Britanska glazbenica Lily Allen vratila se na scenu četvrtim studijskim albumom ‘No Shame’, briljantnom kolekcijom pop pjesama čiji tekstovi otkrivaju više o njoj nego ijedan intervju koji je dala. Osim što se osvrnula na razloge raspada braka sa Samom Cooperom, u pjesmama je objasnila i svoju financijsku situaciju, rat s pojedincima na Twitteru, što je pošlo po zlu s njezinim albumom ‘Sheezus’... čini se da je majka petogodišnje Marnie Rose i šestogodišnje Ethel napokon pronašla način kako ponovno pridobiti srca kritike i publike te da je pred njom novi početak.
Story: Zašto ste album odlučili nazvati ‘No Shame’ (bez srama)?
Ono što sam čula od drugih jest da album zvuči kao ispovijest, da je iskren i odvažan. Pitali su me zašto želim otkriti toliko toga o sebi. No činjenica je da se posljednjih deset godina u javnost pokušavalo plasirati najintimnije detalje mog života bez mog pristanka. Stoga je ovo možda način na koji preuzimam vlasništvo nad svojom pričom. Nemam kontrolu nad time što će drugi govoriti o meni, stoga je mi je jedino preostalo otkriti istinu onako kako znam, a to je glazbom.
Story: Često vas napadaju i vrijeđaju na Twitteru. Mislite da ih na to potiču i medijski napisi?
Da, iako ne znam točno u kojoj mjeri. Ne znam su to zapravo normalni ljudi, a koliko ih vrijeđa automatizmom. Ali znam da ako uđem u raspravu s Piersom Morganom, napast će me gomila ljudi. Definitivno postoji vojska desno orijentiranih ljudi koji će te automatski napasti ako uđeš u konverzaciju s njima. I znaš da to rade po automatizmu jer govore o istoj stvari. Svaka objava sastoji im se od četiri ili pet ključnih riječi koje su popraćene drugim agresivnim riječima.
Story: Poželite li ikada ugasiti račun na Twitteru?
Ne, jer me sve to fascinira. Mislim da su Twitter i društvene mreže nalik lokalnom pubu. Ljudi više ne odlaze u pub kako bi ondje govorili o svemu što se događa oko njih, odlaze na internet. A važno je razgovarati o tome što se događa jer inače dođe do situacija poput onih da Donald Trump postane predsjednik, Theresa May zadrži moć, a Brexit postane stvarnost.
Story: U singlu ‘Come On Then’ bez uljepšavanja suočavate se sa svime što ljudi govore o vama, među ostalim da ste loša majka, loša supruga... Mislite li da je ponekad bolje ne znati neke stvari?
To je prokletstvo, ali i blagoslov kada je riječ o pisanju tekstova, jer promatram sve što se događa oko mene, opsjednuta sam drugim ljudima. Prije ere društvenih mreža, kada bih se vraćala kući iz škole, ponekad bih namjerno ostala dulje u autobusu jer su me fascinirali razgovori koje drugi ljudi vode. Ako sam u restoranu s dečkom, neću uvijek obraćati pozornost na njega, nego na razgovor ljudi za susjednim stolom. Nisam baš dobra u održavanju odnosa. Kada stvari postanu teške, isključim se.
Story: Koliko vas je to stajalo u životu?
Pa i nije puno, jednostavno nastavim dalje. S vremenom i ljudi sami zaključe: “Pusti Lily, nećemo ostati i proživljavati ovo!” Mislim da mi misli lako odlutaju djelomično zato što imam i ADHD. Ako pokušam voditi smislen razgovor s nekim, a onda se odjednom nešto dogodi, samo odlutam. Drugoj strani to može biti jako bolno i uvredljivo.
Story: Tekst pjesme ‘Apples’ ide ovako: “Morala sam to napraviti, dušo, oboje smo bili depresivni. Bio je to kraj, čak se više nismo ni seksali, bila sam samo dobra za ispisivanje čekova”. U jednom dijelu čak povlačite paralelu između svog i razvoda svojih roditelja. Nisu li to stvari koje biste trebali ispričati samo najboljoj prijateljici?
Istina, ali mislim da je na puno načina ovaj album moj najbolji prijatelj. Kada sam se razišla sa Samom, izgubila sam sve naše prijatelje. Svi su stali na njegovu stranu. A kada se dogodila situacija s muškarcem koji me uhodio, potpuno sam se izolirala. Osjećala sam da ni s kim ne mogu komunicirati jer me nitko ne shvaća ozbiljno. Ni policija me nije shvaćala ozbiljno. Jako je teško pokušavati razgovarati s drugima o nečem što je toliko utjecalo na tebe i vidjeti da nikoga nije briga. Stoga sam se povukla u osamu. Ovaj album bio je jedini način da izbacim to iz sebe. Smatram da bi to i trebala biti svrha glazbe.
Story: Kako ste uspjeli uskladiti majčinstvo i karijeru? Na posljednjoj turneji na pozornici su bile goleme bočice za mlijeko na napuhavanje.
I dalje ih imam. Ako želite jednu, njih čak 25 nalazi se u skladištu u četvrti Bounds Green. Sjećam se kada je Neneh Cherry skakutala uokolo s velikim trudničkim trbuhom. Oduvijek mi je to bilo super pa sam i ja odlučila odati počast majčinstvu. Ali to baš i ne funkcionira kako sam mislila.
Story: Zašto?
Mislim da je posljednjih 20 godina sve više naglašavana ženska seksualnost. Ljudi poistovjećuju žene - i to osobito one poznate - sa seksom. Ne žele znati da vam je dvoje djece izišlo kroz rodnicu. Ne vole da ih podsjećate na to.
Story: Većina ljudi ne bi mogla dugo trpjeti takvu negativnost oko sebe, odakle crpite snagu?
Od mame. Imala je 16 godina kada je zatrudnjela s mojom sestrom. Dolazila je iz radničke klase, iz obitelji pomoraca iz Portsmoutha. Bili su zagriženi katolici. Kada je rađala, njezina majka nije željela otići u bolnicu s njom. A njezin dečko, otac moje sestre, bio je na koncertu u Southamptonu. Rodila je sama u 17. godini, odselila se iz Portsmoutha u Lon-don, upoznala mog oca, rodila još dvoje djece i izg-radila karijeru. Stvarno je uspjela. Bila je pametna i lijepa, velika radnica, i uz to je uspjela odgojiti troje djece, bez ičije pomoći. Nije imala izbora. U trenucima kada mi je teško samo se zapitam bi li mama to mogla prebroditi. I onda shvatim da bi.