U Zagrebačkom kazalištu mladih 6. veljače premijerno će se izvesti predstava ‘Neprijatelj naroda’ nastala prema istoimenom klasiku Henrika Ibsena. Režiju i prilagodbu potpisuje Ivan Penović, a u ulozi supruge narodnog neprijatelja gledat ćemo Anđelu Ramljak

Story: Kako napreduju probe?

Odlično! Prošli smo sav materijal i obično se nakon toga osjećam kao da mi je u glavi košnica, ali prvi je put sve bilo mirno, opušteno, kreativno, ispunjavajuće. Bio je pravi užitak raditi. Penović je baš divna i zanimljiva osoba.

Story: Kako vam je raditi s njim?

Bila sam dio prve predstave koju je režirao - ‘Sva lica Kim-Jong Una’. Već je tada bilo sjajan, kao da u središte prostorije stavite uređaj koji eksplodira te nakon toga sve pršti od humora, kreativnosti i nesvakidašnjih ideja. Gledajući njegove prijašnje predstave, pomislila sam kako je genijalno što živimo u istom vremenu, što se nalazi upravo na ovim prostorima i što stvara ovakve stvari. Jako mi je uzbudljivo što dijelimo prostor i vrijeme. Baš sam zadovoljna cijelim stvaralačkim procesom.

Anđela Ramljak: 'Čovjek se zaželi klasične literature'
Sandra Šimunović/PIXSELL 

Story: Predstava nastaje u suradnji s Novim kazalištem iz Varšave i kazalištem Schauspiel Stuttgart. Kako to funkcionira?

Plan suradnje s europskim kolegama mijenjao se ovisno o promjenama situacije vezane uz pandemiju. Probe imamo online i njihovi su dijelovi snimljeni tako da komuniciramo i glumimo s tim velikim videoprojekcijama. Zbog pandemije kolege iz Varšave i Stuttgarta nisu mogli nastupiti s nama u ZKM-u, ali smo zato imali videoprobe kako bismo postigli što prirodniju izmjenu replika.

Story: U ZKM-u se najčešće rade moderni tekstovi, jeste li se zaželjeli klasika?

Zaželite se klasične strukture, ali ovaj je tekst napisan 1882. godine i trebao je nadogradnju. Iako je aktualan na mnogim razinama, neke stvari jednostavno nisu funkcionirale. Moj se lik danas ponajviše razlikuje od Ibsenova.

Story: Tko je Katarina Stockmann?

Ona je supruga narodnog neprijatelja i možda to zvuči grubo, ali u Ibsenovoj drami napisana je poput neke funkcije: dočekuje goste, otvara im vrata, nudi ih pićem, zabrinuta je zbog djece... Takvu Katarinu Stockmann danas nema smisla postavljati na scenu pa smo je izgradili u drugom smjeru. Ima predivne kostime i premda ne nosi hlače, na određeni figurativni način ipak ih nosi. Vrlo je inteligentna i neuhvatljiva. Iako je nenametljiva, ona je ta koja drži sva četiri zida kuće.

Story: Zanimljivo ju je glumiti?

Da. Premda Katarina nema mnogo teksta, stalno je na sceni i bilo mi je zanimljivo baviti se njezinom prisutnošću jer lako odluta. Biti prisutan zvuči jednostavno, ali za to treba zasukati rukave i baš mi je zato ova uloga bila izazov.