Pojam power dressinga javio se još kasnih 70-ih i ranih 80-ih godina, a predstavlja stil koji omogućuje ženama da uspostave svoj autoritet u profesionalnom i političkom okruženju u kojem tradicionalno dominiraju muškarci. S obzirom na to da se godinama veličaju snažne žene koje uspjevaju unatoč neravnopravnosti spolova, modna industrija je danas sve više okrenuta upravo tome. To dokazuje i sve češće pojavljivanje ženskih odijela u kolekcijama mnogih poznatih dizajnerskih imena. Definitivno najpoznatije ime u Hrvatskoj, kada je riječ o tom odjevnom predmetu, je ono Ivana Friščića i njegovog brenda DeLight, koji je za Story.hr ispričao kako on gleda na power dressing i tko su za njega snažne žene. 

Znamo da ste poznati po dizajniranju odijela za žene. Od kud ideja i ljubav prema upravo tome?

Moj put je od osamnaeste godine vezan uz styling. Kao logičan sljedeći korak nametnuo se dizajn, a kako sam često muku mučio s nalaženjem komada koji su mi bili potrebni za stilističke ideje, i tako se rodila ideja o odijelima. Naime, na tržištu nisam uspijevao pronaći dobre komade odijela koji bi bili istovremeno dovoljno moćni i ženstveni, te napravljeni od vrhunskih prirodnih tkanina. Upravo to je DeLight. Mislim da sam odlukom da dizajniram komade koji ulaze upravo u sferu poslovnog odijevanja zagrebao u nišu koja je bila potrebna tržištu i vrlo brzo smo se uspjeli nametnuti kao sinonim za poslovno odijevanje, što se naročito odnosi na odijela i strogo krojene kapute od mješavina vune, kašmira, mohera, devine dlake i alpake.

Je li ideja povezana s power dressingom?

Power dressing kao ideja je izuzetno populariziran tijekom osamdesetih godina prošlog stoljeća kada su žene željele biti jednako zastupljene u dotad klasično 'muškim poslovima', te željele biti jednako plaćene. Žensko odijelo se našlo u fokusu nekoliko godina prije, 1966. kada ga u svoju kolekciju uvrštava Yves Saint Laurent, no unatoč uvriježenom mišljenju, nije ga 'izumio' on, jer su žene hlače nosile još u dvadesetim godinama.

Power dressing kao takav bio je jedna od niti vodilja koje su me dovele do te ideje, ali kako sam već rekao nije bila presudna. Smatram da žena može izgledati jednako ženstveno u dobro krojenom odijelu kao i u lijepoj haljini. Često naglašavam kako je u posljednjih nekoliko sezona mala crna haljina zamijenjena crnim odijelom.

Mislite li da se odijela i dalje smatraju 'muškim' odjevnim predmetom?

Nikako. Odijela su u najmanju ruku postala jednako bitna u ženskom odijevanju kao i haljine. Tome naročito svjedoče kolekcije svih renomiranih svjetskih dizajnera. Gotovo nema dizajnerske kuće koja u svakoj svojoj kolekciji nema bar jedno odijelo.
Žensko je odijelo postalo dijelom poslovne svakodnevice, a usudio bih se reći da ne samo i poslovne.
Također, ženska se odijela mijenjaju, dolaze u različitim krojevima i formama, naročito u dizajnerskom smislu. Dok muška nisu doživjela toliko značajnu revoluciju i zadnjih nekoliko dekada su gotovo jednaka - vrti se dvoredno ili jednoredno kopčanje sakoa ili uže ili šire nogavice i to su gotovo sve promjene. To je rezultat konzervativnosti muške publike. Dok su žene znatno prijemtljivije kod promjene trendova.

Postoje li neke žene koje biste nazvali 'power women' i koje su na neki način ostavile trag na Vama?

Ne volim izdvajati nikog jer na mene najveći dojam ostavljaju upravo moje klijentice. Svaka građa tijela je drugačija i uvijek me iznova fascinira koliko dobro krojeno odijelo može nadograditi svaki oblik tijela. Moja je misao vodilja da svaka žena u odijelu izgleda fenomenalno. Moja zaštitna lica su žene koje me inspiriraju, one su uspješne, samosvjesne, snažne i savršeno odgovaraju mojoj ideji DeLight žene.

Koje su, prema Vama, karakteristike snažne žene?

Snažne žene su sve žene koje se uspješno nose sa svakodnevnim izazovima, bilo privatnim bilo poslovnim. Žene koje znaju što žele i kako taj cilj ostvariti. Žene koje su strastvene u svom području. Žene koje čine razliku i bore se za slabije. To su samo neke od karakteristika žena kojima se divim i koje me inspiriraju.