Pametne kockice iz kreativne radionice mlade inovatorice ADRIANE PAVELIĆ
Studio Pikula 

Book: Pet jednostavnih drvenih kockica Story Teller Cube stimulira i oslobađa beskrajnu maštu zaključanu u dječjim glavicama. Kako se igra ta igra, kako potiče dječji razvoj, kakve vještine razvija i komu je namijenjena?

Interaktivna didaktička igračka Story Teller Cube s pomoću pet drvenih kockica na kojima su slikovni prikazi omogućuje osmišljavanje vlastitih priča.
Igra razvija predčitalačke vještine, govor i izražavanje te pismenost, a potiče i maštu u zdravom i stimulativnom socijalnom okruženju. Osim što je visokointeraktivna, elegantno se prilagođava dobi igrača i njegovoj sposobnosti verbalne i narativne artikulacije. Kockice Story Teller Cube mogu se koristiti u funkciji društvene ili terapijske igre kao i obiteljske priče prije spavanja.

Book: Kockice ste razvili u suradnji s Montessori stručnjacima – odgajateljima, pedagozima i logopedima. Zašto ste se odlučili baš za njihov pristup?

Roditelji i odgajatelji djece predškolske i školske dobi imaju mjesta u prvom redu jednog od najkreativnijih i najlikovnijih kazališta, i to tijekom djetetovih "čarobnih godina" - kada njegov mozak najviše upija, analizira, stvara i nadahnjuje se podražajima iz okoline. Upravo te kreativne godine bile su mi inspiracija za stvaranje produkt-dizajna, odnosno igre, a Montessori škola bila je potom logičan smjer istraživanja s obzirom na to da cijenim njihova načela i metodologiju jer djecu usmjeravaju samostalnom rješenju postavljenog problema, potiču socijalizaciju i suradnju među njima te prihvaćanje razlika.
Kritičko razmišljanje nadahnjuje djecu da duboko kopaju za informacijama te shvaćaju složene ideje. Tako će lakše donositi odluke i rješavati probleme te postati osobe s moralnom vertikalom i socijalnim kompetencijama. Zato je važno već u najranijoj dobi raditi s njima, poticati njihovu kreativnost, razmišljanje i imaginaciju jer jedino osobe sa širokom perspektivom mogu napraviti velike stvari.
Djecu se danas često odgaja u nepoticajnim sredinama - moderni mediji i nekvalitetna socijalizacija u obitelji, brojne aktivnosti i malo slobodnog vremena za igru i razmišljanje te posjet prirodi, formalan pristup radu u obrazovnim institucijama i zastarjela metodologija, neosviještenost roditelja o važnosti poticanja i razvijanja pismenosti, sve su to izazovi koji su me zaintrigirali te stoga nudim proizvode i metodologije svima koji sudjeluju u odgoju i obrazovanju djeteta. S obzirom na to da je dizajn interdisciplinarna struka, logično mi je da u rad i razvoj proizvoda uključim one stručnjake koji o odgoju djeteta znaju najviše, a to su kolege logopedi, odgajatelji i pedagozi.

Book: Što vas inspirira u dječjem svijetu?

Djeca su vrlo zahtjevni i inspirativni korisnici. Ne možeš im “prodati spiku”, ona su iskrena (nema lažnih reakcija - ili si dobro napravio ili nisi), slobodni su, sjajno razumiju, makar osnove (što je najvažnije), i ne kompliciraju. Izazov je zainteresirati, a potom i zadržati dječju pažnju, a ako to još učiniš na kvalitetan način, samo je nebo granica.

Book: Danas, kada je tržište prepuno igračaka, kada je djeci dostupno sve, a zapravo im ovisnost najviše potiču moderne tehnologije, vrlo je hrabro predstaviti neku novu ideju i vjerovati da će ona zaživjeti. Kako je ukratko izgledao vaš put od ideje do realizacije?

Prije pet godina, dok sam još studirala, prijavila sam se na natječaj Hrvatskog dizajnerskog društva s idejom igračke uz koju djeca i roditelji mogu provoditi kvalitetno vrijeme. Projekt je osvojio prvu nagradu, što mi je dalo vjetar u leđa da svoj proizvod nastavim razvijati.
Uvidjela sam da projektom mogu pridonijeti pozitivnoj promjeni u obrazovanju i općenito odgoju djeteta pa sam ga nastavila nadograđivati.
U ponudi imamo osnovni set Story Teller Cube (Classic) koji je zbog jednostavnih ilustracija odličan za mlađu dob (3+) i početnike te set Story Teller Cube (Magic) inspiriran bajkama Hansa Christiana Andersena koji je namijenjen malo starijoj dobi (4+). Sve smo zaokružili storytelling radionicama i maratonima priča. U planu imamo još mnogo toga. Voljeli bismo stvoriti platformu na kojoj bi se inspirirali svi koji rade s djecom. Jedna je od ideja otvoriti online knjižnicu svih dječjih priča ispričanih s kockicama i videostorytellinge koje bi pripovijedali razni gosti, bake, djedovi i djeca.
S obzirom na vrlo pozitivnu reakciju roditelja brend Story Teller Cube nastavila sam razvijati i distribuirati pa sam počela surađivati i s obrazovnim institucijama - osnovnim školama, vrtićima, knjižnicama, logopedskim kabinetima i sl. Zbog široke primjene igre organizirane su kreativne radionice za djecu i profesionalce. Osim Maratona priča, koji se održava već petu godinu u knjižnici M2 u Zagrebu, gdje djeca stvaraju priče s kockicama, pokrenute su i radionice za djecu, odgajatelje, logopede i sve one koji u tom proizvodu pronalaze inspiraciju i primjenu. Naše kockice jedinstven su proizvod na našem i inozemnom tržištu, a velik interes potvrđuje njihovu visoku kvalitetu.
Kockice su popularne i zbog jednostavnosti. Intuitivne su i brzo se može zaključiti kako se njima igrati, a nude i slobodu za kreiranje vlastitih pravila. Od drva su i fino obrađene pa korisnici uživaju i u taktilnoj kvaliteti. Posljednje, no ne i manje važno - uvijek se ispočetka može ispričati nova priča.
Također se možemo pohvaliti proizvodnjom u Hrvatskoj uz suradnju s manjim tvornicama i obrtnicima, čime pridonosimo zdravom ekonomskom razvoju naše zemlje.

Pametne kockice iz kreativne radionice mlade inovatorice ADRIANE PAVELIĆ
Studio Pikula 

Book: Gdje se vidite u budućnosti, kakvi su planovi, pripremate li što novo?

Uskoro bi trebala izići nova kolekcija kockica koja će se baviti aktualnim svjetskim temama, a bit će namijenjena I starijim klincima te će je vrlo vjerojatno koristiti i odrasli. Misija nam je postati brend kvalitetnih i kreativnih igara koje su proizvedene u našoj zemlji, nuditi nove metode učenja uz igru i bogatiti izbor edukacijskih alata za odgajatelje, roditelje, knjižničare i sve one koji su uključeni u odgoj i obrazovanje djeteta.