Iako sam najprije igrao tenis, sa 11 godina počeo sam se baviti veslanjem. Tenis je bio zabavan, ali cijela je tatina obitelj plovila jer su živjeli na otoku. Bilo je pitanje hoću li se baviti jedrenjem ili veslanjem jer jako volim more, ali prevagnulo je veslanje. Volim sportove na otvorenom i bilo mi je važno da nisam stalno u dvoranama. Htio sam biti povezan s vodom - rekao nam je na početku razgovora 27-godišnji veslač Ivan Piton, koji je dio hrvatskog četverca u kojemu su još Patrik i Anton Lončarić te Marko Ukropina.

Iznimno sam se veselila što ću raditi ovu temu baš zbog poveznice naših ‘zmijskih prezimena’. Guja će intervjuirati Pitona! Iako mu je prezime pomalo strašno, ovaj talentirani sportaš umiljat je dečko koji ipak ima neke poveznice s prezimenom - spretan je, snažan i uporan. A sve te njegove osobine gledat ćemo ovaj vikend na Svjetskom veslačkom kupu koji će se prvi put u povijesti održati na zagrebačkom Jarunu.

Story Press

- Veslanje je neobičan sport, no kod nas uopće nije popularan. Doduše, nije ni vani, ali smatra se elitnim sportom i još u osnovnoj školi namjeravao sam preko tog sporta otići u inozemstvo. Bio sam dobar učenik i tome sam težio cijelo vrijeme, ali sve je nekako išlo kroz društvo, šalu i zabavu. Počelo je jedno Svjetsko juniorsko prvenstvo, pa drugo i onda sam dobio ponudu da odem u Ameriku pa sam počeo pregovarati s najboljim fakultetima. Prve godine neuspješno, nisam bio zadovoljan ugovorom koji sam dobio pa sam došao studirati u Zagreb na Fakultet strojarstva i brodogradnje. Studirao sam tu i bilo mi je super. Jedne sam noći učio za ispit, mislim iz statike, te zapeo na jednoj jednadžbi i doslovno sam se sutradan odlučio ponovno javiti nekim fakultetima u Americi. Na kraju mi je Sveučilište Washington ponudilo najbolji ugovor i najbolje uvjete pa sam odlučio otići. Ondje sam veslao četiri godine, odnosno tri jer sam jednu godinu pauzirao, što zbog ozljeda, što kako bih iskusio studentski život u Americi pa sam se malo i opustio - govori Ivan te ističe kako mu je sestra velika podrška u svemu, a njezino dvoje djece centar su njegova svijeta.

Dražen Kokorić

Dok je boravio u Americi, shvatio je koliko mu je važna njegova obitelj, ali i da je život u Hrvatskoj kvalitetniji i bolji. No ulogu u povratku u domovinu imali su i hrana i more, govori s osmijehom Ivan.

Sviđa mi se disciplina koju mi daje jer mi dan bez toga nije potpun

- Kad sam se vratio iz Amerike, konobario sam u Puli, ali znao sam da želim doći u Zagreb, ponovno veslati jer mi je to oduvijek davalo nekakvu strukturu. Sviđa mi se disciplina koju mi daje jer mi dan bez toga nije potpun. Taj dječački dio, sport na otvorenom, voda i društvo - sve me to opet primamilo, a htio sam se i okušati u pripremama za Tokio. Imao sam dvije godine da se dovedem u red, da se posada posloži i to se počelo događati. Prošla je sezona bila kakva je bila, ali, evo, sada smo u četvercu. Zbog pandemije je sve odgođeno, ali to mi je dalo dovoljno vremena da posložim neke svoje stvari. I, evo, nas, sada ćemo veslati na Jaranu. U jednu ruku mi je sve suludo jer su to donedavno bili najluđi snovi - priznaje i ističe da se posljednje pripreme za natjecanje odvijaju jako dobro.
Fizički su, ističe, jedna od najspremnijih posada i to im je najveća prednost, a osim toga, odlično se slažu i imaju odličan grupni mentalitet.
- Jako sam ponosan na dečke i na sve što smo napravili na treninzima jer je zahtjevno biti nasred Prokljana kada padne kiša i digne se bura, a moraš natrag. Blizanci Patrik i Anton su kao jedna glava, a Marko i ja smo se lijepo uklopili. Svi smo vrlo jednostavni, nitko nije zahtjevan, radimo puno i idemo prema zajedničkom cilju - govori Ivan koji, osim sportskog, ima i talenta za modeling pa je tako, poput pravog modela, spretno pozirao našem fotografu.

Instagram

Upravo zbog sportske građe, discipline, ali i prodornih plavih očiju, Ivan je jedan od najzgodnijih domaćih sportaša, ali na razočaranje brojnih čitateljica, otkrio nam je da je sretno zaljubljen.
- Imam djevojku i to je zanimljiva priča. Mogao bih reći da je riječ o ljubavi iz mladih dana koja se vratila na velika vrata. Privlače me iskrene, strpljive, jednostavne djevojke. Žena koja zna što želi i s kojom mogu dijeliti jednake životne vrijednosti. Volim, naravno, da osoba drži do sebe, ali ne želim da joj je odlazak frizeru životni prioritet. Volim kada voli more, prirodu, kada je aktivna. Ne mora biti sportašica, dapače drago mi je da nije jer sam ja cijeli život u sportu i volim se odmaknuti od toga. Volim da osoba u vezu donosi nešto novo, nešto drukčije - iskreno kaže Ivan koji nam je za kraj priznao voli li više druženja doma ili izlaske u klubove.
- Volim izlaske, ali definitivno su mi draža kućna druženja, manja ekipa i kvalitetan provod. Čak može biti i provod vani, ali da je manja ekipa jer više težim kvaliteti nego kvantiteti. Dok sam bio mlađi, privlačili su me klubovi, ali sada više volim ostvariti realne konekcije s ljudima i družiti se s prijateljima, stvarati neka nova sjećanja, a da to nije samo reflektor koji obasjava lice - zaključio je Piton.