Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Beauty

'Vizažisticu' Mirtu na TikToku prate milijuni: Mrzim šminkati druge

Autor Maja Šitum
Autor Maja Šitum

Ovu popularnu društvenu mrežu Mirta Miler osvojila je svojim vizažističkim umijećem, a koliko truda stoji iza njezinih 2,2 milijuna pratitelja i 73,3 milijuna lajkova te kako se stvara video sa više 59 milijuna pregleda, otkriva za Story

Izvor: Ivan Branjug

Ime Mirte Miler još nije poznato u svakom kućanstvu Lijepe Naše, ali nju zna cijeli svijet zahvaljujući TikToku koji je osvojila svojim vizažističkim umijećem. Na toj društvenoj mreži ima 2,2 milijuna pratitelja, 73,3 milijuna lajkova, videa su joj redovito viralna, a jedan od njih u manje od mjesec dana pregledan je više od 59 milijuna puta. “Nikada ne treba odustati od onog što vas zanima, pa bio to i samo hobi. Držite ga se, veselite se s njime i ne dajte da vas itko u tome obeshrabri”, poručila je Mirta, odnosno @mimiermakeup. Ovaj zanimljiv i kreativan hobi postao joj je posao, a studentica ekonomije objašnjava zašto je to dopustila, ali i otkriva neke tajne ove brzorastuće društvene mreže - kako nastaju videa, mogu li se planirati unaprijed te je li ovo karijera u kojoj se dugoročno vidi.

Mirta Miler Izvor: Ivan Branjug

Story: Kako ste osmislili ova dva looka, kakvu biste šminku preporučili za blagdansko slavlje?

Ovisi o tome je li Božić ili Nova godina, ali i kakva je prigoda, jer ako se puno pije i jede, ne bih preporučila crveni ruž. Zbog epidemioloških mjera nema velikih okupljanja, ali ako je neki mali događaj u užem krugu ljudi na kojem se ne jede, preporučila bih jednostavnu šminka na očima s malo zlatnog sjenila i crvenim ružem jer se s njim ne može pogriješiti. Htjela sam da ovi lookovi budu pristupačni svima, da nisu komplicirani i da izgledaju glamurozno. Samo prstom treba razmazati zlatno sjenilo po kapku i˝nanijeti crveni ruž i to može izgledati kao da ste se šminkali tri sata, a zapravo ste nanijeli dvije boje koje predstavljaju Božić. Ako se jede, mislim da je bolja opcija nude ruž ili samo balzam za usne koji njeguje kožu dok je vani hladno. Znam da mnogo ljudi ne voli jarke boje pa bih to sparila s crnom, srebrnom ili zlatno-smeđom kombinacijom sjenila. Većina cura, žena, dečki koji žele nositi šminku imaju te boje kod kuće i ne trebaju ništa dodatno kupovati, a srebrne i zlatne kombinacije uvijek izgledaju lijepo i svečano.

Story: Kako ćete vi dočekati Novu godinu?

Planirala sam je dočekati s nekoliko prijatelja izvan grada, ali uveli su propusnice pa ćemo biti kod kuće. Ne znamo još.

Story: Hoćete li se našminkati iako ćete ostaneti kod kuće?

Ovisi o mom raspoloženju. Ako ću taj dan biti u depresiji zbog cijele situacije, onda ću samo staviti masku na lice i njegovati kožu. Ali mislim da ću se našminkati, bila kod kuće ili ne. Ne šminkate se za druge ljude nego za sebe da biste se osjećali glamurozno, bolje, novogodišnje… Zato je jako mala vjerojatnost da se neću našminkati.

Story: Kada se rodila ljubav prema šminkanju?

Oduvijek je postojala. Kada sam bila mala, krala sam mami šminku i već mi je u vrtiću morala dopustiti da lakiram nokte jer sam ja to jednostavno htjela i morala imati. U petom razredu osnovne škole stavljala sam olovku na oči i mama je brzo shvatila da to ne radim kako bih se nekome svidjela, nego da mi je to stvarno toliko super da se ne mogu suzdržati. U sedmom razredu nosila sam crno sjenilo do obrva s previše šljokica i, eto, već sam tada nosila novogodišnji look, ali ne za proslavu nego za ponedjeljak u školi. Roditelji su mi uvijek bili podrška i dopuštali su mi da se šminkam, a najveća mi je kazna bila kada bi mi oduzeli neseser sa šminkom.

Mirta Miler Izvor: Ivan Branjug

Story: Svoje vještine pokazujete na društvenim mrežama, a na TikToku imate desetke milijuna lajkova i pregleda. Kada ste ga otvorili, je li vas bilo strah reakcija jer ipak su vaše lice i umijeće šminkanja u prvom planu?

Na TikToku mi nije bio toliki problem jer sam tada već devet mjeseci imala otvoren profil na Instagramu posvećen šminkanju. Objav­ljivala sam fotografije, manja videa i naviknula sam se da netko lajka moje lice i make up look. U tih prvih devet mjeseci nisam dobila ni jedan hejterski komentar jer kada si mali, ne osjetiš takve stvari i oni su počeli kasnije. Bilo je konstruktivnih komentara ako se nekome stvarno nešto ne sviđa, ali pravi hejterski komentari dolaze tek kada je netko ljubomoran. Do tada ti govore da si super, da si podcijenjen i pitaju zašto nitko ne zna za tebe. A kada postigneš uspjeh i ljudi doznaju za tebe, mišljenje se promijeni i počnu stizati poruke pune mržnje. Zato mi se nije bilo teško priviknuti na TikTok jer sam bila mala i mislila: “Ma, baš me briga, ionako ovo nitko neće vidjeti.” Na kraju je već taj prvi video pogledalo puno više ljudi nego ikada na Instagramu.

Story: Čitate li sve komentare?

Mnogo mi ljudi kaže da ih ne trebam čitati, ali lako je to reći. Svatko čita komentare, čak i oni koji imaju 100 milijuna pratitelja. Ako se ograničiš od konstruktivne kritike, ne možeš napredovati. Iz toga treba upiti ono što je korisno i odvojiti ih od uvreda i mržnje koje u glavi trebaš blokirati tako da ti budu smiješni.

Story: Koliko ponašanje i sadržaj modificirate prema komentarima?

Sadržaj ne mijenjam. U komentarima je puno pitanja zašto govorim engleski jer djeca u Hrvatskoj, a pogotovo u Srbiji, ne znaju i ne zanima ih taj jezik. U Srbiji to ne toleriraju jer imaju veliku scenu i kod njih je prirodno da svi govore srpski jer imaju veći prostor za rast. Hrvatska je znatno manja i ograničeni smo na ljude do kojih možemo doći pa se ne isplati govoriti hrvatski jer dugoročno nećeš rasti.

Story: Odakle je većina vaših pratitelja?

Razlikuju se na Instagramu i TikToku. Publika se preklapa, ali to su dva različita svijeta i gotovo nikada ne radim iste kampanje na tim mrežama. Na TikToku mi je prva Amerika, nakon toga Hrvatska, pa Filipini, Brazil i onda Srbija. Jako volim japanski i šokirala sam se kada sam vidjela prvi japanski komentar. Nije bio pozitivan, ali mi je svejedno bilo toliko drago što je netko u Japanu pogledao moj video. Pogotovo jer je azijski TikTok jako zatvoren i vrlo rijetko vidimo njihova videa.

Mirta Miler Izvor: Ivan Branjug

Story: Koja je prednost TikToka u odnosu na druge društvene mreže?

Jako ih je puno, a možda je najvažnija interaktivnost. Takva interaktivnost ne postoji ni na jednoj drugoj društvenoj mreži. Glavno je da otvoriš komentare i pričaš s ljudima. Puno sam ljudi upoznala putem TikToka i tu je jako razvijena kultura komentiranja.

Story: Tu interakciju pokazuje broj lajkova, komentara i pregleda. Kakav je osjećaj samo na jednom videu imati 60 milijuna pregleda?

To je bio video koji sam objavila prije mjesec dana i nisam očekivala da će imati toliko pregleda. Nije mi jasno i malo sam uvrijeđena jer imam puno boljih objava od te, ali to je potvrda koliko ta aplikacija voli jednostavnost. Napravi nešto brzo, jednostavno, zanimljivo i to je to. Svjesna sam da taj video nije previše pametan, ali zanimljivo ga je gledati. Ako video u prvih četiri, pet sati ne dobije oko 100.000 lajkova, opraštam se od njega jer znam da neće biti viralan. Ovaj je jako brzo rastao i do drugog dana imao je 2 milijuna lajkova, što prije nisam postigla pa je bilo šokantno i super. Dva dana poslije već je imao 6 milijuna lajkova. Čudan je osjećaj jer nisam to očekivala i malo se pitaš što ljudi rade kada to gledaju. Teško je to pojmiti jer je 60 milijuna ljudi jako puno. I još je dobio 7 milijuna lajkova, što je više od cijele Hrvatske.

Story: Iako su objave kratke i čini se da ih je jednostavno napraviti, one ipak zahtijevaju puno vremena, pripreme, kreativnosti, montaže?

To je jako kompleksno. Ako želim da mi je bolja kvaliteta slike, posebno snimam, uređujem, montiram i tek tada video stavljam na TikTok, taj proces traje najmanje četiri sata. Većinu videa snimam direktno na TikToku, a iako on traje minutu, pripremam ga puno dulje. Postoji TikTok beauty algoritam koji traži da ti lice mora biti savršeno simetrično i u sredini ekrana. Za ta videa, gdje radim tranzicije i gdje sam jako blizu kameri, crtam po licu da ga napravim savršeno simetričnim jer je dokazano da te tada beauty algoritam prepozna i postaneš viralan. Koliko je tužno, toliko je istinito. Ali tu je toliko pokušaja i brisanja jer na TikToku nema vraćanja. Ljudi misle da videa s tranzicijama napravim iz prvog pokušaja, ali ne, tu ih je barem 17 i valjda sedam puta stavim i izvadim leću iz oka da bi izgledalo kako treba. Ali to i jest poanta - da izgleda lako i bez muke.

Story: Koliko vam treba da snimite jedan video?

Prosjek je dva i pol sata, ali kada se šminkam, to traje puno dulje. Samo nanošenje svih proizvoda traje tri sata, a moram se i mentalno pripremiti za sve što u videu želim napraviti. Nedavno sam bila na videopozivu dok sam snimala za TikTok i prijatelj je napravio njegu kože od sedam koraka te pospremio cijeli stan dok sam ja snimila jedan video. Ako ulažem trud, to je četiri sata, ali eto, najbolje prođu oni koje kraće snimam i koji su nastali bez puno razmišljanja.

Mirta Miler Izvor: Ivan Branjug

Story: Imate sve planirano unaprijed ili svaki dan smišljate sadržaj?

Rado bih da mogu isplanirati cijeli tjedan. Donedavno sam radila u korporaciji i moj mozak treba taj plan, rokove, što pokušavam sama sebi zadati, ali na TikToku je jedan trend danas, a sutra neki potpuno drugi. Svaki dan moram najmanje sat vremena gledati što se događa, što je taj dan ‘in’, koja je vibracija aplikacije. Imam okviran plan što danas želim napraviti, ali svjesna sam da će se to barem malo promijeniti. Aplikacija je takva da ne možeš planirati tjedan dana unaprijed, za razliku od Instagrama gdje možeš.

Story: Je li vam danas TikTok posao ili je to i dalje zabava i hobi?

Zabava mi je, da nije, ne bih ga godinu dana radila paralelno uz posao i studiranje. Glupo je krenuti s mišlju da će ti to biti posao jer tada za to nemaš ni strast ni ljubav. Ne prema aplikaciji nego prema svome sadržaju, prema šminkanju koje mi je umjetnički ispušni ventil. Društvene mreže mi sada jesu posao i to sam dopustila jer je blisko poslu koji želim raditi, a to je marketing, pogotovo internetski i marketing društvenih mreža. To mi je jako zanimljivo i to je ono čime se želim baviti u životu. Zato sam se odlučila godinu, dvije intenzivno ovime baviti kako bih ušla u srž i poslije izišla s novim znanjima koje ću moći primijeniti u poslovnoj karijeri.

Story: Želja vam je raditi u marketingu i za to se školujete na Ekonomskom fakultetu, ali što je sa šminkanjem? Biste li htjeli to profesionalno raditi?

Ne! Mrzim šminkati druge i znam da je to svima čudno. Šminkanje je moja meditacija i to nikada ne bih htjela miješati s poslom i zato ne želim biti profesionalni vizažist. Nisam za to pohađala nikakve škole i ne trebam se gurati u branšu gdje ima jako puno talentiranih vizažistica koje su se školovale i znaju raditi sa svačijim licem, a ja znam samo sa svojim. Primarni cilj u životu mi je poduzetništvo, možda otvoriti marketinšku agenciju ili raditi neke svoje kozmetičke proizvode. To me zanima, a šminkanje drugih nikako.

Story: Na neki način već i jeste poduzetnica…

Da. Moram otvoriti obrt, ali to odgađam jer sam redovna studentica, sve ispite polažem u roku i ako otvorim obrt, moram se odreći rada preko Studentskog centra. Cijelo vrijeme razmišljam da ću puno lakše naći posao preko SC-a ako zatreba, ali iduće godine ću magistrirati pa se bliži kraj mojih studentskih prava.

Mirta Miler Izvor: Ivan Branjug

Story: U svijetu tiktokeri zarađuju milijune, može li se u Hrvatskoj od toga živjeti?

U Hrvatskoj postoje grupacije tiktokera gdje zajedno imaju ponude i mislim da se tako može dosta dobro zaraditi. Nisam u tim grupacijama i u Hrvatskoj sam radila samo nekoliko stvari jer su domaći brendovi većinom na Instagramu, a ako bi htjeli biti na TikToku, žele te potplatiti, što ne toleriram. To nema veze s umišljenošću, samo znam koliko ću za istu stvar dobiti od američkih tvrtki s kojima većinom surađujem. Znam i što oni dobivaju zauzvrat i jednostavno ne mogu i ne želim to dati za desetinu cijene. Moraš postaviti granice jer domaći brendovi još nemaju poštovanja prema TikToku. U Hrvatskoj je nerazvijen kao društvena mreža iako je, po mome mišljenju, puno bolje oglašivačko mjesto od Instagrama. Volim marketing, radila sam u toj branši, proučavam ga i vidim koliko je isplativije mjesto za oglašavanje.

Story: U jednom ste intervjuu rekli da ste neke prijedloge suradnji odbijali. Čime se vodite u prihvaćanju ili odbijanju poslova?

Je li to dobro za moju publiku - to je moja vodilja. Ne toliko sviđa li se meni, nego što je primjereno mojoj publici. Iako to nisu samo klinci, moraš biti svjestan da te oni prate. Pitali su me za sponzorstvo platnih kartica i nekome tko ima 23 godine kao ja to je super, ali kada sam guglala tu tvrtku, vidjela sam podijeljene recenzije i odmah sam odbila. Ne uzimam ništa što bi moje pratitelje dovelo u rizik jer mislim da je ipak najvažnija sigurnost svih ljudi.

Story: Ima li nešto što ne možete objaviti zbog mlađe populacije, a htjeli biste?

Sve što želim, to i objavim, ali i nemam nekih eksplicitnih želja. Ne znam primjećuju li to ljudi, ali nikada ne psujem, ne pokazujem srednji prst i dečku prije svakog javljanja uživo kažem da ću ga zadaviti ako će psovati. Nije to ništa strašno, ali ne želim to raditi pred djecom, iako nemam previše pratitelja mlađih od 13 godina. Na Instagramu me najviše prate ljudi u dobi od 18 do 25 i od 26 do 35 godina, a na TikToku ne možeš vidjeti godine, ali kako je to aplikacija stvarno mladih ljudi, pretpostavljam da me prati najviše tinejdžera. Razilazimo se malo u godinama i ponekad vidim neke stvari zbog kojih se osjećam stvarno staro. Ali dosta mojih pratitelja misli da sam mlađa i lijep je kompliment kada netko misli da imam 17 godina.

Story: Bliže nam se blagdani, godišnji odmori. Možete li ga vi uzeti?

Ne. Ovim bih se zauvijek bavila jer mi je istinski zabavno i još kada dobiješ plaću, stvarno si presretan, ali nemaš godišnji i to ti na početku nitko ne kaže. Nisam uzela ni tri slobodna dana otkad sam počela na TikToku redovito objavljivati videa u listopadu 2019. godine. Ne moraš svaki dan snimati satima, ali moraš nešto izbaciti da zadržiš kontinuitet… ali onda budeš nezadovoljan jer nisi dao sve od sebe. Možda možeš sadržaj za pet dana snimiti u jednom danu pa uzeti nekoliko slobodnih dana, ali nije ni to rješenje zbog trendova koji se stalno mijenjaju.

Mirta Miler Izvor: Ivan Branjug

Tagovi

Najčitanije

Najnovije