Intendantica zagrebačkog HNK Dubravka Vrgoč osvrnula se na prošlu sezonu nacionalne kazališne kuće te najavila projekte od kojih puno očekuje u idućoj sezoni. Kao recept za uspjeh istaknula je koprodukcije, pomlađivanje ansambla te pažljiv odabir repertoara.
Story: Koliko ste zadovoljni proteklom sezonom? Koje biste događaje iz nje posebno izdvojili?
Iznimno sam zadovoljna proteklom sezonom. Ono što bih ponajprije istaknula naša je sjajna publika, koja nas je pratila tijekom cijele sezone te gotovo do posljednjeg mjesta ispunjavala gledalište. Potvrđuje to i naš tromjesečni statistički izvještaj koji pokazuje da su u prva tri mjeseca ove godine i Opera i Balet i Drama zabilježili čak 95% popunjenosti. To je naš rekord i brojka rijetko kada viđena i u rasporedima europskih kazališta. Potom bih izdvojila premijerne predstave koje su popraćene velikim zanimanjem i publike i kritike, a neke od njih u sljedećim sezonama izvodit ćemo i na europskim pozornicama, kao što je ove sezone s velikim uspjehom naša baletna predstava ‘Apoksiomen’ izvođena u Teatru Argentina u Rimu te u Theatreu Liege, opera ‘Žena s jezera’ na prestižnom međunarodnom opernom festivalu u Wiesbadenu, a ‘Ciganin, ali najljepši’ u Cankarjevu domu u Ljubljani.
Story: HNK se posljednjih godina programom, posjećenošću i marketinškim iskorakom posebno istaknuo. Je li teško opravdati taj status?
Prilično je teško. Kada sam došla u HNK, zatekla sam gotovo prazno gledalište i jako sam se trudila odabirom naslova i repertoara privući gledatelje u kazalište, i to gledatelje različitih generacija. Nakon što smo u tome uspjeli nakon dvije i pol godine, nastojimo ih zadržati i učiniti im naše kazalište što zanimljivijim i uzbudljivijim. Također, trudim se što više HNK predstaviti na europskoj kazališnoj sceni, kao i europska kazališta dovesti u Zagreb.
Story: U protekloj sezoni u HNK je stigao Marcello Mottadelli, novi ravnatelj Opere i sjajno se uklopio. Planirate li u idućoj sezoni neka kadrovska pojačanja?
Prilično smo limitirani brojkama, pa je gotovo nemoguće premašiti unaprijed zadan broj zaposlenika. No otvaramo naša vrata mladima i to ćemo sve više činiti. U predstavi ‘Tri sestre’ Bobe Jelčića tako su četiri mlada glumca, većinom naši stipendisti. I baletni ansambl nastojimo stalno pomlađivati, a tako će u budućnosti biti i s opernim ansamblom.
Story: I protekle sezone dokazali ste da su koprodukcije sjajan recept. Planirate li tim putem nastaviti i u idućoj sezoni?
Naravno, koprodukcije su europska stvarnost i nezaobilazan dio u repertoarima velikih europskih kazališta. U sljedećoj sezoni u Operi pripremamo čak tri koprodukcije - Puccinijevu operu ‘Madama Butterfly’ radimo u koprodukciji s veronskom Arenom, Offenbachov ‘Fantasio’ u koprodukciji s pariškom Operom Comique i ‘Smrt u Veneciji’ u režiji slavnog belgijskog redatelja Ive van Hovea, a u koprodukciji s njegovom kazališnom trupom Toneelgroep Amsterdam.