Na Drugom programu HTV-a trenutačno se prikazuje povijesno-politička serija ‘Medici, gospodari Firence’ koja je osvojila cijeli svijet, a njezinu režiju potpisuje hrvatsko-američki redatelj Sergio Mimica-Gezzan. 'Dok sam režirao seriju ‘Stupovi zemlje’, naučio sam kako je izgledala Italija u 15. stoljeću. Svidjelo mi se raditi ‘Medicije’ - imali smo odličan scenarij o razdoblju iznimno poznatom u Italiji, ali možda ne i u cijelom svijetu. Za Talijane smo trebali stvoriti likove o kojima su učili cijeli život, a za međunarodne gledatelje oživjeti vrijeme koje je iznimno važno za druge kulture', govori redatelj rođen u Zagrebu 2. svibnja 1956. godine.

Domaći redatelj koji niže svjetske uspjehe
Profimedia 

Zahvaljujući ocu, cijenjenom 96-godišnjem redatelju Vatroslavu Mimici, Srđan je imao prve doticaje sa svijetom filma, a Mali Marko bila je njegova prva uloga koju je 1966. ostvario u očevoj drami ‘Ponedjeljak ili utorak’. Zaredalo se još nekoliko glumačkih angažmana, ali ipak je u režiji vidio svoj životni put pa je tijekom studija ekonomije počeo raditi na holivudskim produkcijama koje su se snimale u Jadran filmu. Potkraj 1980-ih preselio se u SAD, gdje je gradio karijeru prvog asistenta režije i radio na brojnim hitovima - ‘Sofijin izbor’, ‘Schindlerova lista’, ‘Dan nezavisnosti’, ‘Amistad’, ‘Uhvati me ako možeš’, ‘Spašavanje vojnika Ryana’, ‘Terminal’, ‘Jurski park: Izgubljeni svijet’, ‘Specijalni izvještaj’... Početkom devedesetih prezimenu Mimica dodao je Gezzan, prezime majke Ivane, a sve je češće samostalno radio na serijama i uskoro dobio poziv Ridleyja Scotta da režira seriju ‘Stupovi zemlje’ koja je postala svjetski hit.

Domaći redatelj koji niže svjetske uspjehe
Profimedia 

'U prosincu 2008. ponudili su mi da pročitam scenarij za prva dva sata ‘Stupova zemlje’ i kažem im svoje mišljenje. Već pri prvom čitanju sve mi je bilo jasno - narativni stil bio je moderan i realističan, a tema povijesna i zanimljiva. Projekt kao stvoren za mene, rijedak slučaj ljubavi na prvi pogled. Poklopili su se moja redateljska sklonost k dinamičnom i ekonomičnom pripovijedanju s mojom sklonošću k rekonstruiranju svijeta koji više ne postoji. Bilo je tu i nešto puno osobnije - dok sam išao u gimnaziju, u mojoj se kući u Zagrebu neprestano razgovaralo o srednjem vijeku. Moj je otac u to vrijeme pisao i pripremao film i seriju ‘Seljačka buna’ pa sam slušao diskusije, čitao tekstove i gledao svakojake skice i grafike. Stan nam je tih godina izgledao poput povijesno-istraživačke radionice. Sam je film do te mjere bio dio obitelji, da sam naposljetku i ja postao dio njega jer sam dobio jednu od glavnih uloga, mladića Petra. Na sastanku s Ridleyjem Scottom koji je uslijedio čini se da se taj moj osobni entuzijazam pokazao uvjerljivim, jer me već sutradan angažirao kao redatelja serije. Razumljivo, i moje višegodišnje iskustvo prvog pomoćnika redatelja u filmovima Stevena Spielberga bilo je presudno', opisao je za Jutarnji list 2010. godine redatelj koji nakon tog projekta samo niže uspjehe u brojnim serijama kao što su ‘Battlestar Galactica’, ‘Halo: Nightfall’, ‘The Terror’...