Karlo Rusan, svojim brojnim pratiteljima poznat i kao RuKa Beauty, jedan je od najpoznatijih celebrity make up artista u Hrvatskoj. Iako mu je stalna beauty adresa u Salonu Franić, Karlov potpis nose i brojni projekti - editorijali, televizijski spektakli, videospotovi i naslovnice. Njegov rad prepoznali su i svjetski priznati brendovi s kojima također često surađuje. Svoje je vještine Karlo pokazao u raznim segmentima, bilo da je riječ o čistom i profinjenom make upu za posebnu prigodu, poput vjenčanja, ili o televizijskom profesionalno naglašenom šminkanju. Dio je i najprestižnijeg beauty natječaja u kojem će birati najbolje proizvode.
Kad ste shvatili da je make up vaš posao iz snova?
Kao umjetnik koji voli eksperimentirati bojama i oblicima odmalena sam bio fasciniran ljepotom šminke. Moja se baka uvijek uređivala i to mi je bio prvi doticaj s make upom. Druga je baka frizerka pa od najranije dobi pamtim žene koje su s osmijehom izlazile iz njezina salona. Tada sam shvatio kolika se moć krije u stvaranju izgleda koji će izvući najbolje iz klijentica te da mi je zadovoljstvo vidjeti kako se oni osjećaju lijepi i sigurni u svoj izgled.
Koliko su vam važne društvene mreže? Koliko im vremena posvećujete i što vaši pratitelji najviše vole, sudeći po dosadašnjem iskustvu?
Društvene mreže za mene su važan alat jer se putem njih povezuje s pratiteljima i promoviram svoj rad. Posvećujem im određeno vrijeme svaki dan, ali pokušavam pronaći ravnotežu kako bih imao dovoljno vremena za stvaranje i usavršavanje svojih vještina. Iz dosadašnjeg iskustva primijetio sam da moji pratitelji najviše vole inspirativne i kreativne sadržaje. Vole vidjeti kako stvaram različite lookove, dijelim savjete i trikove te svoju strast prema šminkanju. Također, vole kada sam otvoren za komunikaciju i postavljanje pitanja te kada im dajem personalizirane savjete i odgovore. Smatram da su društvene mreže savršen alat za oglašavanje pa svoj profil na Instagramu doživljavam kao svojevrstan portfolio.
Odnedavno je vaša ljubav prema make upu dobila ekstenziju. Postali ste poduzetnik, ali ostali ste u beauty industriji.
Da, nedavno sam se odlučio upustiti u poduzetništvo. Moja strast prema make upu i ljepoti inspirirala me da sa Zvonimirom Franićem otvorim beauty concept store. Htjeli smo ponuditi proizvode kojih dosad nije bilo na našem tržištu. Budući da sam veliki poklonik clean beauty pokreta, ali i nakon osluškivanja želja klijentica, vlastiti concept store bio je logičan slijed u razvoju moje karijere. The Rite Store je definiran kao nova meka svih zaljubljenika u ekskluzivnu niche kozmetiku i na to sam jako ponosan.
Poznate osobe bore se za termin kod vas, laska li vam titula omiljenog celebrity vizažista?
Hvala na komplimentu! Naravno da mi laska kada me prepoznaju kao omiljenog celebrity vizažista. No za mene je svaka osoba važna i posebna, bez obzira na njezinu slavu ili status. Najveća mi je želja ispuniti očekivanja svih klijenata, bilo da su slavni ili ne, i pružiti im prekrasno iskustvo uz make up koji će ih osnažiti i učiniti da se osjećaju samopouzdano. Svaka osoba koja sjedne na moj stolac je za mene celebrity.
Kako izgleda vaš radni dan?
Moja radna svakodnevica obično počinje rano ujutro. Nakon što popijem kavu, počinjem planirati dnevne obaveze i pregledam raspored za taj dan. Ako radim u salonu, kada stignem na radno mjesto slijede priprema i organizacija svih potrebnih alata i proizvoda. Održavanje higijene i čistoća opreme iznimno su važni pa uvijek provjeravam jesu li svi kistovi i spužve čisti i dezinficirani. Tu mi mnogo pomaže i moja asistentica. Zatim počinjem raditi s klijentima. Dan mi je vrlo dinamičan i nikad nije isti, ovisno o događajima, fotografiranju ili snimanju na kojem radim te specifičnim zahtjevima klijenata. U svakom slučaju, trudim se biti fleksibilan, organiziran i, naravno, učiniti nešto za sebe, bilo da je to susret s prijateljima ili tjelovježba, što smatram jako važnim jer je šminkanje, naposljetku, fizički posao. Otkad imam i dućan, puno vremena provodim u njemu, volim biti s klijentima i pomoći im pri odabiru proizvoda.
Kako se vi educirate i pratite svjetske trendove?
Kao make up artist konstantno se educiram kako bih ostao u tijeku s najnovijim trendovima i tehnikama. Postoje mnogi načini na koje se trudim proširiti svoje znanje i vještine. Pratim svjetske trendove tako što često pregledavam modne revije, časopise o ljepoti i društvene mreže poput Instagrama. Pohađam edukativne seminare, radionice i tečajeve za stjecanje novih vještina i znanja. Želja za stalnim napretkom i poboljšanjem tehnika motivira me da pohađam masterclassove i radionice drugih vizažista. Usto, povezujem se s drugim profesionalcima u industriji kako bih razmijenio iskustva i doznao više o njihovim favoritima i tehnikama. Smatram da je kontinuirano usavršavanje ključno za održavanje kvalitete usluga koje pružam svojim klijentima.
Jedni ste od sedam pomno biranih članova žirija Beauty Influencers Choice 2023., čime ćete se voditi pri ocjenjivanju?
Nekoliko je faktora koji će mi pomoći da donesem objektivnu odluku o najboljem proizvodu u svakoj kategoriji. Uvijek mi je važno da je proizvod kvalitetan pa ću proučiti kvalitetu formulacija, performanse i trajnosti proizvoda. Posebnu pažnju posvetit ću inovativnim proizvodima koji donose nove ideje, tehnologije ili koncepte. Jako mi je važna održivost. Sve se više pažnje posvećuje ekološkom aspektu u industriji ljepote, stoga ću preferirati proizvode koji su održivi, biorazgradivi, cruelty-free i koji se promiče etička praksa.
Upravo vi definirate trendove u Hrvatskoj, organizirate masterclassove i školu šminkanja. Kakvi su dojmovi?
Uživam u pružanju edukacije i dijeljenju svoje strasti prema ljepoti s drugima. Važno mi je stvoriti sigurno i pozitivno okruženje za moje polaznike, mjesto gdje se osjećaju dobrodošlo i podržano. Trudim se biti strpljiv, pažljiv i prilagodljiv kako bih svaku osobu poticao i motivirao da ostvari svoje ciljeve. Vidjeti napredak i uspjeh mojih polaznika pruža mi veliku radost i zadovoljstvo. Sretan sam što mogu biti dio njihova putovanja i pomoći im da steknu nove vještine ili unaprijede postojeće. Radujem se daljnjem rastu i razvoju te pružanju podrške i inspiracije svima koji mi se pridruže na ovom putovanju.
Ako volite čitati beauty priče, pratite novitete iz industrije ljepote i rado isprobavate proizvode za njegu i uljepšavanje, ne smijete propustiti Beauty Influencers Choice 2023.! Prvi put u Hrvatskoj Story je okupio vodeće beauty influencere – Klaudija Kelemović (clo_up), Lada Mitrašinović (belamakeuplada), Magdalena Ivić ( skinlosophy.hr ), Marko Tolić (markotolic), Paula Sikirić (paulasik), Karlo Rusan (rukabeauty) i Jelena Perić (j_make_up) – koji biraju najbolje proizvode, usluge i tretmane za njegu i uljepšavanje u 2023. godini.
Budite i vi dio natječaja Beauty Influencers Choice 2023. by Story i glasajte za svoje favorite do 15. prosinca 2023. godine!