Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Storybook

Dođite u vrhunsku formu uz StoryBOOK i Power House

Autor P.H.
Autor P.H.

Pilates je danas jedna od najpopularnijih metoda vježbanja. Čak i ako vam se čini lagano, isprobajte – mogli bi se iznenaditi. Sanja Kovačec iz zagrebačkog studia Power House donosi nam vježbe za područje corea i trbušnih mišića te za noge i stražnjicu. Uživajte!

Izvor: PowerHouse

Pilates je svakako jedna od popularnijih metoda vježbanja. No, prije nego nam Sanja Kovačec, certificirana instruktorica pilatesa objasni što pilates zapravo jest i neke ključne fakte, treba reći da je ono što danas smatramo pilatesom nešto izmjenjena i unaprijeđena metoda od one koju je početkom 20-ih godina prošlog stoljeća osmislio Nijemac Joseph Pilates. Pilates je svoju metodu vježbanja prozvao kontrologijom (Contrology) jer je držao da je njegov sustav vježbanja takav da um kontrolira mišiće, a na čemu se temelje sve moderne metode vježbanja. Osebujni Pilates pomagao je brojnima da pomoću njegove metode izliječe oštećenja za zglobovima, poprave stanje kralježnice, poboljšaju posturu tijela, izgrade zdravo, čvrsto i stabilno tijelo i slično… Pritom je i tvrdio: „Najmoćniji rekvizit za vježbanje je vaše tijelo“. Obično se osoba prilično iznenadi jer za razliku od kardio treninga na satu pilatesa nećete skakati, iako puls će se malo podići, ali ćete zato aktivirati i osvijestiti sve mišiće za koje ne znate ni da postoje, priznati si koliko pokreta ne možete uopće napraviti ili ih radite s priličnim naporom, a drugog dana, tek uistinu osjetiti kako vam tijelo jasno govori što ste sve na satu pokrenuli.Preminuo je prije nego je njegova metoda postala ovako slavna. Muškarac ju je primarno osmislio za muškarce, a danas pilates najviše vježbaju žene…. 

Sanja Kovačec kaže da je tako i u njenom studiju za vježbanje PowerHouse, koji je to ime dobio upravo po Pilatesovoj riječi Powerhouse, a koja je sinonim za današnji naziv „core“ (dio tijela koji obuhvaća dubinske i površne mišiće trupa). Pilates je i prije više od 100 godina shvaćao važnost stabilnosti trupa, kaže Kovačec te objašnjava: „Trening pilatesa se sastoji od niza vježbi za cijelo tijelo na različitim spravama pri kojima je fokus uvijek na aktivan i stabilan trup. Treninge na pilatesu možemo izvoditi na mat prostirci i to je najzastupljeniji oblik ovog vježbanja, no to je mali dio ukupne metode. Razvojem metode Pilates je osmislio različite sprave/aparate za vježbanje, pa se tako brojne vježbe izvode na reformeru i cadillacu, koristeći opruge, a ovisno na što smo se fokusirali tijekom treninga koriste se i druge sprave poput chairsa, barrelsa i drugih.“

Nadalje objašnjava: „Pilates je krenuo s vježbama koristeći težinu vlastitoga tijela, ali je shvatio da nam otpori itekako pomažu boljoj aktivaciji, tako da i mi u PowerHouseu treninge radimo tako - uz korištenje bučica, trakica, loptica ili štapova za vježbanje, kako bi jače aktivirali mišiće i od vježbanja imali bolje rezultate. Ovo je sjajna metoda vježbanja za naša tijela jer je riječ o metodi ponekad jednostavnih, a ponekad malo koreografiranih pokreta unutar kojih aktiviramo cijelo tijelo, a prijelazi između vježbi su jedva primjetni. Naizgled, kada netko promatra vježbače na treningu može pomisliti kao je riječ o vrlo jednostavnim pokretima, no istina je takva da se osoba uistinu „naradi“, dobro oznoji i vježba pritom sve skupine mišića na kontroliran način. Uvelike vježba umom, koji upravlja kvalitetnim i preciznim pokretima mišića“, objasnila je Sanja Kovačec.

Pogledajte

01:40
Power House
Vježbe za core i trbušne mišiće
Izvor: Power House
Izvor: Power House

Vaš um – osnovni rekvizit prilikom vježbanja


„Tijekom provođenja svake vježbe klijenti postaju sve snažniji, izdržljiviji i mogu napraviti sve više. U našem studiju imamo apsolutno sve izvorne Pilates sprave za vježbanje koje, kako sam već objasnila, kombiniramo s vježbama na mat prostirci i različitim rekvizitima. Zbog raznovrsnosti vježbi doista možemo vidjeti kako klijenti postaju snažniji, jači i bolji brže nego što bi ikada mogli postići ograničavajući se na vježbanje na samo jednoj spravi za pilates ili matu, jer se tada tijelo brže navikne. Ipak, najvažniji od svih rekvizita su povezanost uma i tijela“, zaključuje Sanja Kovačec.

Sanja Kovačec nam u prvom videu pokazuje Pilates vježbe na mat prostirci upravo za područje corea i trbušnih mišića, odnosno Powerhousea te za noge i stražnjicu u drugom videu. Broj ponavljanja vježbi možete povećavati kako ojačate i vježbe ponovite u par serija.

Pogledajte

01:19
Power House
Vježbe za noge i stražnjicu
Izvor: Power House
Izvor: Power House

Više videa s vježbama možete pronaći na Instagram profilu Power House studija za vježbanje.

Najčitanije

NAJNOVIJE

Najčitanije

Najnovije