Niske temperature su zavladale gradom, a u naše ormare ponovno su se vratila zimske odjevne kombinacije. Kakav bi to look bio bez savršenog kaputa, koji će vas ugrijati, ali istovremeno od vas napraviti chic ženu. Upravo takve komade ima brend DeLight, s potpisom našeg dizajnera Ivana Friščića. Kako kaže - njegovi su kaputi klasični, elegantni i 100 postotno hrvatski proizvod. U novoj kampanji zaštitno je lice glumica Ana Begić Tahiri, koju smatra snažnom i uspješnom ženom. Što se sve krije iza ove priče, simpatičan Ivan je otkrio za Story.hr. 

Ivan Friščić o Ani Begić Tahiri: 'Što je više znam, sve više joj se divim'
Matea Smolčić Senčar 

Opišite nam svoju kolekciju.

Nova kolekcija je u biti više nova kampanja koja je u fokus stavila ono po čemu smo prepoznatljivi i ono u čemu smo među najboljima na tržištu a to su kaputi. Naša priča je u biti vrlo jednostavna a bazira se isključivo na kvaliteti. Kada govorim o kvaliteti, ovdje mislim na kvalitetu tkanine, kvalitetu izrade i vrhunski kroj. Svi ti detalji čine naš proizvod, u ovom slučaju kaput, poželjnim. Kako je kvaka uvijek u detalju, tako je i kvaliteta detalj koji se najteže postiže, a jako se lako gubi. Upravo od tog detalja ne odstupam ni milimetra i ne bih se osjećao dobro kada bih odstupio od svojih načela i temelja na kojima je DeLight nastao i na kojima ga uspješno gradim dalje. Sama kampanja je upravo pokazatelj kvalitete kojom se ponosim a unatoč teškim vremenima s kojima smo svi suočeni, nisu razlog za pad kvalitete, već naprotiv motivacija za još većom izvrsnošću. Za mene ne postoje prepreke, ni opcija “odustani”, već je sve ovo motivacija za bolje. Ovakva vremena nam pokazuju koliko smo željni raditi i sposobni nešto postići, i najlakše je dići ruke od svega, ali to za mene nije opcija.

Najljepši kompliment koji mogu dobiti od svoje klijentice jest da joj u mom kaputu nije hladno

Kolekcija kaputa bi se najlakše mogla opisati jednom rječju - klasika. No, ipak DeLight je klasika s pomakom, klasika koja ide u korak s modernim i trendovima, ali im ne podilazi već ih pokušava uklopiti na način da se oni zadrže. U kolekciji se nalazi nekoliko modela. Zimski dugi kaputi na vezanje (tzv. wrap kaputi) sa širokom kragnom bez kopčanja. Kaputi opuštenog, jednostavnog kroja s naglašenom kragnom beige boje pa sve do onih koji su strukirani s dvorednim ili jednorednim kopčanjem. Ako ste ljubiteljica naglašenijih ramena u DeLightu ćete pronaći i takav. Svi kaputi su zbog svog sastava savršeno pogodni za niske temperature i jednostavni za nošenje. Kada govorim o sastavu, radi se o mješavini vune, kašmira, mohera, devine dlake i alpake, koja odiše luksuzom i elegancijom te se nalaze se na listi želja mnogih žena. DeLight odjevni predmeti odišu kvalitetom, elegancijom, jednostavnošću i minimalizmom, te se mogu uspješno prenositi s generacije na generaciju.

Najljepši kompliment koji mogu dobiti od svoje klijentice jest da joj u mom kaputu nije hladno, što mi govori da sam dobro odradio svoj posao, jer kaputi nisu i ne bi smjeli biti samo dekoracija, već bi trebali pružiti i onu primarnu funkciju odjeće - zaštitu od vanjskih, vremenskih uvjeta. Nekad se ta funkcija u dizajnu i proizvodnji odjeće stavlja na drugo ili treće mjesto. Veliki brendovi se vode isključivo profitom i u nizu svojih proizvoda koje izbacuju na tržište po sezoni, gube upravo onu primarnu funkciju odjeće. Također, kupci trebaju početi čitati etikete na odjevnim komadima, trebamo shvatiti razliku u kvaliteti i vratiti se u vremena kada je kvaliteta tkanine opravdavala i cijenu proizvoda. Moj je savjet svim čitateljicama da uvijek usporede sastave proizvoda koje kupuju i na temelju toga donesu odluku.

Ivan Friščić o Ani Begić Tahiri: 'Što je više znam, sve više joj se divim'
Matea Smolčić Senčar 

Stiglo je vrijeme kaputa, za koji smatramo da ga svaka žena mora imati u ormaru. Zašto bi netko trebao odabrati baš DeLight?

Kao što sam već rekao u prethodnom odgovoru, naši su kaputi proizvedeni isključivo od tkanina prirodnog podrijetla, tkanina koje su vrhunske kvalitete i tkanina koje imaju ulogu grijati. Sastavi poput vune, mohera, devine dlake, kašmira, alpake samo su neke od mješavina koje se nalaze u našim kaputima, i svaki poznavatelj vrhunskog tkanja zna što ti nazivi simboliziraju - luksuz, vrijednost i toplinu. Također, svi su kaputi proizvedeni u Hrvatskoj, pa kupnjom DeLight kaputa pomažete hrvatsku proizvodnju i nekoliko obitelji koje surađuju s nama. Kvaliteta izrade pri kojoj se vodi računa o svakom pojedinom komadu, a ne radi se u serijama od nekoliko stotina komada, svakako je nešto što ne bi trebalo zanemariti. Nadalje, DeLight je brend koji daje odličnu vrijednost za novac, naime dovoljno je usporediti sastave ostalih brendova, a naročito velikih svjetskih dizajnerskih kuća, i sastave naših komada, da bi se shvatilo da su daleko kvalitetniji, a cijena je i nekoliko puta manja.

Kada biram tkanine, uvijek se vodim mišlju bih li i sam tu tkaninu stavio na svoju kožu

Ja DeLight gradim postupno, korak po korak, i ne srljam ni u što. Nikad ne radimo velike količine pri čemu vodimo računa o svakom pojedinačnom komadu koji stigne do naše trgovine. Komadi za koje smatram da nisu dovoljno dobri nikada ne završe u trgovini. Tih komada nema mnogo, ali svakome tko radi se može potkrasti pogreška i to u startu eliminiramo. Ove sezone po prvi puta svojim klijenticama nudimo kapute od 100% kašmira, i na to sam nevjerojatno ponosan. Unatoč kvalitetnim tkaninama koje koristimo, čisti kašmir mi se oduvijek činio nedostižnim za naše tržište, no pokazalo se da nisam u pravu. Te kapute izrađujemo isključivo po mjeri kako bismo klijenticama pružili puno luksuzno iskustvo i osjećaj posebnosti, jer i one a i ta tkanina to zaslužuju.

Kada biram tkanine, uvijek se vodim mišlju bih li i sam tu tkaninu stavio na svoju kožu. I tako za svaki pojedini komad, jer DeLight nije samo jedna u nizu trgovina, već brend koji gaji drugačije vrijednosti, a s druge strane, DeLight je iskustvo i užitak.

Ivan Friščić o Ani Begić Tahiri: 'Što je više znam, sve više joj se divim'
Matea Smolčić Senčar 

Uz kakvu odjevnu kombinaciju se DeLight kaput najbolje kombinira?

Kaput je nekada bio isključivo vezan uz klasično odijevanje. No s promjenom svijesti on se danas kombinira uz sve - od trenirke i tenisica do večernje haljine i sandala. Iako nisam nikako protivnik tog trenda, još uvijek mi je nekako ljepše vidjeti kaput kombiniran sa profinjenijom i klasičnijom odjećom. Po momguštu bi svakako bila kombinacija kaputa od kašmira sa poslovnim odijelom ili večernojom haljinom. Uvijek se sjetim jedne drage klijentice koja je kupila naš prvi kaput još kad je trgovina bila u Maksimirskoj - u izlogu je vidjela naš kaput, i po dolasku kući shvatila da večeras ide u kazalište; vratila se i kupila kaput. Još danas taj kaput nosi. Ja nekako kapute vezujem uz takve priče. Ali svakodnevnica mi dokazuje suprotno; sve više me privlači ideja kaputa u kombinaciji sa tenisicama i trapericama.

Vjerujemo da lice kampanje, uz komade, također ima veliku ulogu. Zašto je izbor pao na Anu Begić Tahiri?

Sva naša zaštitna lica su osobe čiji rad ili stil izuzetno cijenim. Kako je DeLight žena uspješna, samosvjesna, snažna,… tako su i sva naša zaštitna lica personifikacija te žene. Ana je veliki radnik, marljiva i uspješna žena koja savršeno balansira privatni i poslovni žiivot. Kako sam je kroz godine zajedničkih suradnji imao prilike upoznati, tako joj se što je više znam, sve više divim. Sva naša zaštitna lica su takve žene, žene koje ostavljaju dobru impresiju na druge, koje svojom pojavom izazivaju divljenje ili poštovanje.

I sam sam odrastao okružen snažnim ženama kojima sam se od najranijeg djetinjstva divio - od moje prabake koja je šivala moju odjeću na Singericu, profesorice iz povijesti koja mi je usadila osjećaj za lijepo, fakultetskih profesorica koje su nam usadile neke nove poglede na svijet do prijateljica i klijentica koje me svakog dana nadahnjuju. DeLight je upravo rezultat utjecaja tih žena na moj život i moje postojanje. Ovaj brend je odgovor na brzu modu u kojoj se sve gleda kroz prizmu profita, i dokaz da se može stvarati nešto lijepo bez opterećenja.

Ivan Friščić o Ani Begić Tahiri: 'Što je više znam, sve više joj se divim'
Matea Smolčić Senčar 

Govorite da su kaputi bezvremenski. Postoji li još koji odjevni komad za koji mislite da nikada neće izaći iz mode?

Uz kaput, to je svakako žensko odijelo. Ono je prisutno desetljećim kao jedan od osnovnih ženskih odjevnih predmeta, i uz minimalne preinake, zadržalo se kao takvo do danas i ne vidim što bi ga moglo istisnuti s te pozicije. Žensko je odjelo simbol snage, moći i ženskih prava, i ima kultnu poziciju u ženskom odijevanju. To je premisa koju pokušavam usaditi i svojim studentima kada se domognemo druge polovice dvadesetog stoljeća. Naime, u sklopu svog kolegija “Kultura mode” na studiju Kulture na Poslovnom veleučilištu Zagreb u prvi plan postavljam upravo problematiku ženskog odijela i njegovog utjecaja na život žena i kulturu općenito.

Smatram da su žene upravo odijevanjem hlača (pojednostavljeno rečeno) preuzele kormilo svog života i karijere u svoje ruke, te se napokon uspjele nametnuti kao jednake. Žalosno je da to još uvijek nije u potpunosti tako u čitavom svijetu (počevši od razlike u plaćama spram muških kolega), ali vjerujem da ćemo do toga doći. Ako uzmemo u obzir ovu (izuzetno pojednostavljenu) perspektivu, vjerujem da je žensko odijelo komad koji nikada ne samo da neće, nego ne smije izaći iz mode. Iza tog simbola muškog odijevanja stoje desetljeća borbe za ženska prava i jednakost, a ta borba svakako još nije u potpunosti dobivena.

Ivan Friščić o Ani Begić Tahiri: 'Što je više znam, sve više joj se divim'
Matea Smolčić Senčar 

Prošli put ste nam rekli da više volite ove jesenske/zimske kombinacije. Možete li nam opisati jednu za kojom ćete se uvijek okrenuti u gradu?

Obožavam dobro kombiniranu slojevitu zimsku kombinaciju. To su one odjevne kombinacije / stajlinzi koji vam daju zazubice - od savršenog kaputa, šala, haljine/odijela, čizama, rukavica, torbe i šešira. Volim klasiku, ne mogu si pomoći. Heheh

Imate li neku poruku za naše čitatelje?

Volio bih da se ljudi okrenu kupovanju domaćih proizvoda. Ne govorim ovo samo zbog sebe, već svih domaćih proizvođača. Dolac ( u Zagrebu, jer ovdje živim, ali mislim na bilo koju drugu tržnicu u Hrvatskoj) je prelijepo, šareno mjesto koje okuplja domaće proizvođače čije obitelji ovise o tom štandu, pa se prije odlaska u super market, sjetite toga; kad kupujete sredstva za čišćenje, pročitajte deklaraciju i kupite ono domaćih proizvođača ili malih lokallnih proizvođača; kada kupujete odjeću, možda vam ne trebaju dva trendi kaputa ili dvije haljine, uzmite jednu, ali proizvedenu u Hrvatskoj. Međusobna povezanost nikad nije bila bitnija. U ime svih nas hrvatskih proizvođača, sjetite nas se.