Otkako se 2016. godine pojavio brend DeLight, modnog kreativca Ivana Friščića, sinonim je ženstvenosti i senzualnosti, a krasi ga odabir visokokvalitetnih materijala - hladne vune, svile, vune, alpake, angore i brokata, stoga ne čudi što su ga prepoznale mnoge pripadnice ljepšeg spola. Među njima je i gospođa Friederike Wlaschek, otmjena Austrijanka i supruga Karla Wlascheka, trećeg najbogatijeg Austrijanca s kojim je bila u braku tri godine (Karl je preminuo 2015.). Pod njezinim je pokroviteljstvom održana glamurozna modna revija nove kolekcije DeLighta u Schlosshotelu Velden kojoj su prisustvovali gospođa Wlaschek i njezini prijatelji. Malo se koji naš dizajner može pohvaliti takvom prilikom, a mi smo dobili ekskluzivni razgovor s gospođom Wlaschek koja nam je otkrila kako se upoznala s Ivanom, ispričala nam nešto o sebi te omogućila da zavirimo u svijet austrijske aristokracije.



- Ivana sam slučajno upoznala u Falken­steiner Hotelu Iadera u Zadru, gdje je imao otvoren pop-up store. Odmah mi je za oko zapeo njegov dizajn koji je najvećim dijelom odražavao i moj ukus - poslovan i izrazito chic izgled svih njegovih komada! Kada nosim njegove modele, bilo u Beču, Grazu ili Veldenu, uvijek me pitaju gdje sam ih nabavila. Kad je o modi riječ, jako sam izbirljiva. Volim Chanel, Valentino i poneku drugu luksuznu marku. Naravno, sada posjedujem i mnoge Ivanove kreacije. Moj krug prijatelja odlično ih prihvaća, mnogi su iskazali interes za njih, a neki su ih već i kupili. Zapravo me neprestano pitaju kako da dođu do modnog brenda DeLight - priča Friederike objasnivši zašto je Ivanu organizirala reviju.



- Već sam organizirala brojne priredbe u Schlosshotelu Velden, i to isključivo u povodu rođendana moga muža ili za svoj rođendan. Sada sam prvi put priredila adventsku svečanost uz modnu reviju DeLight. Sve je bilo vrlo spontano, no unatoč tome, svima se svidjelo i za mene je to bio velik uspjeh. Ne želim nikog imenovati, jer prominentne osobe iz Wörtherseeja ne vole da ih se poimence spominje, no ponosna sam što su svi došli. Novine Kronen Zeitung izvijestile su o tome, a iz redakcije su me zamolili i za Ivanov kontakt - otkriva gospođa koja je, zacijelo, san svakog dizajnera. Spomenula nam je i koje DeLightove komade voli.

- Istaknula bih ženska odijela i kapute koji mi se osobito sviđaju, kao i visokokvalitetne materijale koje Ivan koristi, što je osnova svakoga dobroga dizajnerskog komada. Jer bez kvalitetne izrade i dobrih prirodnih materijala dizajnerski komad nije prihvatljiv - tvrdi Friederike koja je u visokim austrijskim krugovima postala poznata udavši se za Karla Wlascheka, osnivač poznatog lanca trgovina Billa i svojedobno trećeg po starosti milijardera na svijetu. Naime, Karl je umro u Grazu u 97. godini, a njegov život zanimljiv je po svemu jer je tijekom Drugoga svjetskog rata bio prosječan austrijski mladić. Služio je u njemačkoj vojsci, a odlazak na prve linije bojišta izbjegao je zahvaljujući svojim zabavljačkim sposobnostima. Često je pjevao časnicima. Nakon rata neko je vrijeme živio kao glazbenik pod pseudonimom Charly Walker, a 1953. u Beču otvorio je prvu samoposlužnu drogeriju. U samo nekoliko godina njegova drogerija postigla je takav uspjeh da je otvorio lanac od 45 samoposluga koje su promijenile potrošačke navike Austrijanaca. Te samoposluge nazvao je Billa, prema kovanici Billiger Laden - odnosno ‘jeftina trgovina’. Wlaschek je naposljetku svoje poslovno carstvo 1996. prodao njemačkoj Rewe grupi za oko milijardu dolara, a novac od prodaje Bille uložio je u nekretnine i građevinarstvo. Među ostalim, sagradio je zgradu Bečke burze, kao i osam palača diljem austrijske metropole. Godine 2000. kupio je najveću austrijsku tvrtku za promet nekretnina, a u sljedećih nekoliko godina cijena nekretnina se gotovo udvostručila.
- Karl je za mene bio posebna osoba. Uvijek je bio na zemlji, a tako i ja živim. Sve što je imao stekao je pošteno i za poslove mu nije trebala politika, kao što je to danas slučaj. Bio je izniman poduzetnik kakvog je danas teško naći. Nakon mature studirao je kemiju, no ne dugo jer je morao u rat u kojem je sedam godina bio običan vojnik. Svoj prvi novac zaradio je kao glazbenik te je štedio, a početni kapital za njegovu karijeru iznosio je 30.000 šilinga. Od Karla sam naučila izraziti ono što me zaokuplja - iskrena je Friederike koja nam je opisala kako izgleda njezina svakodnevica te što je veseli.



- Slobodno vrijeme najčešće provodim u društvu prijateljica ili sa svojim kraljevskim pudlom Charlyjem. Ne izlazim previše, više me opušta moj mir. Moda me iznimno zabavlja. Volim lijepu odjeću, usrećuje me, a u lijepo dizajniranom komadu osjećam se dobro. Na daleka sam putovanja odlazila prije, a sada se više držim regije. Imam sreću da u Schlosshotelu Velden imam lijep apartman koji sam namjestila po svom ukusu, u njemu se izvrsno osjećam i tu se jako dobro odnose prema meni. Moja druga destinacija jest i ostaje Hrvatska, i to Falken­steiner Hotel Iadera u Zadru te već godinama Hotel Amba­sador u Opatiji, gdje svake godine provodim lijepo vrijeme - otkriva. Na ovu veliku čast, sjajnu priliku i promociju hrvatskog dizajna osvrnuo se i dizajner Ivan Friščić, koji je novu kolekciju nazvao po ovoj zanim­ljivoj Austrijanki.



- Velika je čast kada novi brend poput DeLighta dobije priliku predstaviti se pred klijentelom koja zna što je kvaliteta, a još više kada te klijentice DeLight prihvate ravnopravno s najvećim svjetskim dizajnerskim brendovima. Gospođa Friederike Wlaschek iznimno me ugodno iznenadila kada mi je predstavila svoju ideju kako bi željela prirediti predstavljanje DeLighta svojim prijateljicama na privatnoj modnoj reviji. Unatoč tome što je svaka revija zahtjevan projekt, a naročito ovakva, prihvatio sam poziv bez razmišljanja te ponudio najbolje što DeLight ima. Za kolekciju, simbolično nazvanu Friederike, koristili smo najskuplje i najluksuznije tkanine koje se u Hrvatskoj ne mogu ni kupiti pa smo se suočavali s raznim izazovima (poput nabave materijala, šivanja i borbe s vremenom), ali uspjeli smo. Najfinije svile i čipke, kaputi od alpake i angore, odijela od šljokica i predivnih brokata nositelji su ove kolekcije koja nam je otvorila vrata u visoko austrijsko društvo. Svaka naša klijentica je posebna i posvećujemo joj jednaku pozornost pa vjerujem da smo uspjeli zadiviti svaku od njih, i u Hrvatskoj i u inozemstvu. Prekrasna balska dvorana Schlosshotela Velden ukrašena velikim okruglim stolovima i prelijepim cvjetnim dekoracijama bila je savršena kulisa za luksuznu i kvalitetnu kolekciju koju smo prikazali. Hotel je dio Falkensteiner grupacije, a pripada najboljim svjetskim hotelima (The Leading Hotels of the World). Hrvatska kvaliteta, znanje i kreativnost stvarno mogu stajati uz bok najvećima. Ovo je bila i velika promocija Hrvatske, na što sam iznimno ponosan - zaključio je Ivan Friščić.