Izraelski umjetnik Peddy Mergui odlučio je prije nekoliko godina kroz umjetnički projekt promijeniti ambalažu svakodnevnih prehrambenih brendova, nudeći luksuzne dizajnerske alternative, uključujući Louis Vuitton salamu, Tiffany&Co. jogurt, Versace jaja, Apple mlijeko i Dolce & Gabbana kekse. A sada je ova tematika oko podizanja svijesti protiv neumjerenog gomilanja mode i općeg konzumerizma koji guši planetu, aktualnija nego ikad.
Mergui, koji je svoju izložbu naslovio: "Wheat Is Wheat Is Wheat" i svojevremeno izložio u Muzeju primijenjenih umjetnosti u San Diegu, želio je istražiti često nejasne etičke granice dizajna unutar potrošačke kulture.
'Wheat is Wheat is Wheat' je šaljiv, ali i provokativan komentar globalne potrošačke kulture, koja je u posljednje vrijeme i posebno na nekim novim moćnim tržištima često prelazila okvire dobrog ukusa, pa sve mlađi obožavatelji vidljivo brendiranog dizajna, nisu više bili u stanju uvidjeti ironiju. Kombinacijom pakiranja najosnovnijih prehrambenih proizvoda s luksuznim dizajnerskim brendiranjem, ova Merguijeva serija radova zapravo predstavlja lijepo dizajnirane izazove s kojima se suočavamo kada krenemo u kupnju, a želimo ostati vjerni vlastitom moralnom kompasu.
"Zanimljivo je što mi je većina gledatelja rekla da su na izložbi vidjeli nešto što su stvarno i poželjeli.", objašnjava dizajner i postavlja pitanje, što potrošači uistinu dobivaju kada kupuju dizajnerske i neumjereno skupe proizvode, čija cijena iz sezone u sezonu neobjašnjivo raste?
Vrijeme koje nam slijedi mnogima će presložiti liste prioriteta, vrhunski bezvremenski luksuz i dizajn koji garantiraju kvalitetu uvijek će biti visoko na listi želja, no manje ćemo trošiti na impulzivne kupnje, fokusirat ćemo se na sadržaj, a manje na (dizajnersku) ambalažu, misliti zeleno, kupovati lokalno i cijeniti održivu proizvodnju.