Četrnaest godina provedenih odijevajući žene i muškarce s domaće javne scene bio je odličan start za 31-godišnjeg Ivana Friščića, koji sa zagrebačkog PMF-a ima diplomu profesora geografije i povijesti. No umjesto u struci, karijeru je istodobno s upisom na fakultet počeo graditi u svijetu mode kao stilist, stoga ne čudi što je prije dvije godine pokrenuo brend DeLight koji je ubrzo postao jedan od omiljenih među poznatim damama.

Opaka konkurencija postao je domaćim dizajnerima kada se predstavio kolekcijom kojom su dominirali odvažni ženstveni komadi, poput odijela i kaputa, izrađeni od najfinijih materijala. Njegovu jedinstvenost potvrdila je i nova kampanja u kojoj naglasak nije bio na odjeći nego na osjećaju koji ispunjava žene kada nose odjeću s njegovim potpisom.

Upravo ste predstavili vrlo zanimljivu kampanju koja konceptualno odudara od onoga što smo očekivali. Kako ste došli na tu ideju? Koja je priča iza tih vizuala?

Nova se kampanja jako razlikuje od onih koje smo dosad producirali, kao i od dosad viđenih na našem tržištu. Nepisano je pravilo da se u kampanjama teži predstaviti odjeću. Ponajprije, ako kampanju producira modni brend, logika nalaže da je fokus na proizvodu. Dizajneri najčešće bježe od praznina ili bilo čega što odvlači pozornost od samog proizvoda. Mi smo ovaj put odlučili napraviti nešto potpuno drukčije od ustaljene prakse i pokazati ono što je nama važno, a to je osjećaj koji ispuni žene kada nose modele DeLight. Iza dvanaest vizuala stoji 12 sudbina, 12 poslovnih uspjeha i, na kraju, 12 žena koje prepoznaju DeLight od njegovih početaka. Iza naših vizuala stoji 12 različitih osjećaja koji nastaju kada bilo koja od tih žena odjene komad DeLight.

One su svojevrsne DeLight žene, naše muze i najglasnije ambasadorice. Svaka je priča različita i posebna na svoj način - kratki videointervjui svake od njih, koje ćemo predstaviti na društvenim mrežama, najbolje dočaravaju energiju koju smo kampanjom željeli dočarati. One se u odjeći DeLight osjećaju samopouzdano, odvažno, nepobjedivo, sigurno u sebe... DeLight nije samo lijepa i kvalitetna odjeća, DeLight je taj predivni osjećaj - naša odjeća ženama daje mnogo više i na to sam iznimno ponosan. Vjerujem da je razlog tome sva pozitivna energija i ljubav koju smo utkali u svaki naš model. U kampanji sudjeluje 12 žena. Kojim ste se kriterijima vodili kada ste birali zaštitna lica? Sve žene u kampanji ambasadorice su brenda DeLighta, bilo da smo mi odabrali njih ili one nas. One su prave i bezrezervne promotorice brenda. Dvanaest žena koje sudjeluju u kampanji i zamišljali smo kao DeLight žene kada smo oblikovali ideju i viziju samog brenda - uspješne, samouvjerene i strastvene žene koje znaju što im je cilj i kako ga ostvariti. Sve žene koje sudjeluju u kampanji upravo su takve, bilo da se bave poslovima pod svjetlom reflektora, bilo da imaju svoje tvrtke ili su na čelnim položajima multinacionalnih kompanija.

Kakav osjećaj želite priuštiti ženama kada odjenu komade s vašim potpisom?

Individualan je osjećaj koji se budi u svakoj ženi dok nosi modele DeLight jer je svaka od njih posebna na svoj način, pa samostalno i doživljava svoju interpretaciju DeLighta. Osjećaji koje mi želimo pobuditi u svakoj ženi koja odjene DeLight jesu snaga i nepobjedivost, zadovoljstvo i udobnost te nesputanost. Svi su naši komadi izrađeni od prirodnih tkanina, bilo da je riječ o odijelima od hladne vune ili svile, kaputima od vune, kašmira, alpake ili angore ili pak haljinama od najfinije svile i brokata. Zahvaljujući prirodnim materijalima, ženstvenim krojevima i modernom dizajnu, svaka žena u DeLightu može pronaći nešto u čemu će se osjećati nepobjedivo i posebno.

Tu smo nepobjedivost u ovoj kampanji istaknuli make upom kuće Yves Saint Laurent koji svakoj ženi dopušta da bude najbolja verzija sebe te da istakne individualnost. Brend je spojio tradiciju proizvodnje i modernog dizajna, a naše krojačice s posebnom pažnjom izrađuju svaki komad jer nam je jako važno kako on izgleda i kada se okrene naopačke - svaki šav mora biti na svome mjestu, konac ne smije viriti, a izrada mora biti vrhunska. Naša ekspertiza i marljivi rad rezultiraju zadovoljstvom klijentica koje se u odjeći DeLight osjećaju najbolje te joj se vraćaju iz sezone u sezonu.

Koliko je teško voditi vlastiti brend na ovim prostorima?Kako je uopće biti dizajner u Hrvatskoj?

Nije jednostavno voditi vlastiti brend jer je to posao koji mora stvoriti određeni kapital od kojeg ne živim samo ja nego niz ljudi povezanih s DeLightom - od krojačica, proizvođača tkanina, konstruktorica, inženjera, proizvođača strojeva... Ali kada nešto volite, a to što volite vam je posao, onda ništa nije teško. Nijedna prepreka nije nepremostiva, a najveće zadovoljstvo pričinja osmijeh na licu osobe koja odjene naše odijelo ili kaput. U prosječnom danu moj je posao najmanje kreativan jer se bavim svim poslovima koji su vezani uz brend - od birokracije, marketinga, prodaje do kreativnih rješenja. Lijepo dizajnirano odijelo neće doprijeti do kupca ako se ne ispune brojni preduvjeti, a oni nisu uvijek jednostavni. Voditi posao iziskuje angažman od 24 sata sedam dana u tjednu, bez obzira na raspoloženje, prehladu ili mogućnosti. To je mašinerija koja stalno tjera naprijed i uvijek pred svakog od nas stavlja prepreke koje pokušavamo uspješno premostiti.

Iznimno važan član DeLighta je Silvija Tršinski, moja partnerica, desna ruka i voditeljica proizvodnje, bez koje ovog brenda ne bi bilo, kao ni bez mene. U svakom je poslu jako važno okružiti se ljudima kojima vjerujete i koji žive taj brend jednakim entuzijazmom kao i vi, a to je najteže jer se brend stvara prije svega srcem. Osobno, ali i u izgradnji brenda, jako mi je važna iskrenost - stojim iza svega što radimo. Prije svega sam stilist, a tek onda dizajner. No moda sama po sebi moja je ljubav, nešto čime se bavim od svojih početaka, prvi i jedini posao koji sam ikad radio.

Nikad nisam bio površan pa mi tako ni ideja o radu nije nešto površno jer u sve što radim dajem sto posto sebe i ne vjerujem u laki dolazak do cilja. Kako je biti dizajner? Izazovno. Smatram da je u poplavi različitih kreativnih i svakodnevno nenosivih kolekcija na tržištu nedostajalo kvalitetnih poslovnih kolekcija dizajniranih i proizvedenih u Hrvatskoj, a mi smo uspjeli tu nišu prepoznati i pokriti. DeLight je sinonim za savršeno krojeno žensko odijelo i kaput, a taj smo sinonim postali u jako kratkom vremenu, od toga živimo i time se bavimo. Mislim da je uz kreativnost jako važna kvaliteta, i to je jedan od ključnih elemenata za dobro pozicioniranje na tržištu.

Godinama ste odijevali poznate i manje poznate žene u modele drugih dizajnera. Koliko vam je uloga stilista pomogla u vođenju vlastitog posla?Jeste li tada uočili što nedostaje na domaćoj modnoj sceni?

Jedan od glavnih razloga pokretanja brenda DeLight jest spoznaja da na hrvatskoj modnoj sceni nedostaje moda za žene koje svakodnevno muku muče s pronalaskom kvalitetnih odijela i kaputa te općenito poslovne mode. Ponuda je oskudna, osobito kada govorimo o prirodnim materijalima i konfekcijskim veličinama većim od 40. DeLight na tržište plasira odjeću do veličine 46, naravno, kada je riječ o modelima koji to dopuštaju, a planiramo proizvoditi i veće veličine. Posao stilista omogućuje mi da shvatim trendove prije nego što oni budu predstavljeni na tjednima mode jer se praćenjem prethodnih sezona lako uočavaju neke natruhe stilova koji će biti nositelji nadolazećih sezona.

Poznavanje kvalitete tkanine također je važna odrednica stilističkog posla, kao i sparivanje uzoraka i boja, što je presudno i za kvalitetan te lijep dizajn. Iskoristio sam sve te prednosti i pretočio ih u brend kako bih stvorio kolekcije koje su nosive svakodnevno u okruženju u kojem se nalazimo. Odjeća DeLight idealna je za poslovne izazove koje donosi svaki radni dan, a dodavanjem detalja lijepo se uklapa u koktel ili večernje okvire. Od ove akademske godine predavač ste na Poslovnom veleučilištu Zagreb na kolegiju

Kultura mode. S obzirom na poslove vezane uz brend, kako ste se odlučili tako ući u akademski svijet?

Kada sam dobio poziv s Poslovnog veleučilišta Zagreb s ponudom da osmislim kolegij koji će uključiti modu i suvremenu kulturu, nisam dvojio ni sekunde. I na tome sam jako zahvalan profesoricama Dorotei Milas i Sanji Rocco koje su u meni prepoznale potencijal i pružile mi priliku. Vlastiti kolegij prelijepa je platforma kojom imam mogućnost širiti horizonte mlađim generacijama koje će jednog dana biti stupovi našeg društva. Naime, iznimno me veseli prenositi znanja mlađim generacijama, a moje se iskustvo ne može mjeriti s ijednom knjigom koju mogu pročitati. Veseli me svako predavanje i lica studenata koji sa zanimanjem slušaju moja predavanja, a taj osjećaj ispunjenosti i sreće nakon svakog održanog predavanja ne može se kupiti. S obzirom na to da je Kultura mode izborni kolegij, studenti koji su ga izabrali slušaju ga zato što ih to zanima pa je moj posao još ljepši i ispunjava me srećom.

Imate li uopće vremena za sebe i kako ga najradije provodite?

Imam malo vremena, ali kako sam radoholičar koji najbolje funkcionira u stisci s rokovima, ne mogu se požaliti da mi slobodno vrijeme nedostaje. Kako ipak uspijem organizirati posao da mi ostane ponešto vremena, provodim ga što mogu kvalitetnije, a najčešće je to druženje s voljenim osobama ili na putovanjima. Poku-šavam kumulirati slobodno vrijeme i pretočiti ga u nekoliko dana putovanja jer me jedino ona stvarno maknu od obaveza. Što će biti sljedeći korak u vašem brendu? Trenutačno smo fokusirani na event koji radimo u dvorcu Velden u Austriji u prosincu. Naime, prihvatili smo poziv poznate austrijske ljubiteljice mode Friederike Wlaschek da za nas organizira prezentaciju DeLighta za svoje prijateljice. To je veliki projekt za koji se pripremamo svim raspoloživim snagama jer ne želim ništa prepustiti slučaju.