Da su Prlja i Mrle kraljevi rock campa, muzičari čije provokacije već dugi niz godina uveseljavaju publiku u regiji i Hrvatskoj, nije nepoznanica. Štoviše, posljednja dva tjedna tolike su priče ispričane i ispisane o njima, o njihovu privatnom životu, performansima na bini, ružama u stražnjicama i svemu onome što ih čini jedinstvenima.
Nakon što se prašina u domaćoj javnosti napokon spustila, a ispisivanje mišljenja na društvenim mrežama utihnulo (ili se barem njihov broj smanjio), fanovi Eurosonga preuzeli su njihovu ‘Mamu ŠČ!’ u svoje uši i pokrenuli cijelu lavinu reakcija na YouTubeu i Twitteru, gdje ova pjesma dobiva nove konotacije, izaziva šok i čuđenje, a prije svega pohvale za antiratnu tematiku i za manjak političke korektnosti. Na popularnom eurovizijskom blogu Wiwibloggs, koji ima impresivne brojke pregleda, letovci su zauzeli uvjerljivo prvo mjesto u anketi najdražih od dosad predstavljenih 15 pjesama za ovogodišnji izbor u Liverpoolu, čime su dobili još jednu potvrdu da za njih itekako postoji publika, tamo gdje bi je prekaljeni rokeri poput njih najmanje očekivali.
Letovci su hit onima koji idu kontra usiljenog morala, koji se bore za svoj glas, vidljivost i jednakost u ludilu trenutka u kojem živimo. Dok s jedne strane Europe već godinu dana hara rat koji i dalje uzima brojne žrtve, mnogi će u svibnju barem na nekoliko večeri zaboraviti da je tako dok budu gledali spektakularni cirkus koji zabavlja stotine milijuna ljudi od Helsinkija do Atene, od Lisabona do Bakua u Azerbajdžanu, a svoje vjerne fanove ima i u Americi i Australiji.
Upravo će na toj pozornici boje trobojnice braniti Mrle i Prlja te njihova ekipa koja se sastoji od performera koji glumi da je Lenjin, drag kraljice Jovanke Broz Titutke i svih ostalih koji će stati na njihov traktor na eko pogon. Oni su hipnotizirana gomilica koja će, ako je suditi prema reakcijama, svoju hipnozu prenijeti i na druge, makar ne ostvarili vrhunski rezultat. To je u ovoj priči najmanje bitno. Važno je sljedeće - pokazati originalnost i biti drukčiji. Imati jasnu poruku i stav. Ionako je ta pozornica odavno rezervirana za provokaciju i spektakle, a najmanje za natjecanje u ljepoti pjesme ili glasa.
To su bila neka druga vremena, nažalost ili na sreću. Mnogi i dalje traže da se Eurosong vrati u stari format koji je na svome vrhuncu bio u 90-ima, no čini se da je to nemoguće. Posljednjih 20 godina ta je pozornica oaza drugih i drukčijih, a upravo će se tamo Let3 pojaviti u najboljim drag kostimima, s brkom i našminkanim očima i usnama. A kad počnu prvi taktovi ‘Mame ŠČ!’, počet će i ludilo u dvorani.
Dotad će mnogi klinci i stariji, odani fanovi Eurosonga otkrivati svu širinu njihova camp talenta pri čemu nisu štedjeli nikoga. 'Milosti ne tražim, niti bih vam je dao', u trenucima svoje egzekucije fašistima je prije sedam desetljeća izgovorio narodni junak Rade Končar, a sutra će to isto muškarci u suknjama reći pjesmom europskoj publici. Kakva luda vremena.