Malo se toga u životu dogodi spontano, iskreno i ispadne tako odlično. Slavni model i poduzetnik Bruno Santos u svojoj je karijeri krasio brojne kampanje velikih brendova, kao što su Armani i Versace. Sada nosi dizajn kuće Maks Saše Maksimilijanović s kojom smo razgovarali o situaciji na sceni nakon popuštanja epidemioloških mjera, novoj kolekciji i budućnosti.

'Volim kreativni nered, ne radim planski nego kako se dogodi'
Šime Eškinja 

Kada smo vidjeli vašu novu kampanju s modelom Brunom Santosom, bili smo iznenađeni. Kako je došlo do te suradnje?

Već dugi niz godina surađujem sa Šimom Eškinjom koji je prije nekoliko mjeseci radio na velikom projektu s Brunom u Marbelli. Bruni su se jako svidjeli komadi iz proljetne kolekcije koju je Šime nosio pa mu je predložio snimanje za Maks, tako da je do suradnje zapravo došlo pomalo slučajno i neplanirano. Šime i ja smo otišli u Marbellu, gdje nam je Bruno bio divan domaćin, čak nam je predložio lokacije za snimanje.

Kolekcija koju nosi na vizualima, pretpostavljam, ona je za proljeće i ljeto 2020.?

Tako je, ona je nakon snimanja predstavljena kao capsule muška kolekcija u New Yorku i Londonu, a od sada se može pronaći i kod nas u Zagrebu.

Bruno je jedan od komercijalnijih muških modela, a vaši estetika i brend svakako su nešto avangardniji. Jeste li se pribojavali rezultata snimanja?

Iako je Bruno komercijalan model i bio je zaštitno lice mnogih kampanja, primjerice za Versace, Gucci i Guess, te je nekoliko puta krasio naslovnice top časopisa poput Voguea, nije bilo upitno da će i ovo snimanje odraditi vrhunski i profesionalno. Većina modela, poput kameleona, ima sposobnost preobrazbe, a Bruno je i glumačkim sposobnostima pokazao da može razumjeti i prikazati temu snimanja ‘Last man on Earth’. Maks je avangardniji brend, ali u suradnji sa Šimom njegov je vizual dobio novi prizvuk te meni zanimljiv spoj avangardne i komercijalne fotografije.

'Volim kreativni nered, ne radim planski nego kako se dogodi'
Šime Eškinja 

Koronakriza promijenila je sve, a ponajviše našu svakodnevicu. Modnu industriju također je bacila na koljena. Koja je bila vaša strategija posljednjih nekoliko mjeseci?

Nikad nismo bili konfekcijski brend i otkad postojimo, naša nas publika vjerno prati pa se nismo bojali stanke kao velike modne kuće. U pripremi je bio novi brend Human, koji je zaživio tijekom pandemije jer se pokazalo kako nam treba podsjetnik da budemo humaniji. Stvari su se malo više pokrenule online, što mi je drago jer dokazuje da Hrvatska ide ukorak sa svijetom.

Kako ste uspjeli organizirati posao? Fokusirali ste se na ljetnu sezonu? Ona proljetna svakako je izgubljena…

Meni je proljetna sezona počela u jesen 2019., kada smo ispunjavali narudžbe iz New Yorka i Pariza. Proljeće je zaživjelo kod inozemnih klijenata, a za domaću publiku pripremala sam ljetnu kolekciju.

Volim promjene, kako u privatnom tako i poslovnom životu. Iznenađenja su uvijek dobrodošla i volim samoj sebi dokazati da mogu rješavati izazove. Svijet se mijenja, a i mi s njim.

Jeste li optimistični kada je riječ o budućnosti modne branše i industrije? Promjene su neizbježne, svi se nekako najviše boje pada prihoda, a time će ostati manje novca i za promišljeni modni dizajn.

Volim promjene, kako u privatnom tako i poslovnom životu. Iznenađenja su uvijek dobrodošla i volim samoj sebi dokazati da mogu rješavati izazove. Svijet se mijenja, a i mi s njim. Optimizam je nešto s čim dišem tako da se ne bojim za budućnost, a kvaliteta i predanost poslu prepoznaju se već niz godina, otkad i postoji moj brend.

Kako izgleda vaša poslovna svakodnevica, kako organizirate posao?

Kao i svaki kreativac volim kreativni nered, ne radim planski nego kako se dogodi. Volim odlaziti u svoj prodajni prostor i komunicirati s klijentima svaki dan, to mi daje inspiraciju za daljnji rad. Iako najbolje funkcioniram u kaosu, neophodna je organizacija nekih segmenata posla.

'Volim kreativni nered, ne radim planski nego kako se dogodi'
Šime Eškinja 

Tko nosi dizajn Maks? O kakvoj je publici riječ, ako se uopće tako mogu generalizirati pojmovi?

Nisam sklona generaliziranju i ne volim stavljati ljudi u kalupe. Svoje klijente gledam kao osebujne jedinke s nevjerojatnim karakterom, to im je možda jedini zajednički nazivnik.

Nisam sklona generaliziranju i ne volim stavljati ljudi u kalupe. Svoje klijente gledam kao osebujne jedinke s nevjerojatnim karakterom, to im je možda jedini zajednički nazivnik.

Jesu li se ikada trendovi uvukli i u vaš rad ili je to nemoguće? Gdje pronalazite izvore, ideje, krojeve za svoje nove komade? Možda je naivno pitati, ali kako se inspirirate?

Mislim da se nisu ni približili ulazu u moj kreativni svijet jer nikada nisam bila pobornik trendova… Ideje dolaze povezane uz ljude, putovanja i divne trenutke koje provodim lutajući svijetom. Za krojeve je zaslužan odličan tim mojih dragih cura koje sa mnom stalno razrađuju nove ideje. Kroj je matematika, a to mi nikad nije bio najdraži predmet u školi.

Kakva je situacija s inozemnim tržištima? Znamo da je vaš dizajn stigao i do Pariza…

Da samo do Pariza... Inozemna tržišta puno bolje reagiraju i imaju sasvim drukčiji odnos prema Maksu. Klijenti su ozbiljni i zahtijevaju poštovanje rokova isporuke i odgovornost, što, smatram, kod nas nije čest slučaj. Vesele me prodaja i broj narudžbi jer dokazuju da se u inozemstvu ljudi ne dijele po rasnoj, vjerskoj ili tjelesnoj segregaciji, što Maks kao brend potiče. Maks je godinama prepoznat u svijetu i prodaje se na nekoliko lokacija u Europi i Americi.