Modni dvojac Klisab, projekt dvojice iznimno talentiranih mladih dizajnera Marka Šabarića i Tomislava Kliškinića, 2017. može smatrati jednom od najuspješnijih godina. Dvije odlične kolekcije, brojne pohvale relevantne modne kritike i suradnje s talentiranim kreativcima iz svijeta fotografije i modelinga samo su neki od njihovih pothvata. Godinu otvaraju svježim idejama za novu modnu sezonu, a mi smo s dečkima razgovarali o svemu onom što njihov svijet čini toliko posebnim.
Što vam je obilježio 2017.? Možete li izdvojiti jedan događaj po kojem ćete pamtiti godinu?
Godina iza nas bila je jako uspješna i moramo priznati da je ljestvica postavljena vrlo visoko. Pamtimo je po predstavljanju kolekcija na Bipa Fashion.hr-u i otvorenju novog studija Klisaba. Imali smo mnogo posla s osmišljavanjem novog prostora koji nam otvara pregršt novih mogućnosti. Volimo što je to prostor u kojem radimo, stvaramo, družimo se s naπim klijenticama i prijateljima, a odličan je i kao kulisa za fotografiranje.
Kako birate suradnike s kojima radite na imidžu brenda Klisab?
Dosad smo do najdražih suradnji dolazili spontano. Nije nam dovoljno samo da nam se svidi način rada nego moramo kliknuti s tom osobom da bismo surađivali. Imali smo sreću što nam se to sa svim dosadaπnjim suradnicima i dogodilo pa smo postali i prijatelji. Kada s nekim surađujemo, važno nam je i da se razumijemo, da dijelimo zajedničku estetiku i da imamo sličan pristup poslu.
Koliko ste, prema vašem mišljenju, dizajnerski napredovali od samih početaka do danas?
O tome bi vjerojatno bolje prosudili drugi, ali mislimo da smo mnogo napredovali, πto vidimo po kolekcijama jer imamo osjećaj da sazrijevamo sa svakom novom. Ta nam je činjenica dodatna motivacija za rad. Nije to samo dizajnerski napredak nego cjelokupni, životni. Jasno oviještavamo ono što radimo, iskreniji smo i manje opterećeni. No mjesta za napredak i usavršavanje uvijek ima, stoga svakom kolekcijom ljestvicu očekivanja postavljamo sve viπe.
Koji se komad iz kolekcije pokazao kao najpoželjniji, najprodavaniji?
Za neke komade uspjeπno predvidimo da će zabilježiti uspjeh, dok nas neki potpuno iznenade. Prošle se sezone ružičasta suknja definitivno pokazala kao najpoželjnija, dok je ove sezone to haljina midi dužine nastala kombinacijom različitih kariranih tkanina.
Kada osmišljavate novu kolekciju, kojim se idejama i inspiracijama služite?
Ideja uvijek nastane spontano, a onda na njoj radimo, dopunjujemo je i postupno gradimo zaokruženu priču. Kod nas se proces nastanka kolekcije obično odvija tako da stvaramo vodeći se mišlju da uživamo u procesu dizajniranja te da istinski vjerujemo u završni proizvod koji predstavljamo.
Kako izgleda vaš dan u showroomu? Promijenili ste adresu i sada ste u strogom centru Zagreba.
Uz rijetke iznimke, gotovo svaki dan u tjednu provedemo u studiju. Mogli bismo čak reći da nam je u kratkom roku studio postao prvi dom i mjesto na kojem provodimo gotovo cijelo vrijeme. Nijedan dan nije isti jer se u radu s klijenticama uvijek prilagođavamo njihovim potrebama. Svakodnevno nam se isprepleće rad s klijenticama i rad na novoj kolekciji. Biramo materijale, krojimo, slažemo kolekciju, i često spontano dođemo do novih ideja koje nas znaju držati u studiju i do kasno u noć.
Je li bilo teško premjestiti studio s Nove vesi u Donji grad?
Nimalo. Iako nas uz njega veže puno lijepih trenutaka, prijašnji smo showroom od početka percipirali kao nešto privremeno, a novi je prostor ispunio sva očekivanja i uspjeli smo ga potpuno prilagoditi naπim potrebama. Kreirali smo prostor koji je funkcionalan i u kojem je zaista ugodno provoditi vrijeme, neovisno o tome krojimo li i šivamo ili crtamo i definiramo novu kolekciju, ili pak jednostavno imamo u gostima klijentice ili novinare i druge nama drage ljude.
Ožujak je mjesec kada u sklopu Bipa Fashion.hr-a predstavljate novu kolekciju. Jeste li već u laganim pripremama?
I prije predstavljanja prošle kolekcije počeli smo razmiπljati o novim modelima, počele su se nizati ideje. Dinamika posla kojim se bavimo ne dopušta prevelik predah pa punom parom radimo na novoj kolekciji kojoj se iznimno veselimo.
Jeste li i vi ovih dana u sniženjima ili ne dajete popust na kolekciju? Kako gledate na to?
Nismo pobornici brze mode i ni u jednom trenutku nije nam palo na pamet natjecati se s high street brendovima, ali sezonska sniženja na kolekcije imamo. Rasprodali smo većinu komada iz prethodne kolekcije, a ostatak smo stavili na sniženje početkom godine. Smisao je odjeće da bude noπena, stoga je ne želimo gomilati.
Predviđate li pokoji modni trend za 2018. godini? Imate li favorita?
U radu se nikada ne vodimo trendovima ili njihovim predviđanjem. Puno je uzbudljivije prepustiti se i uživati u poslu te se iznenaditi kada neki od naših komada postane dio nekoga modnog trenda. No sasvim će sigurno jedan od vodećih trendova nadolazeće sezone biti boje - pastelne i primarne te jeans kombiniran s jeansom, hlače visokoga struka i velike torbe koje će zamijeniti prošlosezonske minijaturne modele.
Razgovarao: Marko Banjavčić
Foto: Aleksandar Selak, Petra Mrša, Press