On je pristao i ostalo je, kako se popularno kaže, povijest. U toj mozaičnoj emisiji tijekom 25 godina prikazivanja izmijenila su se brojna novinarska, urednička i voditeljska lica pa smo tako u studiju gledali Ivicu Zadru, Helgu Vlahović, Denisa Latina, Darka Janeša, Ljudevita Grgurića Grgu, Roberta Ferlina, Sanju Doležal, Domagoja Novokmeta, Melitu Hrengek, Danijela Despota, Marinka Leša, Mirnu Berend, Duška Čurlića, Barbaru Kolar, Renata Kunića, Tihomira Ladišića, Aleksandru Mindoljević, Blaženku Leib, Dragu Celizića, Olivera Mlakara, Zrinku Vrabec-Mojzeš, Suzanu Pardačer, Marija Sedmaka, Branka Uvodića, Marinu Medved Pulić i mnoge druge. Aktualnu voditeljsku postavu čine Ognjen Golubić, Daniela Trbović, Mirko Fodor, Karmela Vukov-Colić, Frano Ridjan, Zlata Mück Sušec, Jelena Pajić, Davor Meštrović i Ljiljana Vinković, a urednica emisije je Ana Milić. Razlog što je toliko dugo opstala na ekranima i što su se generacije budile uz nju i prepoznatljiv najavni singl ‘Dobro jutro’, koji je otpjevala Maja Blagdan, krije se u činjenici da se bavi stvarnim životnim temama građana i idealan je spoj tradicionalnoga i suvremenoga, informativnoga, poučnoga i zabavnoga. A upravo o onom zabavnom aspektu, odnosno o zanimljivostima koje su se događale tijekom rada na emisiji, razgovarali smo s nekoliko njezinih bivših te sadašnjih voditelja.
Story
KARMELA VUKOV-COLIĆ
Ustajanje je problem, ali na to se naviknete. Nisam osoba koja rano liježe pa često na posao dolazim nakon tek nekoliko sati sna - otkrila je Karmela Vukov-Colić koja je na HRT stigla 1987. godine.
- I to u redakciju Zagrebačke panorame. Zanimljivo, baš u istu prostoriju u kojoj je već godinama ‘Dobro jutro, Hrvatska’. Iz Panorame me Velimir Đuretić pozvao na novi program Z3 koji se prikazivao iz Kineskog paviljona ZV. To su bile sjajne godine! Ekipi ‘Dobrog jutra’ pridružila sam se na poziv Vlaste Bartolec kasnih 90-ih, kad je odlučeno da emisija ide i subotom. Neko sam vrijeme radila subote sama, a onda su mi dodijelili Fodora. S vremenom sam ušla u redovite smjene. I tako je do danas, ako izostavimo kratku stanku tijekom urednice Darije Marijanović kojoj smo Mirko i ja bili ‘prezabavni’ za koncepciju emisije koju je zamislila - objasnila je Karmela. Iz dugog razdob-lja rada na emisiji u kojoj je gledamo i danas osobito pamti proslave rođendana emisije.
- Jedno od njih je glazbeno natjecanje ‘Zlatno grlo’ u kojem smo pjevali popularne pjesme. Nismo baš bili dobri, ali o nekim se izvedbama, možda baš zato, i danas govori. Svakako najljepše obilježavanje rođendana emisije bio je mjuzikl ‘Ostavljena’ kojeg se ne bismo ni danas posramili. Tadašnji urednik Mladen Santrić napisao je scenarij, Egon Šoštarić sve je fenomenalno režirao, Vanja Lisak i Mišo Doležal pomogli su oko songova i aranžmana, a sudjelovali su apsolutno svi ljudi koji pridonose nastajanju emisije - od tajnica do kostimografa - prisjetila se Karmela koja je tijekom godina pred malim ekranima stajala uz nekoliko kolega - Mirka Fodora, Davora Meštrovića, Ognjena Golubića i Franu Ridjana.
- Nedostaje mi, istina, Robert Ferlin. On se baš lijepo, pameću i duhovitošću, svojedobno uklopio među nas - povjerila je te dodala kako bi voljela da gledatelji još dugo budu uz emisiju.
- Da vam budemo društvo ako ste sami, da budemo izvor zanimljivosti i informacija, da vam donosimo osmijeh na lice - poručila je.
Story
DAVOR MEŠTAR
Da su mi onda bile današnje godine i pamet, trema bi bila veća - priznao je Davor Meštrović koji je u emisiji također od samog početka.
- Tada se nije razmišljalo o tome da će ‘Dobro jutro, Hrvatska’ doživjeti tako lijepe godine i postati jedna od najprepoznatljivijih emisija HRT-a. Vedrana Međimorec bila je malo starija, imala je ozbiljnost i odgovornost one generacije spikera i voditelja koje danas smatramo legendama. Od Vedrane sam učio o pripremi, odgovornosti o izrečenom, samokontroli... Atmosfera me ponekad ponese pa znam i pretjerati. Vedrana je uvijek upozoravala na zlatnu sredinu - kaže Meštar koji je svjedočio brojnim promjenama u emisiji i na televiziji općenito.
- U to je vrijeme radio postao otvoreniji prema slušateljima i interakcija je bila normalna stvar, na televiziji se to tek počelo razvijati. Zato su danas posebno emotivne reakcije naših gledatelja - kad se ljute, kad su dirnuti, kad pohvaljuju ili pozivaju da se promijenimo. Naša je emisija otvorila vrata gledateljima, njihovim reakcijama, a danas je to uobičajeno. Tad smo imali puno više odmora između dviju emisija. Danas, u vrijeme štednje i racionalnog poslovanja, pojavili su se mnogi poslovi i obaveze koje prije nismo imali. Zbog svih tehničkih čudesa učimo scenarije preko mobitela, navečer u krevetu pomoću iPada, dogovaramo se videopozivom... Nerijetko neke stvari pročitam između dva čina u kazalištu pa još jednom prije spavanja. Nekad, kad bih dolazio na emisiju, već je u šminki sjedila kolegica koja radi emisiju za selo i poljoprivredu i četiri se sata pripremala za program. Danas si takav luksuz ne možemo dopustiti i koji se put osjećam malo frustrirano zbog stalne utrke s vremenom. Emisija zahtijeva puno detalja i kad misliš da je vrijeme poći kući, uvijek ostane nešto što treba dopuniti. Ljudi često pitaju radimo li samo koliko traje emisija i treba stalno objašnjavati da kad skinemo šminku i presvučemo se, nastavljamo s kolegijem, dogovorom za sutrašnju emisiju, pozivanjem gostiju... - priznaje Davor koji se tijekom godina jedino nije naviknuo na rano ustajanje.
- Nikako se nisam naviknuo i svaki put kad sat zazvoni, meni je mrak. Ali raditi se mora. Uostalom, toliko je ljudi koji na posao kreću puno prije nas... Primjerice, naša garderobijerka stiže vlakom iz Zaboka i prije pet ujutro bude na poslu. Ovdje je jedina nezgoda što koliko god pospan bio, osmijeh mora biti na licu, glas razgiban, a pamet svježa jer se gosti, reportaže i sadržaji izmjenjuju brzo - istaknuo je Meštrović.
Story
BLAŽENKA LEIB
U emisiji ‘Dobro jutro, Hrvatska’ Blaženka Leib provela je 21 godinu, bila je ondje od prvog dana prikazivanja do rujna 2013., kad se u redakciji promijenilo uredništvo, a u novozamišljenoj koncepciji emisije i voditelji.
- U redakciji koja stvara jutarnju emisiju bila sam od prvog dana njezina nastanka, ali ne odmah i u samoj emisiji. Naime, u početku je uz ‘Dobro jutro, Hrvatska’ ista redakcija svakodnevno proizvodila još dvije emisije - ‘Točno u podne’ i ‘Hrvatska, zemlja i ljudi’. Moj je početak u toj redakciji vezan uz vođenje emisije ‘Točno u podne’. Bilo je to 1992., a prije toga radila sam na Trećem programu HRT-a koji je, kao i svim kolegama s kojima sam prije toga radila na Z3, bio početna baza, svojevrstan inkubator mladim novinarima i voditeljima - kaže Blaženka koja je emisiju ‘Točno u podne’ vodila s kolegom Oliverom Mlakarom.
- Urednica redakcije Marija Nemčić odlučila je, meni se tada činilo, spojiti nespojivo - on je tada bio najstariji član ekipe, a ja najmlađi, imala sam tek 21 godinu. Pribojavala sam se kako ćemo zajedno funkcionirati i hoće li velika razlika u godinama biti prepreka. Ali iskustvo, opuštenost i šarm gospodina Mlakara istopili su svu moju nesigurnost već u prvoj emisiji. Marijina je vizija bila dobra, a redatelj Dalibor Sokolić rekao je da kao voditeljski par baš dobro funkcioniramo. I danas se sjećam atmosfere u studiju, izgleda scenografije, čak i što smo imali na stolu ispred sebe. Sjećam se da je zbog tehničkih razloga u jednom trenutku bilo upitno hoćemo li moći prikazati planiranu reportažu i nismo znali što ćemo u tom slučaju najaviti. Na to mi je gospodin Mlakar samo rekao: “Ne brinite se, uvijek postoji varijanta - pjevam, plešem, stepam.” Drugim riječima - voditelji u emisiji uživo mogu spasiti svaku nepredviđenu situaciju. Te sam se njegove rečenice često znala sjetiti radeći poslije ‘Dobro jutro’ - istaknula je te dodala da je za emisiju veže puno posebnih trenutaka.
- Mnogi od njih vezani su uz ono što se događalo iza kamera i izvan studija. Tako s radošću pamtim naša kasna poslijepodneva kad bismo se u redakciji, svatko radeći svoj dio posla u pripremi sutrašnje emisije, ujedno smijali, pili kave i razgovarali o svemu i svačemu. Družili smo se i privatno, na rođendanskim tulumima i uvijek na godišnjicu emisije organizirali cjelodnevni izlet. Naravno da je i u studiju bilo trenutaka za pamćenje, a među najdražima mi je onaj kad je Domagoju i meni Ivica Prtenjača došao u goste šepajući. Iako je to jutro ozlijedio nogu, ipak je prvo došao k nama na dogovoreno gostovanje, a tek potom otišao u Traumatološku bolnicu, gdje su mu stavili longetu. Taj odnos gostiju prema našoj emisiji bio mi je potvrda da je vole. Gosti iz raznih dijelova Hrvatske ponekad su kretali u tri ujutro da bi na vrijeme stigli u studio. A neki su dolazili doslovno s drugog kraja svijeta - bili su to Maori koje nam je doveo bivši voditelj orkestra Lado i svestrani svirač Goran Kačurov - prisjetila se Blaženka koja je nakon ‘Dobrog jutra’ počela voditi emisiju ‘Društvena mreža’, u čijem je kreativnom timu već četvrtu sezonu.
Story
MIRKO FODOR
Mirko Fodor jedan je od najdugovječnijih voditelja emisije u kojoj ga, s ponekim prekidom, gledamo već 25 godina.
- Prvu emisiju radio sam u paru s Darijom Marjanović, osjećao sam se izvrsno, a moram priznati da mi se na prvi pogled svidio taj mozaični format. Trema? Možda malo, no tko bi se toga nakon svih ovih godina i emisija više sjećao. Bilo je puno lijepih trenutaka. Bili smo odlična klapa, dobro se zafrkavali i družili. Nekako su mi najviše ostale u pamćenju naše obljetničke emisije s pjevanjem i plesanjem, znate već mene! - ispričao nam je Mirko koji je, kako kaže, ulaznicu u emisiju ‘Dobro jutro, Hrvatska’ osigurao tijekom izvještavanja s ratišta 1991. i 1992. godine.
U šali kaže da je jedan od razloga što je odabrao ovaj posao taj što je mislio da neće trebati rano ustajati, a premda se prevario, ne žali se, nego uživa u svakom trenutku provedenom u studiju. Tijekom godina mijenjao je niz partnerica na ekranu, no nijednu ne bi izdvojio kao najdražu.
- Ni iz nekadašnje, pa tako ni iz sadašnje postave, jer sa svima odlično surađujem, a s nekima sam i dobar prijatelj, štoviše i kum - otkrio je. Rođendan emisije obilježio je radno, i to u Vukovaru.
- Lili Vinković i moja malenkost na 25. godišnjicu s ekipom smo bili u Vukovaru i jednostavno uživali radeći dio emisije iz tog prekras-noga grada na Vuki i Dunavu. Kolegama i emisiji poželio bih još pregršt dobrih tema, kako ozbiljnih tako i veselih, puno putovanja po najljepšoj zemlji na svijetu te ono najvažnije - da nas i dalje s velikom pozornošću i, mogu slobodno reći, odanošću prate naši vjerni gledatelji. Sebi bih poželio možda još desetak godinica u emisiji, ili malo više, a Meštru i dalje najljepša odijela i cipele na svijetu... - našalio se Fodor.
Story
DRAGO CELIZIĆ
To je tako sjajna emisija koju svi voditelji vole raditi. U ono vrijeme kada smo mi počeli, scena nije bila ovako suvremena kao što je sada. Scene su predstavljale dnevnu sobu s prozorima, zavjesama, kaminom... Gledatelji su imali osjećaj kao da se nalazimo u njihovoj dnevnoj sobi. I cijela ekipa, reda-telji, asistenti, novinari, urednici, svi smo živjeli za tu emisiju. Bilo je toliko lijepih stvari. Prvi smo uveli kuhanje uživo u emisiji, što je bilo jako popularno. Naravno, nakon što bi emisija završila, pola bi televizije došlo probati jelo. Bilo je puno takvih lijepih i smiješnih dogodovština. Svi smo bili odlično raspoloženi. Jednom prilikom negdje pred kraj emisije željku Fattorini i mene uhvatio je smijeh. Redatelj nam je rekao u slušalice: “Pazite, idemo s odjavom.” Pokušali smo se uozbiljiti, ali željka je progovorila i prasnula u smijeh. Ja za njom. I obrnuto. Ona govori, ja se smijem, ja prestanem, ona počne. Smijali smo se tri minute, nismo mogli ništa reći. Naravno, oni su sve to pustili u program, preko nas su stavljali odjavnu špicu. Mislio sam da ću dobiti otkaz, no tadašnji urednik Mladen Santrić me iznenadio. “Bili ste simpatični, baš fantastični. Bilo je odlično”, rekao nam je. Telefoni su počeli zvoniti, gledatelji su tajnici govorili: “Molim vas, pozdravite žežu i Dragu, svojim su nam smijehom jako uljepšali dan. Jutro su nam učinili tako veselim da smo se i mi smijali. Nemamo pojma čemu, ali smijali smo se s njima.” Naravno, poslije toga još se nismo prestali smijati. Sjeo sam u automobil, krenuo kući i cijelim se putem smijao. To je bio takav dan, bili smo odlično raspoloženi. Ima i dogodovština kad je Stipe Božić bio na Himalaji, rekli su nam da će se javiti uživo u emisiju. Baš smo ga imali na liniji, pitam ga čujemo li se. On kaže “Da”, a ja ga pitam gdje se nalazi. A on kaže: “U Zagrebu.” “Čekajte, gdje u Zagrebu?” pitam ga. “Ispod Sljemena.” “Gospodine Božiću, jeste li to vi?” “Ne, vaš gledatelj.” Netko je upao u liniju. Naravno, bilo je tisu-ću drugih stvari, ali ovo su neke koje ne možeš zaboraviti - ispričao nam je Drago Celizić koji je u emisiji bio od samih početaka, a otišao je nakon nešto više od 12 godina.
- Žeža je odlazila u mirovinu. Bili smo par i zajedno smo otišli iz emisije. Jako se teško oprostiti od nje, bili smo toliko vezani za emisiju. Ali i dalje smo s njom, kad god imam mogućnosti, gledam je i jednim se dijelom osjećam članom te redakcije - objasnio nam je Drago koji je i danas zaposlen na HRT-u, i to kao spiker mentor te voditelj emisije ‘Mir i dobro’.
Razgovarala: Antonija Nazor
Fotografije: Guliver/Getty