Talentirana violončelistica Ana Rucner otputovala je u Kinu gdje poživljava nezaboravna iskustva, a ovo je samo djelić njezinog iskustva s najmnogoljudnijom zemljom na svijetu. 'U Kini sam bila već puno puta, no svaki put joj se veselim jer ju jako volim, kao i Kineze. Počastili su me 2011. godine u Pekingu titulom počasne ambasadorice turizma što mi puno znači, baš kao i njihovo prijateljstvo i interes za moj rad', ispričala je za Story.hr Ana te otkrila kako je već nekoliko posljednjih mjeseci u više navrata putovala u Kinu, no ovoga puta nije išla sama.

'Ovaj put sam u Kinu povela i sina Dariana, željela sam mu pokazati tu ogromnu, prekrasnu zemlju, a i prigoda je bila savršena: Naime nastupala sam na Tianjin International Children's Culture and Art Festivalu, koji je okupio mnoge mlade umjetnike iz cijelog svijeta. Bilo je jako naporno, jer smo bili samo nekoliko dana, vrućine su bile nesnosne, a program vrlo dinamičan. No, bila sam jako ponosna jer sam imala prilike predstavljati Hrvatsku, a Darian je ponosno držao našu zastavu', prepričava glazbenica. Kad god stigne na svoje odredište, za nju se brine prijatelj koji joj osigurava 'dom' u stranoj zemlji.

'Zadnja tri mjeseca moj grad domaćin bio je Tianjin, grad udaljen od glavnog grada Kine, Pekinga, dva sata vožnje autom. Broji više od 14 milijuna stanovnika i nalazi se u blizini Bohajskog mora. Kroz grad protječe rijeka Hai He, koja je Velikim kanalom povezana sa Žutom rijekom. Darian i ja ulovili smo malo vremena i posjetili Peking do kojeg smo došli brzim vlakom za sat vremena', prisjeća se te ističe neke od stvari koje su joj najveća poveznica s ovom nacijom.

'Kinezi su jako moderni ljudi, no istovremeno i ležerni, neopterećeni i jako su tehnološki napredni. Posebno me oduševila dostava meni omiljene kave iz Starbucksa u hotelsku sobu i to u roku od 20 minuta nakon narudžbe mobilnom aplikacijom. Najpopularnije mobilne aplikacije su trenutno 'Are you hungry?' i 'Meitua'', objašnjava Ana. Istaknula je i kako funkcionira njihov platežni sustav.

'Jedna od rijetkih stvari za koje im treba novac je kupnja karte za podzemnu željeznicu, a sve ostalo plaćaju putem mobilne aplikacije WeChat ili AliPay. WeChat je mobilna aplikacija koja je lansirana 2011.godine i mjesečno broji više od milijardu aktivnih korisnika, a još ju zovu “aplikacija za sve”. Iznimno je popularna kao društvena mreža, aplikacija za dopisivanje poput nama znanog Vibera ili npr WhatsApp-a', objasnila je.

Kako posjet jednoj zemlji poput Kine ne bi bio potpun bez gastronomske avanture, Ana i njezin sin probali su brojne specijalitete i tako otkrili važan aspekt tradicije ove zemlje izrazito bogate kulture. 'Za dobrodošlicu Kinezi uvijek nazdravljaju tradicionalnim rakijama što je meni problem jer ne pijem alkohol, no iz poštovanja popijem. Kod njih se brzo objeduje, jako su vješti sa štapićima, u restoranima se hrana odabire sa stolova koji se vrte. Veliki sam ljubitelj kineske hrane, a posebno 'dumplinga' koje svakako vrijedi probati u vrlo skromnoj zalogajnici u koju klasični turisti obično ne ulaze pa je uvijek korisno raspitati se kod dobrih poznavatelja Shanghaia gdje je najbolje potražiti ovo jako ukusno jelo', kazala je Ana.

Ipak, jedna avantura ostaja joj je u posebnom sjećanju - 'Prve večeri domaćini su nas izveli u restoran na HOT POT – sam kuhaš sebi po vlastitom izboru. Darianu se najviše svidjela riža s jajima i algicama to mu je bio svakodnevan doručak.'