Povijest uživanja u mirisnim kapljicama uistinu je fantastična, prepuna raznih dogodovština u kojima se spominju prije svega njegujući, a onda i oni nešto ekscentričniji i svakako zanimljiviji načini korištenja i manipulacije parfemom, u prvom redu kao medijem zavođenja. Još su u starom Egiptu koristili herbalne mirise u svojim ritualima, poslije se ta fascinacija mirisom, prije svega kroz želju za kamuflažom vlastita “ljudskog” mirisa, prenijela i u druge kulture, dok je otvaranje Puta svile dodatno osnažilo fascinaciju stanovnika Starog svijeta egzotičnim i novim mirisima.

Parfemska sloboda izbora
Shutterstock 

Mnogo stoljeća poslije, tijekom ranih dekada 19. stoljeća i s razvojem organske kemije i svega onog što smatramo elementarnim znanjem o svijetu, kreće istinski razvoj parfumerije u onim oblicima koje danas razumijemo. I to zahvaljujući francuskim majstorima, među kojima se ističe povijesna uloga monsieura Pierre-François-Pascala Guerlaina. Upravo je on te davne 1828. utemeljio svoju parfemsku kuću i Parižanima podario neke od prepoznatljivih mirisa koji i danas fasciniraju svijet suvremenog obožavatelja. Njegovi parfemi nisu bili namijenjeni ekskluzivno ženama ili muškarcima, u njima su uživali oni koji su mogli i znali, a upravo je takva politika njegove pariške kuće autentična u onome što parfem uistinu i jest - mjesto slobode, kreativnosti i izražavanja vlastitog karaktera koje ne nosi predznak, za muškarce ili pak žene. Guerlain od 1853. do danas nudi svoje uniseks proizvode širim masama diljem svijeta, bez obzira na to je li riječ o zaigranoj i prozračnoj liniji Les Colognes ili zavodljivoj Absolus d’Orient.

Pojam “uniseks” relativno je mlad, prepoznajemo ga kao suvremenu kovanicu stvorenu kako bi se dokinule ekskluzivnosti vezane uz rodni identitet, odnosno očekivanja koja kao društvo imamo kada promišljamo o ponašanjima i željama muškaraca i žena. Slično podjeli poslova na muške ili ženske, tako je i klasificiranje parfema prilično... neumjesno i nešto je što valja ostaviti na volju onome tko parfem bira za sebe, svoj lifestyle i u skladu s onim što želi projicirati na okolinu.

Kako je posljednjih godina u modnoj, a posljedično i u beauty industriji trend redefiniranja rodnog identiteta i stereotipa itekako nagrizen novim postulatima ponašanja koje projicira generacija Z, ista ona koja mijenja svijet svojim neumornim produciranjem online sadržaja i novih identiteta, tako je sazrelo vrijeme i za novi uzlet uniseks parfumerije. Parfumerija lišena ograda i oznaka doživjela je pravi boom, a više o ovoj temi i našem izboru zanimljivih uniseks mirisa pročitajte u tekstu Marka Banjavčića, u jesenskom izdanju Storybooka.