Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ova 4 koraka pomoći će vam da se konačno naspavate!

Kvalitetan san ključan je za normalno funkcioniranje tijekom dana. Što moraju znati svi koji se ujutro bude umorni?

Kako se tijelo odmara? Naš san dijeli se na četiri faze. Prvu fazu uspavljivanja karakterizira iznimno lagan san koji traje samo do deset minuta. Napetost mišića tada postupno popušta, što može dovesti do trzanja pojedinih dijelova tijela. Nakon toga slijede dvije faze dubokog sna. Za vrijeme tih faza jako je teško probuditi osobu koja spava. To su razdoblja kada se tijelo istinski odmara. Za vrijeme spavanja svake noći nekoliko puta prijeđemo kroz sve te faze. Nakon svakih 60 do 90 minuta nastupa REM faza sna. REM ili Rapid Eye Movement je faza sna koja je naziv dobila po brzim kretanjima očiju u jednu i u drugu stranu. I mozak je za vrijeme te faze iznimno aktivan. Kod pacijenata s poteškoćama sa spavanja san slijedi drukčiji uzorak. Faza uspavljivanja jako je duga, a san je isprekidan čestim buđenjima, zbog čega se osoba budi umorna. Iako se iza poteškoća sa spavanjem kriju i neki medicinski razlozi, nerijetko je loša higijena spavanja, glavni uzrok problema. Dakle, nešto što je lako rješivo dovodi do manjka sna, što smanjuje našu učinkovitost. Evo četiri načina kako se, već malim promjenama navika, konačno i naspavati.

Ovo pravilo uvijek 'pali'

Zbog snažne povezanosti tijela i uma, ono što se krije u nesvjesnom može biti razlog brojnim poteškoćama, pa i sa spavanjem. Jako je važno pronaći načine koji svakoj osobi pomažu opustiti se i odvojiti misli od problema. Nekima će biti dovoljno pročitati nekoliko stranica knjige u krevetu ili se uspavati uz omiljenu seriju (premda stručnjaci kažu da je poželjno izbjegavati plava svjetla od ekrana!), no jedno je pravilo univerzalno - da biste imali miran san, pokušajte uvesti malo više reda u svoj život. Tako bi najbolje bilo da uvijek odlazite u krevet u isto vrijeme – zahvaljujući tome vaš će se organizam početi sam smirivati u određeno doba dana. Idealno bi bilo do 22 sata, jer između 22 i 1 sat postižemo najdublje faze sna.

Higijena spavanja

S našeg tijela svaku se noć oljušti milijun stanica mrtve kože. Grinje se hrane tim našim stanicama i šire unutar našeg madraca. U madracu može živjeti i do milijun grinja nakon samo nekoliko godina korištenja. Osim što nije higijenski, dugotrajnim korištenjem istog madraca (nikako više od sedam godina!) on gubi čvrstinu, a time i moć da podupre vašu kralježnicu na zdrav način. Dakle, higijena spavanja ono je što uvelike utječe na to hoćemo li se odmoriti ili ne.
Potraga za idealnim madracem dovela je u PRIMA salon i poznatog glumca Janka Popovića Volarića.

 Izvor: Story

U novitete asortimana uputila ga je Doris Pinčić koja je sve za zdrav san pronašla u novom katalogu PRIMA spavanje. Osim detaljnih informacija o punjenju i tkaninama te prednostima različitih tipova madraca, katalog savjetuje individualan pristup odabiru idealnog madraca. Važno je odabir prilagoditi navikama spavanja, zdravstvenom stanju, tjelesnoj težini i željama. PRIMA u katalogu predstavlja novu generaciju madraca iz vlastite proizvodnje u koje su ugrađene kombinacije vrhunskih sirovina - više vrsta posebno kvalitetnih pjena i opruga. Posebna pažnja posvećena je i odabiru prirodnih materijala za navlake kako bi se razvio širok izbor madraca koji mogu odgovoriti na sve potrebe kupaca. Promišljene kombinacije jezgre i navlake osmislio je PRIMA dizajn tim kako bi se pobrinuo da u bogatoj ponudi svatko može pronaći idealan madrac koji mu u potpunosti odgovara.

 Izvor: Story

 Izvor: Story

Za dobar odmor ključan je odgovarajući krevetni sustav, odnosno pravilna i usklađena kombinacija kreveta, podnica i madraca. Za svaki madrac definirana je i podnica, koja osim odličnog odmora i udobnosti, jamči i dugotrajnost, otpornost i izdržljivost madraca. Stručni prodajni savjetnici, u svih 59 PRIMA salona diljem Hrvatske, pomoći će vam da pronađete svoju idealnu kombinaciju za zdrav i kvalitetan odmor.

 Izvor: Story

Jedina vježba koja je dozvoljena navečer

Vježbanje u večernjim satima nije preporučljivo, jer će podignuti razinu adrenalina i razbuditi tijelo onda kad bi se trebalo smiriti. Međutim, lagano opuštanje uz, primjerice, jogu, više je nego dobrodošlo. Joga kombinira vježbe i tehnike disanje koje poboljšavaju cjelokupnu kvalitetu življenja, pa tako i san. Kad se oslobodimo stresa i opustimo mišiće, stvaramo idealne uvjete za miran san. Legnite na krevet ravno na leđa, ruke i stopala lagano odmaknite od tijela, dlanovi neka vam budu okrenuti prema gore. Napravite 10 udaha kroz nos i 10 izdaha kroz usta. Ova vježba zove se duboko disanje u mrtvacu i pomoći će vam da se smirite, što je preduvjet dobrog sna.

 Izvor: Profimedia

Snaga prirode

Mnogi rješenje svojih poteškoća sa spavanjem traže u prirodi i alternativnim terapijama, primjerice homeoterapiji. Ona funkcionira tako da vraća tijelo u ravnotežu. Kod poteškoća sa spavanjem pomaže i akupunktura. Izvodi se 10 do 15 tretmana, a o uzroku poteškoća sa sapavanjem ovisi koje će se točke tretirati. I brojni biljni preparati imaju isto djelovanje. Nama najpoznatija, valerijana, skraćuje fazu uspavljivanja, za što su zaslužni lignani koje ta biljka sadrži. No zbog neugodnog mirisa biljke, preporučuje ju se uzimati u kapsulama. 

 Izvor: Story

 Novi katalog PRIMA spavanje pogledajte OVDJE.

*Sadržaj nastao u suradnji s PRIMA namještajem.