Osim što je zbog njezina izgleda u back­stageu nerijetko zamjene za manekenku, 32-godišnja Simona Antonović vrhunska je vizažistica. A uz zavidnu domaću karijeru, brojne naslovnice, editorijale, kampanje, dobila je i svjetsko priznanje. Naime, u timu ponajbolje svjetske make up artistice Pat Mc­Grath, na posljednjem tjed­nu mode u Parizu šminkala je lica slavnih manekenki za revije modnih kuća Lanvin i Givenchy. &!-- -->Nedavno ste se vratili iz Pariza, gdje ste šminkali za revije na tjednu mode, kako je došlo do te suradnje? Radila sam make up na prezentaciji kolekcije Wella, koju je radio slavni frizer i Wellin kreativni direktor Eugene Souleiman. Organi­zatori događaja iz jedne londonske PR agencije bili su jako zadovoljni pa su me preporučili agenciji koja, među ostalim, zastupa i Pat McGrath te sam išla kod njih na razgovor. Svidio im se portfelj, zatim ga je vidjela i Pat pa su me pozvali na Paris Fashion Week čim je bilo moguće. Kako je šminkati popularne manekenke za kultne modne kuće poput Givencyja i Lanvina, uz bok Pat McGrath? Sve su manekenke iznimno profesionalne i predivne pa mi je bio užitak šminkati ih. Uz to, puno je vremena za šminkanje jer jedan vizažist šminka jednu do maksimalno tri manekenke. Je li to bio prijeloman trenutak za vašu karijeru? Nije. A koji je bio? Prije nekoliko godina počela sam surađivati s fotografom Mlade­nom Šarićem koji radi na svjetskoj razini, stalno napreduje, traži nova kreativna rješenja, što utječe i na moj rast i razvoj pa se tako stalno nadopunjujemo i smišljamo što ćemo raditi idući put. Kako počinje vaša vizažistička priča, što je bilo presudno da se počnete baviti šminkanjem? Počela sam u ranom pubertetu. Odrasla sam u društvu s poznatim modnim fotografom Markom Grubišićem i mi smo kroz igru stvarali prekrasne modne priče, u kojima sam shvatila da je šminkanje moj životni poziv. Odakle ljubav prema šminkanju? Kao dijete, željela sam se baviti slikanjem. A i oduvijek sam bila zaljubljenik u modu i lijepo, pa su se te strasti spojile u šminkanje. Ispod vaših kistova našle su se gotovo sve poz­nate Hrvatice, koja vam je od njih najugodnija za suradnju? Dugi niz godina surađujem s Jelenom Roz­gom i uz to što je ugodna za suradnju, ima ka­meleonsko lice. Svašta smo isprobale i sve joj odlično pristaje. Koja je vaša idealna ekipa za modno ili, pak, beauty snimanje? Teško mi je izdvojiti samo jednu ekipu, ali ljudi koji su kod nas najbolji u svom poslu i s kojima, uglavnom, radim su: fotografi Mare Mi­lin, Bruna Kazinoti, Mladen Šarić, Decker/Kutić i Marko Grubišić; stilisti Ivana Karapanđa, Saša Joka, Viktor Drago i Petar Trbović. Od frizera to su Milena Maršić i Mijo Majhen iz Glamoura te Martin Po­savec iz salona Ruža. Što je potrebno da bi se postao vrhunski vizažist? Imate li savjet za mlade nade? Kreativnost koja se stalno mora razvijati i usavršavati. Potom je potrebno kvalitetno radi­ti i pratiti što se događa u modnom svijetu i svijetu kozmetike, te znati primijeniti kreativnu inspiraciju. Mladim bih nadama poručila da će dobar rad i kvaliteta, sasvim sigurno, biti prepoznati i vrednovani na pravi način. Koji vam je omiljeni kozmetički brand? Chanel, Diego Dalla Palma, Illamasqua, Sisley, Mac, Make Up Forever, Bobbi Brown... Najbolji tekući puder i maskara? Od pudera, to su: Vitalumiere Aqua Cha­nel, Face & Body Mac, Luminous Silk Arma­ni, Oil Free Foundation Laura Mercier. Naj­bolja maskara je Max Factor. Koliko vam je vremena trebalo da postanete ono što ste danas? Dvanaest godina. Sjećate li se vašeg prvog vizažističkog posla? Bio je to modni editorijal za Cosmopolitan. Koga ste prvog našminkali? Moju ondašnju najbolju prijateljicu, a od poznatih Ninu Badrić. Poznato je da imate Make up Studio u Medved­gradskoj, koliko je duga lista čekanja za osobe koje žele da ih upravo vi našminkate? Pojedine termine imam rezervirane i do go­dinu unaprijed, ali isto tako, ponekad možda mogu nekoga našminkati i isti dan kada me kontaktiraju, ako imam slobodan termin. Koga od vaših kolega najviše cijenite i zašto? Sašu Jokovića jer je izvrstan vizažist, prekrasno radi i jako je talentiran. Imate li vizažistički uzor? Volim rad nekoliko vizažista, a to su: Pat McGrath, Peter Phillips, Val Garland i Aaron De Mey. Nedavno sam radila s Alex Box, kreativnom direktoricom Illamasquae i oduševila me kao umjetnica, osoba i profesionalka. Tko po vama ima idealno lice za šminkanje? Nema idealnog lica za šminkanje i, zapravo, svako je novi izazov. Najbolje mi je raditi s osobama čija su lica zahvalna za transformaciju. Koga biste voljeli našminkati, a još niste? U Hrvatskoj sam šminkala gotovo sve, a u inozemstvu bih voljela šminkati Gwyneth Pal­trow, Liv Tyler i Cate Blanchett. No prije svih, samo je jedna Kate Moss. Možete li nam otkriti neki vizažistički trik. Uvijek uvijte trepavice dobrim uvijačem i zatim nanesite vodootpornu maskaru kako bi trepavice cijeli dan ostale uvijene. Vidite li se u inozemstvu i ako da, gdje? Mogu se zamisliti u Pari­zu, Londonu i New Yorku jer su to svjetski modni centri. Koje su negativne strane vašeg posla? To što se modno šminkanje često promatra na način da to može svatko, što baš i nema veze sa stvarnošću. Osim toga, kod nas se često događa i to da kvaliteta i profesionalnost u ovom poslu nisu važni mnogima čiji rad i rezultat izravno ovisi o kvaliteti šminkanja. Što biste voljeli napraviti, a još niste, vezano uz karijeru? Ima još puno toga, primjerice, naslovnica britanskog Voguea. Pripremila i napisala Petra Grgičević Fotografije Mladen Šarić, Mare Milin, Marko Grubišić, Decker&Kutić, Goran Matijašec, Bruna Kazinoti i privatni album