju i ubrzati apsorpciju aktivnih sastojaka, što će ubrzati drenažu toksina i njihovo otjecanje iz organizma. Pritom će masaža pojačati veze između epiderme i derme te potaknuti prirodnu sintezu kolagena i usporiti starenje kože.
Kad se odlučite na ozbiljniji pristup eliminaciji celulita, tada biste anticelulitno sredstvo trebali umasiravati barem tri minute. Na pakiranju većine proizvoda nalaze se upute i crteži pravilnog izvođenja kružnih pokreta od stopala prema srcu. To možete činiti i dok gledate televiziju, a bilo bi idealno kad biste takvu anticelulitnu masažu provodili ujutro i navečer tri tjedna. Prvi rezultati mogli bi vas potaknuti da se više angažirate bez osjećaja prisile kakvu inače osjećate. Kao što pokazuju istraživanja profesorice Crum, pomisao na pozitivne aspekte aktivnijeg životnog stila mnogo je učinkovitija motivacija nego navođenje zastrašujućih statističkih podataka.

Najčitanije

loader