Book: Procjenjuje se da je u svijetu 30 milijuna osoba s invaliditetom koje svakodnevno uživaju u videoigrama. Međutim, u nekim igrama nisu mogle potpuno sudjelovati sve dok vi u svojem start-upu Rukoplastika niste ponudili savršeno rješenje.

U Rukoplastici proizvodimo razna pomagala koja pomažu osobama s invaliditetom u upotrebi osobnih računala i igraćih konzola i tako im olakšavaju, ili u nekim slučajevima omogućuju, igranje videoigara. Trenutačno su popularna dva proizvoda, jedan je mouse-sock koji pomaže ljudima s invaliditetom gornjih udova u upotrebi računalnog miša, a drugi je dodatak za PlayStation 4 joystick, također namijenjen osobama bez šake ili cijele ruke.
Postoje i druga rješenja na tržištu koja prate tu filozofiju da korisnikov invaliditet pretvaraju u snagu, međutim posebnost je Rukoplastike što nudimo specijalizirana rješenja ergonomski prilagođena svakom korisniku. Cilj je osobama s invaliditetom omogućiti viši stupanj socijalizacije u društvo i dati malen doprinos njihovoj svakodnevnoj borbi sa stigmom vezanom uz njihov invaliditet.

Book: Budući da je riječ o personaliziranim pomagalima, kako se zapravo izrađuje proizvod?

Koristimo medicinske podatke poput CT ili MRE snimaka kako bi u 3D-u stvorili model dijela tijela na kojem će korisnik upotrebljavati naše proizvode. Zatim na primjeru mouse-socka kreiramo ergonomsku čašicu prilagođenu obliku bataljka i spajamo je na bežični miš. Kod dodatka za PS4 joystick jednostavnim mehanizmom prebacili smo tipke s one strane koju osoba ne može koristiti na drugu stranu joysticka. U proizvodnji se služimo 3D skenerima te 3D printerima koji upotrebljavaju recikliranu plastiku.

Upoznajte mladog inovatora HRVOJA KOVAČA, izumitelja proteze za gejmere
Martina Kenji 

Book: Vaša ideja prepoznata je i nagrađena u Hrvatskoj kao jedan od start-upa s najviše potencijala, kakav je interes?

Drago nam je što je naša ideja prepoznata kao vrijedna jer ima golem društveni potencijal. 3D tehnologija mijenja naš planet na više razina, a u Rukoplastici prepoznali smo taj trend u segmentu tržišta koje je dosad bilo zapostavljeno. Javilo nam se dosta ljudi, reakcije su pozitivne i radimo punom parom u društvenoj izolaciji u kojoj se svi trenutačno nalazimo. Upravo radimo na rješenjima za nekoliko osoba s invaliditetom, a ovim putem pozivamo i druge koji smatraju da bi im Rukoplastika mogla omogućiti neometano uživanje u igranju videoigara ili upotrebi računala da se slobodno jave na info@rukoplastika.com, putem naše Facebook ili internetske stranice.

Book: Virtualni svijet danas je više nego ikada stvarnost. Je li proizvod namijenjen isključivo gejmerima ili može koristiti i nekim drugim osobama s invaliditetom?

Naši proizvodi i rješenja koja ćemo tek smisliti namijenjeni su svim osobama s invaliditetom koje ne mogu koristiti računalo ili konzolu. Smislili smo rješenja za sve platforme, od PC-a preko Xboxa do PlayStationa.

Book: Motivirala vas je osobna priča i zaista je inspirativno kako niste dopustili da vas invalidnost ograničava. Što ste željeli pokazati, odnosno postići tim izumom i što vas u životu pokreće?

Iako je moj pokretač bila osobna priča, s kolegama iz Rukoplastike želim primjerom pokazati da u svakoj neprilici postoji potencijal za promjenu nabolje koja pomaže cijelom društvu. Upravo zato želimo olakšati integraciju osoba s invaliditetom u društvo. Podatak na koji sam naišao govori da se 15 % svjetske populacije susreće s nekom vrstom invalidnosti, a prema procjenama njih 30 milijuna su gejmeri, što jasno pokazuje da postoji potreba za boljim rješenjima nego što tržište trenutačno nudi. Upravo tu vidimo svoju ulogu i priliku da zaista učinimo nešto za osobe s invaliditetom.

Book: Ima li zainteresiranih investitora? Kakvi su vam planovi?

U kontaktu smo s nekim pojedincima, ali i većim tvrtkama koje su prepoznale Rukoplastiku kao start-up s potencijalom. Čim nam epidemiološka situacija dopusti, planiramo održati Hackathon, svojevrsno natjecanje u kojem će sudionici kreirati rješenja za osobe s invaliditetom u realnom vremenu te će isti dan printati ta rješenja. To će biti prvi takav Hackathon u Hrvatskoj, čemu se iznimno veselimo s obzirom na to da ćemo na jednom mjestu imati i osobe s invaliditetom, inovativne natjecatelje sa znanjem 3D modeliranja te know-how i tehnologiju Rukoplastike koja će printati rješenja koja se taj dan osmisle.

Upoznajte mladog inovatora HRVOJA KOVAČA, izumitelja proteze za gejmere
Martina Kenji