Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Lifestyle

Renata: 'Kada su vam gym i kuhinja u istom prostoru, nije lako'

Autor N.R.
Autor N.R.

Kako uskladiti stresne situacije i treninge?

Izvor: Instagram

Zatvoreno, otvoreno, zatvoreno - ovako su izgledale vijesti o mjerama opreza koje su podrazumijevale zatvaranje teretana. Već neko vrijeme ljubitelji sporta, ali i zdravog života pronalaze alternative treninga u teretani. Sprave su zamijenili rekvizitima koje mogu pronaći u vlastitom domu. S obzirom na to da je jasno kako se dnevni boravak ili spavaća soba ne mogu mjeriti s omiljenom teretanom ili dvoranom, razgovarali smo s bivšom misicom i fitness instruktoricom Renatom Lovrinčević Buljan. Ona je za Story.hr otkrila tajnu efikasnog treninga kod kuće, ispričala je kako je na nju utjecala pandemija koronavirusa, ali i na koji način početi možda jednu od novogodišnjih odluka mnogih. 

Uistinu se nalazimo u izazovnim vremenima. Koliko stres može utjecati na treniranje?

Stres definitivno utječe na treniranje. Znamo koliko se trudimo da nađemo vrijeme za tjelovježbu u normalnim uvjetima življenja, koji je sam po sebi većini ljudi dinamičan. I sad se zatvore teretane i dvorane i trošimo puno energije na novu organizaciju života i tjelovježbe. Rijetki su ljudi koji su vježbali doma i da su samomotivirani. Većina ljudi treba vodstvo i u potrazi su kako vježbati on line. Tjelovježba spada na visoko mjesto kao način rješavanja stresa. 20 godina pratim kako ljudi bivaju snažniji i samim time zdraviji, zadovoljniji i otporniji na stres oko sebe.

Kako sam nakon pre dinamičnih godina rada bila željna svoga doma, moram vam reći da sam uživala ipak malo više od mnogih i nije mi teško palo biti doma

Već su neko vrijeme teretane zatvorene. Mislite li da je to ostavilo velike posljedice na ljubitelje treninga?

Zatvaranje teretana i dvorana je ostavilo traga i na korisnike i na trenere. U novonastaloj situaciji su najbolje prošli oni snalažljiviji i prilagodljiviji na promjene. Neki su nabavili rekvizite doma ili u garaži,vježbaju doma uz YouTube videa, online vodstvo,Instagram.. Srećom da živimo u vremenima kad je znanje i motivacija dostupnija više nego ikad. Najviše me oduševljavaju oni koje sam vidjela sa šipkom i utezima na sred rive,bačvice plaže.....pa ljudi moji,tako se treba ponašati u čudnim vremenima. Oni javno promoviraju tjelovježbu na svježem zraku i pokazuju kako se super trening može odraditi u par metara i optimistično žive svoj lifestyle kakva nas god vremena zadesila.

Kako Vi funkcionirate sada kada ste kod kuće? Kako je na Vas sve ovo utjecalo?

Ja sam i u prvom i drugom lock down nastavila trenirati individualno. Online, kod mene doma i/ili vani u parku ovisno kako su mjere dopuštale. Moji klijenti se nisu htjeli odreći razine zdravlja, ljepote i dobrog osjećanja tako da je većina nastavila dalje. Mnoge je pogodila ekonomska kriza i prestali su trenirati zbog stresa oko spašavanja svojih djelatnosti, pa i zbog smanjenih prihoda. Ali moram reći da je ekonomski udarac neke pokrenuo i odlučili su odvojiti za sebe ono što su si uskraćivali, a vide da novac i zdravlje mogu preko noći izgubiti.

Kako sam nakon pre dinamičnih godina rada bila željna svoga doma, moram vam reći da sam uživala ipak malo više od mnogih i nije mi teško palo biti doma. Dapače, odmorila sam se, više vremena provela s obitelji. E sada, naguštala sam se i teško je radnika umiriti na duže vrijeme. Najviše su patili moji treninzi jer spadam u one koji u gymu više i lakše odrade. Par kilograma sam dobila jer kad vam je gym i kuhinja u istom prostoru nije lako.

Postoji li neka alternativa za one koji se baš nikako ne mogu natjerati trenirati kod kuće?

Za one koji ne vole trenirati doma alternativa je:

1) Šetnja Ili šetnja sa zadacima (penjanje na stepenice, klupe ili zidiće, varijacije planka na klupi, zidićima, plivanje "u suho", sklekovi, zgibovi, kickovi. Ponijeti elastičnu gumu koja stane u džep i napraviti koju vježbu s njom)
2) Trčanje (početnicima ne bih preporučila da krenu odmah s trčanjem) za sve zdrave s istim zadacima kao "šetačima", ali prilagođeni osobi..
3) Rolanje
4) Bicikliranje
5) Planinarenje
6) Kopanje i rad na zemlji,sječa i slaganje drva i svaka druga aktivnost koja pokreće mišiće, diže puls i pri kojoj se znojimo.

Nakon svake ove aktivnosti je bitno je istegnuti se.

Koliko hodanje pomaže?

Hodanje je odlično za početak. Kako ipak zahtjeva najviše vremena da bi bilo efektno preporučujem brzi hod i zamahe rukama, uzbrdice, stepenice...da bi trajalo kraće, a bilo učinkovitije. Najprirodnija je aktivnost i prilagođena svima. Ipak svim šetačima preporučujem da kad dođu doma odrade bar pet vježbi koji uključuju trup i ruke i uz istezanje dobiju jednu lijepu efektivnu cjelinu i možete očekivati bolje rezultate u kraćem vremenu. To svi želimo, zar ne?

Koči li nas stres u napretku kojeg toliko željno iščekujemo?

Stres ipak utječe tako da remeti metaboličke procese. Kako god teško bilo nakon treninga vi ste dali vašem tijelu ono što treba, balans i otpor stresu. Jači tlači, kažemo...onda budimo ti jači. Ako stres prevlada on preuzima vodstvo vašim tijelom, a ako prevlada snažno tijelo ono vlada svim metaboličkim procesima uz raznovrsnu kvalitetnu prehranu. Kada tako gledamo na stres on je nešto normalno u životu, ali ne toliko bitan kod čovjeka koji je posložio život tako da nije zanemario svoju aktivnost kao jednu od osnovnih potreba čovjeka. Svim svojim klijentima preporučujem sistematske preglede gdje dobijemo povratnu informaciju o našem načinu življenja. Krvna slika, krvni tlak, masnoće, mišićna masa, kapacitet pluća...sve je jako bitno i moramo znati kako smo iznutra. Moram napomenuti da imamo i stres na tijelo od pretreniranosti i ovisnosti o treniranju koje također naše tijelo registrira i daje nam znak. Harmonija, bezbolnost i dobar osjećaj je ono čemu trebamo težiti.

Razlikuje li se treniranje pod stresom i treniranje kada smo u glavi smireni?

Kada govorimo o stresu moramo razlikovati one velike od svakodnevnih manjih. Može biti i psihički i fizički. Kada imamo stresniji dan, nakon toga trening u teretani bi trebao biti ipak laganiji koristeći mašine i manje kilaže jer ne zahtijevaju veliku koncentraciju kao rad sa slobodnim utezima i velikim kilažama. A ako idete pod većim stresom na grupni program izbjegavajte napredne grupe već odaberite laganijeg tempa ili lagani kardio gdje ćete trening prilagoditi trenutnom stanju. Pri velikom stresu napori nikako nisu dobrodošli već odmor. Teško je procijeniti, ali to mora svaki čovjek sam. Osluškivati svoje tijelo i pokušati da taj period ne traje predugo.

Kad smo smireniji naravno da je trening efikasniji, koncentracija bolja, probijanje komforne zone lakša. Radeći s ljudima nailazim da dolaze u raznim fazama i trening intuitivno prilagođavam onome što vidim i osjetim u čovjeku ispred sebe.

Koliko nam je u ovim trenucima bitna prehrana? Koje namirnice su uvijek Vaša preporuka?

Lagana sezonska prehrana puno pomaže u postizanju višestrukih ciljeva pa samim tim smanjenje stresa. Iz osobnog iskustva tvrdim da hranom pokušavamo trenutno usrećiti, ali vrlo brzo osjetimo tromost tijela i višak kilograma povećava stres jer gubimo onaj dobar osjećaj zbog istog. Povećani unos hrane zahtjeva i povećanu aktivnost i kada vidimo da ne možemo odraditi taj balans dolazi nezadovoljstvo i disbalans. U nekim fazama godine normalno da imamo neke oscilacije u hranjenu, ali bitno se brzo vratiti u kontrolu . Što ne ide milom ide silom. U ovom slučaju ako ne reagiramo sami tijelo počne davati signale kad tad. Preporuka je jesti što više svježih sezonskih namirnica, ribe, mesa, jaja, povrća, žitarica, voća, mliječnih proizvoda uz konzumaciju dovoljno tekućine (vode i čajeva). Nije dobro da izbjegavamo krumpire, kruh...a onda jedemo čips, smoki i nekvalitetne slatkiše. Zdrava hrana kao i trening morahu biti zanimljivi da bi trajali.

Osobno spadam u one koji variraju u toku godine u odnosu hrana,trening i tako razumijem ljudske borbe u održavanju balansa. To razumijevanje pomaže u rezultatima mojih klijenata na duge staze.

Koliko vremena u danu je dovoljno da se odvoji, a da pritom pomogne čovjeku (barem u reduciranju stresa) ?

U svakom danu bi trebalo uzeti neko vrijeme za sebe. Šetnja, trening, masaža, ples, pjevanje, druženje s obitelji i prijateljima...bilo što da se osjećamo sretno.

Imate li još neki savjet za naše čitatelje?

Želim vam da uspijete naći harmoniju rada i uživanja,budete zadovoljniji sobom,sretniji. Kada ste vi dobro, svima ste bolji... sebi, partneru, djeci, poslodavcu, kolegama, prijateljima. Počnite trenirati, ali nekad ne ono što volite već ono što trebate. Javite se stručnim obrazovanim trenerima (žao mi je, ne mogu preporučiti samozvane trenere) da razgovaraju s vama i pogledaju vas. Saslušat će vaše želje, ali odabir aktivnosti će prilagoditi vašem trenutnom stanju. Metodički pokušati npr. preko teretane doći do trčanja ili zumbe koje volite, jer imate bolno koljeno ili leđa,visok tlak i slično. Uvijek sam tu da odgovorim na vaše upite jer tu sam zbog vas. Pišite mi na Instagram ili Facebook stranice. Zdravlje = ljepota....nema veće ljepote od toga da te ništa ne boli i da pucaš od zdravlja. 

Najčitanije

Najnovije