Marketinška stručnjakinja i uspješna poslovna žena, 37-godišnja Ivana Galić, odnedavno radi na zahtjevnom mjestu direktorice marketinga i korporativnih komunikacija Nove TV, na koji je došla s mjesta rukovoditeljice marketinških komunikacija Vipneta. Ova žena s jasnim stavovima iznijela je viziju i iskustva iz svijeta ozbiljnog biznisa, ali i otkrila što radi kad ne radi. Book: Nakon što ste ostvarili uspješnu karijeru kao rukovoditeljica marketinških komunikacija Vipneta, u ožujku ove godine došli ste na mjesto direktorice marketinga i korporativnih komunikacija Nove TV. Koliko vam znači ta poslovna promjena? Veliko mi je zadovoljstvo biti dio uspješnog tima najjače medijske grupacije na tržištu, koja ove godine slavi 15 godina uspješnog poslovanja. Na ovu poslovnu promjenu gledam kao na veliki izazov jer on to zaista i jest – voditi marketinški tim najuspješnijeg medija i najjačeg medijskog brenda u zemlji. U ovih nekoliko mjeseci iz prve ruke sam spoznala sve čari medijske industrije koja je prije svega kreativna, zabavna, dinamična i poticajna, tako da neizmjerno uživam iz projekta u projekt koji sa svojim timom ostvarujem. U ovom poslu brzo su vidljivi rezultati rada i predanosti, pa je i motivacija uvijek na visokoj razini, pogotovo ako uvijek želite stvari ‘pomaknuti’ još malo dalje. Book: Kako izgleda vaš poslovni dan? Komunikacija i samo komunikacija – osim što je moj posao oduvijek baviti se komunikacijskim aktivnostima robnih marki, tvrtke ili osoba, komunikacija i jest osnova mog posla u samoj biti – što sa svojim timom, što s kolegama, medijima, klijentima i partnerima. Da imate uvid u moj poslovni kalendar, vidjeli biste prilično gust raspored sastanaka, ali vjerujem da se tu ne razlikujem od većine drugih rukovoditelja. Jako mi je važno biti u stalnoj komunikaciji sa svojim timom, posebice s voditeljima svih sektora našeg odjela koji broji oko 50 ljudi te da zajedničkim snagama dolazimo do strategija, izrade pojedinačnih komunikacijskih planova i postizanja najkreativnijih i inovativnijih rješenja. Ovaj posao je jako dinamičan, kao tvrtka pokrivamo različite segmente i svjesna sam da samo udruživanjem najboljih profesionalaca, svakoga iz svojeg segmenta, možemo doći do najboljih rezultata. Važno mi je da se okružim ljudima jednakog ili sličnog entuzijazma i pozitivnih karakteristika, da se osjećamo kao tim ponosan na ono što stvaramo svakoga dana. Imam sreću da me u karijeri uglavnom uvijek pratio odličan tim pun entuzijazma i dobrog duha. Zanimljivo je kako je rad u mediju dodatno ubrzao moj život. Veliki broj odluka, osim što mora biti donesen u vrlo kratko vrijeme, i relevantan je samo taj tren. To te tjera da budeš još bolji i nekako odlično odgovara mom karakteru.

Book: Kako je tekao vaš poslovni put? Gdje ste sve radili? Karijeru sam započela u hrvatskoj produkcijskoj kući Croatia Film na poslovima animirane i videoprodukcije te kasnije i brand managementa najpoznatijeg, vjerujem i jedinog dječjeg brenda Hlapić, gdje sam bila odgovorna za upravljanje i razvoj te merchandising i licenciranje svih projekta tvrtke. Nakon uzbudljivog života ‘na terenu’, preuzela sam rukovoditeljsku poziciju u full service marketinškoj agenciji Spotstudio, gdje sam ubrzo preuzela poziciju direktora na sljedećih pet godina. U međuvremenu sam završila postdiplomski studij na Cotrugli Business School EMBA, te brojne edukacije iz menadžmenta i leadershipa. Nove izazove sam potražila u Vipnetu, gdje sam skoro četiri godine rukovodila Odjelom marketinških komunikacija. Dolaskom na Novu TV zaokružila sam potpuno karijeru u marketingu i komunikacijama sa svih strana – produkcija, agencija, klijent, medij. Mislim da danas sa sigurnošću mogu reći da razumijem sve strane marketinga i upravljanja robnim markama, te posjedujem zavidno iskustvo u području marketinških komunikacija, od operativnog do upravljačkog dijela posla. Book: Mislite li da ste točno na pravom mjestu gdje trebate biti? Volim razmišljati i inače u životu da je uvijek pravo mjesto i pravo vrijeme gdje god da se nalazim i da sam s razlogom upravo tu gdje sam trenutačno. Nastojim uvijek izvući maksimum i iz sebe i iz svojih iskustava, bez obzira na to kakvi oni bili. Mene moj posao veseli i prije svega zabavlja. Uzbuđena sam jednako kod lansiranja svake nove kampanje i svakog novog istraživanja tržišta – to je ono što volim i uvijek će kreiranje života pojedinim porukama ili brendovima biti moj pokretač u poslovnom smislu. Ja sam od onih koji trče iz kuhinje pogledati reklamni blok, ako takvih uopće ima. Advertising je zabavan prije svega – posao koji je pomalo nov svakog dana ispočetka. Book: Kakva je, po vama, budućnost marketinške industrije? Mislim da je sjajna. To je posao brojki i ozbiljnih analiza, a vjerujem da će biti još više. Bezbroj kanala komunikacije i veliki broj marketinških poruka otežava utakmicu, no to nikada nije bio jednostavan posao. Iako, na kraju svega, zapravo na neki način upravljaš emocijama ljudi. Ono što smatram važnim je da ćemo se svi u industriji morati sve više početi brinuti o tome kako to što radimo utječe na društvo u globalu. Ponekad mi se čini kako zanemarujemo činjenicu da naš stav prema moralu, etici i sadržaju koji proizvodimo utječe posredno na nove generacije i potrebe ljudi. Book: S obzirom na vaš zahtjevan i odgovoran posao, prati li ga isto takva količina stresa i odgovornosti? Činjenica je da postoje situacije u kojima treba reagirati brzo i odlučno, i kada je pritisak vremena toliko nemilosrdan da poželiš da imaš moć barem nakratko zaustaviti sat i udahnuti, ali nastojim kanalizirati tu energiju u maksimalno pozitivnu i ograditi se od svih utjecaja stresa. Odgovornost je nešto što je apsolutno sastavni dio bilo koje poslovne pozicije, no smatram da ako daješ sve od sebe i ako si iskren u onome što radiš, da ne bi trebao postojati niti strah od bilo koje vrste odgovornosti, nego da je treba objeručke prihvatiti i nositi se sa svim posljedicama koje ona donosi. Book: Mislite li da je ozbiljan biznis i dalje muški svijet? Mogu govoriti iz svog iskustva. Ne vjerujem u takvu vrstu kategorizacije, iako sam sasvim sigurna da postoji. Mislim da smo na kraju mi žene u velikoj mjeri odgovorne za svoj položaj u društvu. Žene se puno teže povezuju i pomažu jedna drugoj. Ne znam koji su razlozi, povijesni, znanstveni ili društveni, ili sve pomalo. Kada se i povežu, teško dobivaju na važnosti. Možda im jednostavno moć nije tako privlačna, pa biraju život koji je ispunjen i drugim poticajima, osim poslovnih. Imala sam i još imam primjera izvrsne suradnje i potpore među ženama, i mislim da je to jedini put prema osnaživanju, ravnopravnosti i osvještavanju važnosti doprinosa obaju spolova u društvu. Primjerice, u menadžmentu Nove TV sjedi čak šest žena i sve redom bave se ozbiljnim biznisom u uspješnoj tvrtki, ravnopravno sa svojim muškim kolegama. Važna je zastupljenost obaju spolova na svim pozicijama, jer to donosi krajnju kvalitetu, neovisno o industriji. Stadij u kojem je društvo u kojem posluješ isto tako igra veliku ulogu, ali to ne treba shvaćati kao negativizam. Na kraju krajeva, mi smo ti koji ga činimo, pa bismo ga i trebali mijenjati nabolje, pa ako nam to smeta učinimo nešto u vezi s tim – od načina na koji odgajamo svoju djecu, načina na koji ih obrazujemo i koja ograničenja im postavljamo.
Book: Imate li kakav hobi, u čemu uživate? Nažalost, slobodnog vremena imam zaista premalo i vječno sam u raskoraku između onoga što bih željela i onoga što stignem ugurati u jedan dan. Izrazito sam društvena osoba i potrebna su mi druženja s partnerom, prijateljima i obitelji kako bih sačuvala vlastiti mir i stabilnost. Oni su ti koji su moje sidro i medij u isto vrijeme. Povremene sportske aktivnosti, putovanja i druženja čine me sretnom i ispunjenom. Uživam u puno stvari, pravi sam hedonist u tom smislu. Dobra hrana, čaša hladnog vina, poticajna knjiga i smijeh s prijateljima, uvijek su moj prvi izbor zabave. Razgovarala: Antonija Nazor Fotografije: Dražen Kokorić