Nakon što je vrijeme ‘Dina­stije’, ‘Dal­lasa’ i neonskih boja završilo, na sce­­­­­nu stupa pročišćena estetika kojom dominiraju jednostavnost i pro­fi­njena decentnost. Pogodili ste, riječ je o fantastičnim devedesetim godinama pro­š­loga stoljeća koje su brzo zadobile kultni status i čiji se vizualni identitet svako malo rede­finira i koristi kao šablona za vrhunske kriterije. Era minimalizma, dobrih traperica, fitnessa i shopping manije akcent je stavljala na pojam ‘urbano’, koji je ubrzo preplavio nešto što se naziva kultura življenja. Krilatica ‘manje je više’ u modnom je smislu označavala uniformu devedesetih - dizajnerske hlaće (po mogućnosti traperice), običnu bijelu majicu, sako i ruksak Vuitton ili Burberry. Sve­op­ća ame­­rikanizacija odnosila se i na njihove dizaj­nere koji su odjednom preplavili sva svjet­ska tržišta. Riječ je o Donni Karan, zlatnom dečku Tom­my­ju Hilfigeru, Calvinu Kleinu i Ral­p­hu Laure­nu. Glavni postolari toga vreme­na definitivno su bila imena poput Manola Blah­­nika ili Jim­myja Chooa, a brandovi Guc­ci i Pra­­­­da obilježili su razdoblje koje je logomaniju podignulo na neku potpuno novu razinu.

Kristina Smoje: Sjećanje na devedesete
Foto: Story

U fokusu 90-ih Smokey način sjenčanja na besprijekornom tenu u kombinaciji s jedva naglašenim usnama formula je ljepote u de­vedesetim godinama koje su obožavale odjeću strogih linija. Pisati o ne tako davnoj povijesti, a ne spomenu­ti slavne super­mo­de­le (o kojima je, do­duše, već sve napisano), bio bi pravi modni grijeh, tako barem kažu naj­vat­reniji obožavatelji toga vremena. Fotograf Ter­ry O’Neil jednom je pri­likom rekao da je jedna od njih ipak naj­posebni­ja jer je njezina ljepota klasik za sva vremena, a riječ je bila o modelu Christy Tur­lington, ko­ja je karijeru počela s četrnaest godina i od tog je vremena snimila gotovo petsto naslovni­ca za najprestiž­nije svjetske magazine. Pot­pi­si­vala je milijunske ugovore za najpoznatije mod­­­no-kozmetičke kuće, od Arma­nija pa sve do Chanela, te je od 1987. godine prošlog stoljeća egzistirala kao vodeće lice svih parfems­k­ih kampanja Cal­vi­na Klei­na. Mnogi fotografi proglasili su je naj­profe­sional­nijom manekenkom koja se nikada nije ponašala kao razmažena zvijezda.

Kristina Smoje: Sjećanje na devedesete
Foto: Story

Slavni potpis Jedan od najrespektabilnijih fotografa Peter Lind­bergh jednom je prilikom snimio glumicu Millu Jovovich upravo na ovako izražajan i efektan način. Obo­­žavao ju je i fotograf Ste­ven Meisel, koji je uz Nao­mi Camp­bell i Lin­du Evangelistu upravo nju birao za editorijale te su njih tri postale pozna­te pod nazivom Tri­ni­ty. Nekad i sama poznata manekenka, Kris­ti­na Bradac Smoje rado se prisjeća 90-ih koje su posao modela podignule na višu razinu i ka­­­ta­pul­tirale to iznimno popularno zanimanje.  

Napisala Mirta Bašić Broz Snimio Marko Grubišić Styling Robert Sever Šminka Saša Joković Kosa Mijo Majhen za Glamour Odjeca Diesel, Calvin Klein