Jedna je od najvećih filmskih, kazališnih, i televizijskih glumica svih vremena, žena koja fantastičnim transformacijama i fino, slojevito izgrađenim likovima oduševljava i publiku i struku. Svira, pjeva, pleše, a među kolegama je sinonim za glumačku aristokraciju. Uz sve to, Meryl Streep jednostavna je žena koja cijeli život teži, kako je jednom rekla, običnom obiteljskom životu daleko od holivudskog sjaja, tabloida, skandala i površnosti. Njezinu nevjerojatnu karijeru nisu omeli ni zli jezici na račun njezina izgleda, ni činjenica što se nikad nije uklapala u tip klasične holivudske ljepotice. Samo je ona u svojoj bogatoj karijeri zaradila 21 nominaciju za Oscar (posljednja je bila za ulogu u filmu ‘Novine’ 2018.), a dobila je tri prestižna kipića, sedam Zlatnih globusa, dva Emmyja i dvije nagrade Bafta. Sudeći prema njezinoj neiscrpnoj energiji i glumačkoj inspiraciji, unatoč tomu što 22. lipnja slavi 70. rođendan, ne bismo se začudili ako u njezinim rukama bude još priznanja o kojima mnogi njezini kolege mogu samo sanjati. Tu je i počasna nagrada Cecil B. DeMille koju je dobila zbog iznimnog doprinosa industriji zabave. Sva ta priznanja laskaju umjetnici, ali se ne mogu usporediti sa strašću kojom se priprema za svaki lik.

Mary Louise Streep rođena je  22. lipnja 1949. u New Jerseyju u građanskoj obitelji. Njezini roditelji uvijek su je poticali u razvoju talenata. Otac joj je bio vlasnik ljekarne, a majka svestrana umjetnica koja je malu Mary od njezine 12. godine učila opernom pjevanju. Odrastala je s dva mlađa brata Danom i Harryjem koje su roditelji također poučavali književnosti i umjetnosti. Još u lokalnom kazalištu odmalena je pokazivala ljubav prema glumi i unatoč normalnom djetinjstvu, priznala je da nije bila tipična djevojčica. 'Sa sedam godina ponašala sam se kao neka četrdesetogodišnjakinja. Mnoga djeca s kojom sam se tada družila mislila su da sam jedna od njihovih učiteljica. Zapravo, bila sam ružna djevojčica s dugim jezikom, što baš i nije bilo privlačno', iskrena je.
Glazbeni dar pokazala je već s dvanaest godina otpjevavši klasik ‘Tiha noć, sveta noć’ na francuskom jeziku na božićnoj školskoj predstavi. Nakon što je sve očarala izvedbom počela je usavršavati pjevanje kod priznate profesorice  Estelle Liebling. Godinama je pohađala satove pjevanja, no pubertet je učinio svoje pa su je sve više počeli zanimati dečki, a postala je i navijačica. Tada je i počela s mladenačkim eksperimentiranjem pa je obojila kosu u plavo te prestala nositi naočale i zubni aparatić. Svestrana i ambiciozna djevojčica pjevala je u zboru i pisala za školske novine. Unatoč nekim tinejdžerskim nesigurnostima, Meryl tada nije imala problem sa samopouzdanjem. 'Bila sam zgodna i dobra cura koja je u nekoliko godina pročitala hrpu knjiga, imala dobar vokabular, samo što me matematika i prirodni predmeti nisu zanimali', istaknula je. 

U srednjoj školi njezina glumačka vještina počela je dolaziti do izražaja. Iskazala se igrajući glavne uloge u komadima ‘Oklahoma’ i ‘Li’l Abner’. Nakon završene srednje škole nije odmah upisala glumačku akademiju, nego je pohađala prestižni ženski koledž Vassar. Iako se u tom novom okruženju, kako je rekla, osjećala samopouzdano i prihvaćeno, znala je da joj je to bio drugi izbor. Zapravo, prije toga željela je studirati pravo, no zaspala je na prijamni ispit i to shvatila kao prst sudbine. Tako je nakon završetka Vassara uzela godinu dana stanke, nakon čega je dobila stipendiju na Yale School of Drama. Godine 1975. diplomirala je na prestižnom sveučilištu (studirala je sa Sigourney Weaver) i preselila se u New York.  Međutim, počeci joj nimalo nisu bili sjajni. Otvoreno je govorila o neugodnosti na audiciji za film ‘King Kong’ na koju se prijavila za ulogu nježne Dwan. Film je režirao Dino De Laurentiis, a tvrdi da joj je to iskustvo bilo najgore u životu. 'Laurentiisov sin vidio me u kazalištu i pozvao me na audiciju. Kad me njegov otac ugledao, uzviknuo je talijanskom: “Tko je doveo ovu ružnu?” Nije znao da razumijem talijanski i da ću mu odgovoriti', ispričala je. Iako ju je taj komentar povrijedio, nije htjela odustati. Ulogu je naposljetku dobila Jessica Lange. Otkrila je i što je odgovorila Laurentiisu. 'To grozno odbijanje moglo me izbaciti iz takta i srušiti moje snove o glumi, narušiti samopouzdanje. Rekla sam mu: “Žao mi je što mislite da sam previše ružna za vaš film, no vaše je mišljenje samo jedno od tisuća”', prepričala je Meryl.

Nastavila je ostvarivati snove, njezin talent nije ostao neprimijećen, prije svega u kazalištu. Ranih sedamdesetih iskazala se u filmu ‘Julia’ u kojem je glumila uz bok s Jane Fon­dom,Vanessom Redgrave i Maximilianom Schellom. No i tada se borila sa sobom i zamkama glumačke profesije. 'Bila sam šokirana kad sam se prvi put vidjela na ekranu. Imala sam lošu periku, rezali su moje rečenice pa ih montirali u nekim drugim scenama. Pomislila sam da sam napravila veliku pogrešku i odlučila da više neću snimati. Tada sam zamrzila ovaj posao', priznala je. U to vrijeme vjerojatno joj puno pomogla legendarna Bette Davis. Ona je Meryl bila uzor i idol pa ne čudi što je mlada glumica pala u nesvijest kad je jedno jutro u svom poštanskom sandučiću našla pismo koje joj je Davis poslala. U njemu je Bette napisala da se divi Streep i da je njezina nasljednica. Da se nije prevarila u procjeni, bilo je jasno već 1978., kad je Meryl zaigrala u kultnom filmu ‘Lovac na jelene’, antiratnoj priči o trojici Amerikanaca ruskog podrijetla koji rade u čeličani i samo su jedni od mnogih nesretnika uvučenih u Vijetnamski rat. ‘Lovac’ je osvojio pet Oscara, a u njemu je glumila s holivudskom A-listom - Robertom De Nirom, Christopherom Walkenom i Johnom Savageom, ali i s tadašnjim zaručnikom Johnom Cazaleom kojeg je upoznala dok su glumili u predstavi ‘Mjera za mjeru’ 1976. godine. Toliko su se fatalno zaljubili da je John mladu glumicu zaprosio već nakon nekoliko mjeseci. Markantni glumac bio je Merylina prva ljubav s kojom je planirala provesti život, no nakon dvije godine romanse okrutno ih je razdvojila sudbina. Cazale je obolio od karcinoma kostiju i do samog kraja, a umro je u 42. godini, Meryl se brinula o njemu.

'To je radila kao nitko prije. Nikad ga nije izdala, nikad nije prestajala vjerovati da će preživjeti. John je znao da umire, predosjećao je da mu se bliži kraj. Meryl mu je ulijevala nevjerojatnu nadu', otkrio je producent Joe Papp. 'Johnovu smrt osjećam i danas. Kad se to dogodilo, naučila sam cijeniti što je zbilja važno. Naučila sam razlikovati istinu i prave vrijednosti od onih glupih i nevažnih kojima mnogi i dalje teže', rekla je o svojoj prvoj ljubavi koja je najvažniju bitku izgubila u ožujku 1978. godine. Meryl je bila potpuno izvan sebe od boli, a posao joj je bio najbolja terapija pa je snimila još jedan antologijski film ‘Kramer protiv Kramera’ u kojem je maestralno odigrala Joannu Kramer, akademsku umjetnicu, kućanicu i majku koja odlazi od supruga Teda (Dustin Hoffman) kako bi ‘pronašla samu sebe’. Za taj je film 1979. dobila prvi Oscar koji je, žureći poslije dodjele kući, ostavila u zahodu glazbenog centra Dorothy Chandler Paviliona. I tada je bila svjesna velikog profesionalnog uspjeha, ali to se nikad nije moglo mjeriti sa skladnim obiteljskim životom kojem je oduvijek težila.

Tu veliku želju ostvario joj je slavni kipar Don Gummer koji je bio dugogodišnji prijatelj Merylina brata Harryja. No okolnosti u kojima su se upoznali nisu bile nimalo obećavajuće. Te 1978. godine Meryl je izgubila svoju najveću ljubav i upoznala budućeg supruga, što nikako nije bila ljubav na prvi pogled. Kratko od upoznavanja dogodila im se romansa koja je nakon nekoliko mjeseci završila vjenčanjem u vrtu Merylinih roditelja u Connecticutu. Njezini prijatelji već su tada bili sigurni da joj Don nije bio prolazna utjeha, nego netko tko je vratio poljuljanu vjeru u život. I sama je jednom rekla da bi bez Gummera bila emocionalno mrtva. Par je u proljeće 1979. proslavio svoje vjenčanje i u krugu prijatelja na opuštenoj koktel-zabavi. Od tada do danas prošlo je gotovo 40 godina. Meryl i Don i dalje su zajedno, ponosni roditelji četvero odrasle, uspješne djece. 'Sretni smo što smo pronašli jedno drugo. Oboje smo umjetnici, strasno smo predani onome što radimo i vežu nas četiri prekrasna bića koja smo stvorili zajedno. Mislim da je to dovoljno sastojaka za sreću. Možemo pripisati sreći to što smo dovoljno fleksibilni da se možemo prilagoditi potrebama onog drugog. U braku je presudno slušati partnera i svoje bližnje, djecu, supruga, prijatelje, majku, oca. Slušanjem ćete naučiti sve što treba o životu', rekla je jednom prilikom. Tijekom karijere nije puno govorila o Donu, ali 2012. kad je dobila treći Oscar za ulogu u filmu ‘Željezna dama’, zahvalila je suprugu. 'Prvo ću zahvaliti Donu jer kad zahvališ svom suprugu na kraju govora, prekine te glazba. Želim da zna da mi je dao sve ono što najviše cijenim u životu', rekla je.

No puno prije tog trećeg Oscara osvojila je i drugi, i to 1982. za glavnu ulogu u filmu ‘Sofijin izbor’. U njemu igra Poljakinju Sofiju koja je preživjela strahote Auschwitza. Poljski prizori snimani su na zagrebačkim lokacijama, odnosno u studijima Jadran filma i na tom dijelu produkcije asistent redatelja bio je Sergio Mimica, danas višegodišnji asistent režije Stevena Spielberga, a supervizor produkcije bio je budući dvostruki oskarovac Branko Lustig. Glumačku virtuoznost Meryl je potvrđivala iz filma u film tijekom osamdesetih, pa tako postoji cijela lista filmova iz tog razdoblja koje starije generacije pamte; ‘Žena francuskog poručnika’, ‘Biti zaljubljen’, ‘Moja Afrika’ (proglašen jednim od najljepših ljubavnih priča, osvojio šest Oscara, a u njemu je Streep igrala s Robertom Redfordom), te filmovi ‘Ljubavna boljka’ iz 1986., u kojem je igrala s nenadmašnim holivudskim zavodnikom Jackom Nic­holsonom, i ‘Čelični krov’ u kojem je također glumila s Nicholsonom godinu poslije. Tek prije nekoliko godina, kad je objavljena biografija slavnoga glumca, otkriveni su pikantni detalji o odnosu glumaca. U knjizi tvrde da su Streep i Nicholson imali aferu tijekom snimanja filma ‘Čelični krov’1987., uz napomenu da se Jackova kamp-kućica na snimanju često ljuljala. 'Meryl i Jack izlazili su raščupani iz prikolice. Često bi shvatili da su se u brzini naopako odjenuli, a i njihove zaljubljene poglede bilo je teško ne primijetiti', ispričao je radnik sa seta, dodavši da se više pričalo o navodnim ljubavnicima među glumcima nego o samom filmu.

Kako se nadalje navodi u biografiji, Streep je rekla da joj je upoznavanje s Nicholsonom bilo jednako upoznavanju Micka Jaggera ili Boba Dylana. A u jednoj od priča sa seta govori se da je Jack, kako bi razbio napetost uoči snimanja prve zajedničke scene, pokucao na vrata Mery­line prikolice i pitao može li se poslužiti zahodom. Glumica je pristala i od tada je napetost navodno nestala. Jedan drugi djelatnik sa snimanja tvrdio je, pak, da je Streep izbacila Jacka iz svoje hotelske sobe tvrdeći da više s njim ne želi snimati, što i ne čudi jer je tada vragolasti zavodnik bio u dugogodišnjoj vezi s kolegicom Anjelicom Huston, a navodno je i nju varao s glumicom Veronicom Cartwright. Naposljetku su Jack i Meryl ostali dobri prijatelji. Tih burnih osamdesetih godina svjetski mediji raspisali su se da se Streep i Don razvode, no oni nikad nisu javno istupali o toj temi. Činilo se da ništa ne može narušiti njihov skladan brak. 'Suprug razumije moju potrebu za stvaranjem i glumom. Mislim da bi mi bilo puno teže da on ima ‘normalan’ uredski posao. Poanta ljubavi za mene je u dijeljenju životnih vrijednosti i interesa sa svojom boljom polovicom', govorila je glumica godinama poslije afere s Nicholsonom, čime je dala do znanja da je njezin brak na čvrstim temeljima. Ono što nju i Dona zauvijek spaja njihova su djeca, 39-godišnji sin Henry i tri kćeri - 35-godišnja Mary Willa Mamie, 32-godišnja Grace Jane  i 27-godišnja Louisa Jacobson. Meryl je djecu, na izričit zahtjev, rodila kod kuće. 'Puno je teže biti roditelj nego glumac. Gluma donosi pohvale, zadovoljstvo, novac, a roditeljstvo ništa od toga. Od njih nećete čuti riječi zahvale. Dapače, ponekad neće ni stol pospremiti za sobom ako ih ne upozorim. Kad su djeca bila mala, putovala su sa mnom u Afriku, Australiju, Veliku Britaniju, a kako smo živjeli u Connecticutu, trudila sam se svaku večer dolaziti kući. Sjećam se da sam snimala u New Yorku i onda bih svaku večer helikopterom jurila kući', ispričala je.

Priznala je da je bila stroga majka, a Don je bio popustljiviji u odgoju. Samu sebe prozvala je tigricom ispričavši situaciju kada je njezin sin Henry nastavio s učenjem klavira na njezino inzistiranje, premda njegov prvi učitelj nije bio oduševljen njegovim talentom. Na kraju je rekla da se Henryjev trud isplatio. U šali se požalila da je danas djeca i ne slušaju previše jer su odrasli ljudi, ali i da je to dio doživotne roditeljske brige. Njezine kćeri Mamie i Grace već su se kao tinejdžerice okušale u glumi (s Mamie je Meryl glumila u filmu ‘Evening’ u kojem igraju isti lik, ali u različitim životnim razdobljima), a sin Henry je glumac i svira u bendu. 'Ponosna sam na svoju djecu, mislim da su talentirana. Zbog mene su pod dodatnim povećalom i uvijek će se naći netko tko će reći da nisu dovoljno dobri, nego da im daju posao zbog mene. Moja su djeca svjesna toga, ali time se ni najmanje ne opterećuju. Svaki roditelj želi da mu djeca rade ono što vole jer svi imamo samo jedan život', objasnila je.
Iako se bojala ulaska u zrele godine jer je mislila da će tada dobivati samo uloge zločestih vještica, Meryl su devedesete donijele i puno ugodnih iznenađenja. Tu su hvaljeni film ‘Divlja rijeka’ i klasik ‘Mostovi okruga Madison’ iz 1995., za kojeg neki kritičari tvrde da je Streep, igrajući usamljenu zaljubljenu kućanicu, ostvarila najbolju ulogu u karijeri. U ‘Mostovima’ joj je partner bio legendarni glumac i redatelj Clint Eastwood, što mu je i jedna od rijetkih romantičnih uloga. Novi milenij donio joj je još nominacija za Oscar poput komedije ‘Vrag nosi Pradu’, a u njemu je maestralno igrala opaku urednicu modnog časopisa. Iskazala se u filmu ‘Sumnja’, a tu su i neke lepršave uloge u filmu ‘Mlađe je slađe’, mjuziklu ‘Mamma Mia!’, (deset godina poslije 2017. snimljen je i nastavak ‘Mamma Mia: Here We Go Again!’ na Visu), u ‘Rock kraljici’ bila je vrlo uvjerljiva, kao i u dirljivoj i emocijama nabijenoj drami ‘Kolovoz u okrugu Osage’. Za ulogu u filmu ‘Neslavno slavna Florence’ zaradila je dvadesetu, a za film ‘Novine’ dvadeset i prvu nominaciju za najveće priznanje u filmskoj industriji.

Uz sva ta priznanja, Meryl o sebi ne misli da je nešto posebno. No Jack Nicholson ne dijeli njezino mišljenje. 'Meryl ima rijedak osmijeh Mona Lise, u njemu se krije misterij koji nas neodoljivo privlači njoj'. Na to mu je glumica odgovorila: 'Poželjno je imati nešto tajnovito, ali, budimo iskreni, to nešto ima svatko od nas. Mislim da ni po čemu nisam posebna ili tajanstvena. Po svemu sam obična'. No Meryl Streep je i duhovita pa kad su je pitali za koga bi se udala, koga bi ubila, a s kim bi imala avanturu, odgovorila je: 'Da razmislim, znam! Udala bih se za Roberta Redforda, ubila Dustina Hoffmana, a seksala bih se s Jackom Nicholsonom'.
Poznat je i njezin humanitarni rad, zalaže se za zaštitu okoliša i otvoreno je na strani žrtava seksualnih predatora u Hollywoodu. Ne krije da je moda ne zanima i da je za nju kupovanje skupe odjeće bacanje novca, a u slobodno vrijeme u svom vrtu uzgaja povrće i ruže. Kaže da ima mozak i samim time zadatak da ga koristi. A da nije povodljiva, dokazala je ne podvrgnuvši se trendu plastičnih operacija jer smatra da imaju suprotan učinak. Tako nije operirala ni svoj nepravilan nos pod izlikom devijacije septuma. 'Za 60. rođendan suprug mi je kupio toster, a djeca stolac za ljuljanje kako bi mi na šaljiv način dali do znanja da polako starim. Skuhali su mi večeru i cijelu noć proveli smo smijući se za stolom. Oni su moj život. Kćeri su mi pomogle da se prestanem brinuti o izgledu koji se s godinama drastično mijenja. O Bože, kolike sam godine provela misleći da nisam dovoljno lijepa i pitajući se zašto nemam tijelo kao Jessica Lange ili noge poput neke druge ljepotice. To je bio strahovit gubitak vremena. Jedno­stavno sam shvatila da je smisao života usrećiti sebe i nekoga pokraj sebe', rekla je.