Nakon što je vrijeme ‘Dinastije’, ‘Dallasa’ i neonskih boja završilo, na scenu stupa pročišćena estetika kojom dominiraju jednostavnost i profinjena decentnost. Pogodili ste, riječ je o fantastičnim devedesetim godinama prošloga stoljeća koje su brzo zadobile kultni status i čiji se vizualni identitet svako malo redefinira i koristi kao šablona za vrhunske kriterije. Era minimalizma, dobrih traperica, fitnessa i shopping manije akcent je stavljala na pojam ‘urbano’, koji je ubrzo preplavio nešto što se naziva kultura življenja. Krilatica ‘manje je više’ u modnom je smislu označavala uniformu devedesetih - dizajnerske hlaće (po mogućnosti traperice), običnu bijelu majicu, sako i ruksak Vuitton ili Burberry. Sveopća amerikanizacija odnosila se i na njihove dizajnere koji su odjednom preplavili sva svjetska tržišta. Riječ je o Donni Karan, zlatnom dečku Tommyju Hilfigeru, Calvinu Kleinu i Ralphu Laurenu. Glavni postolari toga vremena definitivno su bila imena poput Manola Blahnika ili Jimmyja Chooa, a brandovi Gucci i Prada obilježili su razdoblje koje je logomaniju podignulo na neku potpuno novu razinu.
U fokusu 90-ih Smokey način sjenčanja na besprijekornom tenu u kombinaciji s jedva naglašenim usnama formula je ljepote u devedesetim godinama koje su obožavale odjeću strogih linija. Pisati o ne tako davnoj povijesti, a ne spomenuti slavne supermodele (o kojima je, doduše, već sve napisano), bio bi pravi modni grijeh, tako barem kažu najvatreniji obožavatelji toga vremena. Fotograf Terry O’Neil jednom je prilikom rekao da je jedna od njih ipak najposebnija jer je njezina ljepota klasik za sva vremena, a riječ je bila o modelu Christy Turlington, koja je karijeru počela s četrnaest godina i od tog je vremena snimila gotovo petsto naslovnica za najprestižnije svjetske magazine. Potpisivala je milijunske ugovore za najpoznatije modno-kozmetičke kuće, od Armanija pa sve do Chanela, te je od 1987. godine prošlog stoljeća egzistirala kao vodeće lice svih parfemskih kampanja Calvina Kleina. Mnogi fotografi proglasili su je najprofesionalnijom manekenkom koja se nikada nije ponašala kao razmažena zvijezda.
Slavni potpis Jedan od najrespektabilnijih fotografa Peter Lindbergh jednom je prilikom snimio glumicu Millu Jovovich upravo na ovako izražajan i efektan način. Obožavao ju je i fotograf Steven Meisel, koji je uz Naomi Campbell i Lindu Evangelistu upravo nju birao za editorijale te su njih tri postale poznate pod nazivom Trinity. Nekad i sama poznata manekenka, Kristina Bradac Smoje rado se prisjeća 90-ih koje su posao modela podignule na višu razinu i katapultirale to iznimno popularno zanimanje.
Napisala Mirta Bašić Broz Snimio Marko Grubišić Styling Robert Sever Šminka Saša Joković Kosa Mijo Majhen za Glamour Odjeca Diesel, Calvin Klein

