Velike krize su uvijek bile uzrok značajnih prekretnica u načinu življenja i ponašanja te su obilježile epohe koje su im slijedile. Dani u izolaciji prisilili su nas da revidiramo svoje živote, kako nas tako i bogate i slavne. Sve nepotrebne distrakcije preko naći su nestale i to nas je prinudilo da se suočimo sa sobom, možda postanemo i mrvicu bolji, možda i društveno odgovorniji.
Stigao je trenutak da se zapitamo tko smo i ima li to što u životu radimo ikakvog smisla, tko je zapravo osoba s kojom živimo, poznajemo li uopće sebe, svog partnera, pa čak i vlastitu djecu. Vrijeme je da se dobro preispitamo i provjerimo do koje mjere živimo život po vlastitoj mjeri, što nas stvarno ispunjava i veseli, pa tako i koliko smo uspješni u nalaženju distrakcija uz pomoć kojih sebi i drugima ponekad mažemo oči i glumimo sreću.
Za mnoge je bilo poprilično šokantno kada su shvatili da im luksuzne haljine, dizajnerske torbe, space gadgeti i nakit, u karanteni, nisu od nikakve koristi. Čak i drame oko zatvaranja frizerskih i kozmetičkih salona su vrlo brzo utihnule. Instagramske ušminkane fotografije luksuznih resorta ili lookova iz najnovijih kolekcija luksuznih brendova zamijenile su one s poljskim cvijećem, lijepim kućnim terasama i specijalitetima. Dogodio se jedan osebujan reset, nakon kojeg ništa više neće biti isto.
Autentičnost, kvaliteta, različitost, poštivanje prirode i okoliša, fair trade i samoodrživost nove su riječi koje definiraju LUKSUZ.
Velik dio kupaca luksuznih proizvoda danas čini takozvana Alfa generacija, odnosno oni rođeni nakon 2010. godine, dakle djeca koja ne poznaju svijet bez smartphonea i Instagrama. Njihove navike i svjetonazori dodatno guraju kormilo broda zvanog „ luksuz“ u novom smjeru. Stoga je jedno od pitanja koje danas muči mnoge futuruste koji predviđaju trendove, dizajnere, investitore i proizvođače kakvi trendovi će nastati jednom kada maska za lice prestane biti glavni „it“ proizvod.
Više o ovoj temi pročitajte u tekstu Vedrane Sunko, u raskošnom ljetnom izdanju časopisa StoryBOOK.