Kendall Jenner, 23-godišnji američki model i reality zvijezda, svojom nedavnom objavom na Instagramu izazvala je podijeljena mišljenja, a pobunili su se i psiholozi. Pod krinkom emotivne objave o problemu s aknama pokušala je privući pažnju publike, a stručnjaci tvrde da je time pokrenula novi zabrinjavajući trend za mlade.

Nazivaju ga 'sadfishing', a opisan je kao novi fenomen za koji su osim Jenner krive i druge poznate osobe. Ukratko, preuveličavanjem priča o vlastitim emocionalnim problemima pokušavaju dobiti suosjećanje, privući simpatije publike te veći broj pratitelja.

Iako u videu nigdje konkretno ne spominje o čemu je riječ, Kendall govori da je sretna što svojom pričom može pomoći velikom broju ljudi. Na kraju se ispostavilo da je sve samo  marketinški trik za kampanju brenda Proactiv za njegu kože, koji pomaže u borbi protiv akni.

'Tako sam ponosna na svoju dragu kćer zbog toga što je tako hrabra. Vidjeti te kako dijeliš svoju emotivnu priču samo da bi pozitivno utjecala i pomogla velikom broju ljudi govori o tome kakva si nevjerojatna žena postala', napisala je na Instagramu njena majka Kris Jenner.

Prema istraživanju agencije Digital Awareness koje je objavljeno proteklog tjedna, trend privlačenja publike preuveličanim izjavama zabrinjavajuć je i u porastu. U istraživanju, 50,000 britanskih učenika od 11 do 15 godina izjavilo je kako je pod negativnim utjecajem ovog fenomena. 

Stručnjaci kažu kako sadfishing može imati suprotan učinak i one koji su mu izloženi učiniti ciničnima i zbunjenima u pogledu toga što je stvarnost. 

Pjevač Justin Bieber, pjevačica Ellie Goulding i glumica Shay Mitchell samo su neki od recentnijih primjera korištenja ovog fenomena u svrhe samopromocije. 

25-godišnji pjevač je tako nedavno izjavio kako ga ni novac ni auti više ne ispunjavaju. Teško je ustati iz kreveta ujutro kada ste preopterećeni životom', napisao je Justin. Ellie je pak progovorila o tome kako joj je teško nositi se s pjevačkom karijerom te da boluje od depresije, a Shay je otkrila kako je tijekom trudnoće bolovala od depresije. 

Prema organizaciji Digital Awareness, čiji je cilj educirati mlade o sigurnosti u online svijetu, sve više mladih odlazi na internet pronaći utjehu. Problem nastaje kada ti tinejdžeri, koji se bore s pravim mentalnim problemima, puni nade zatraže podršku, a zauzvrat ih se osudi da su samo željni pažnje.