Za razliku od zrelijih generacija koje su bile spremne cijelu noć voziti se autobusom do Trsta zbog para novih cool traperica, a kasnije i puno dalje do genijalnih talijanskih ili američkih outleta, mlađim generacijama je sve dostupno i sve servirano na pladnju, pa tako bitno manje žude za tom istom odjećom. Globalno, sve češće troše na fotogenične bruncheve, putovanja u egzotične krajeve, glazbene festivale, različite edukacije, glamping oaze ili aktivne vikende (iako trenutno vladaju posebni uvijeti).

Doživljaj je preuzeo primat nad materijom, a ormari prekrcani nagomilanom odjećom nisu više prizor za kojim žudimo. Kupuje se konkretnije i promišljenije, ono što ćemo stvarno nositi i nekoliko posebnih komada za posebne prilike pa makar bilo i na rate.

Kako je imati, postalo - doživjeti!
Story 
Kako je imati, postalo - doživjeti!
Story 

Tako je, recimo, 2016. godine u Britaniji  trošenje na rekreaciju naraslo za 8% i to na uštrb budžeta za odjeću. Jedno je istraživanje u SAD-u pokazalo kako 72 % milenijalaca radije troši na iskustva, nego na materijalne stvari. Umjesto fotografija novog odjevnog predmeta ili posjeta nekoj dizajnerskoj trgovini, na Instagramu sve češće viđamo joga poze, fotografije s dalekih putovanja, savršeno dizajnirane tanjure u koje želimo utonuti i tako zadovoljiti sva čula, fotografije s izleta na neko eko imanje ili, recimo, na nekad neosvojiv vrh Velebita. Volimo se pohvaliti i posjetom glazbenim i gastro festivalima te sajmovima, zanimljivim street food mekama i luksuznim restoranima te se počastiti delicijama pripremljenim od ekološki uzgojenih, po mogućnosti veganskih, namirnica.

Kako je imati, postalo - doživjeti!
Story 
Kako je imati, postalo - doživjeti!
Story 
Kako je imati, postalo - doživjeti!
Story 
Kako je imati, postalo - doživjeti!
Story 

Vremena su se promijenila, ne jedemo više iz skupocjenog porculana na uštirkanim stolnjacima, na cijeni su originalnost, nova iskustva i ugoda. U trapericama ili crnim bezvremenskim tajicama (za jogu) idemo čak i u kazalište, a zbog udobnosti i faktora kulerstva štikle smo u svakoj prilici spremni zamijeniti tenisicama. Za koje ćemo ipak izdvojiti pravo bogatstvo, jer su tenisice čak i ako "ne pratimo" trendove - trenutno jako cool.

Milenijalci imaju drugačije poimanje pitanja vlasništva,  prioritetom ne smatraju posjedovati automobil ili stan, važnije im je da svoja osobna iskustva mogu pokazivati drugima, na savršeno aranžiranim fotografijama i na nekim tuđim luksuznim ležaljkama, brodovima i stolovima.

Globtrotteri žive u hostelima ili u intervalima u tuđim unajmljenim stanovima, mnogi rade online u coworking prostorima diljem svijeta, što im omogućuje da uz posao obilaze atrakcije, znamenitosti i egzotične daleke destinacije, surfaju na najboljim valovima, voze se skuterom kroz prašume, hrane slonove u prihvatilištima, naprosto žive život kakav starije generacije nisu mogle ni sanjati i imaju posve drugačije posložene prioritete.

Posljedica toga je uspjeh startupova kao što su Airbnb, WeWork i Uber, ali i propast nekih modnih brendova koji se nisu prilagodili i pronašli nove strategije izlaženja na kraj s navadama novih generacija. Tako na primjer ikonička robna kuća Macy's uz iskustvo shoppinga nudi - mini koncerte, joga satove i zanimljive barove kako bi privukla kupce iz online svijeta na svoja vrata. Zorno prate aktualne trendove jer je jedina alternativa zatvaranje trgovina.

Kako je imati, postalo - doživjeti!
Story 

Istraživanje tvrtke Harris Group pokazalo je da je udio potrošnje na zanimljiva životna iskustva i doživljaje u SAD-u od 1987. godine porastao za čak 70 %, a najveći motivator je plasman na društvenim mrežama koji se mjeri kroz, pogađate, broj sljedbenika.

Foto: Profimedia