Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Lifestyle

U našem 'drugom mozgu' ključ je snažnog imuniteta!

Čak 70% stanica našeg imunosnog sustava smješteno je u crijevima! Jasno je stoga da podrška imunitetu počinje upravo u tom organu!

Izvor: Shutterstock/montaža

Crijeva su važan dio imunološkog sustava, gdje se 'dobre' bakterije natječu s patogenima, pokušavajući spriječiti njihovo razmnožavanje, a time i pojavu bolesti. Problemi ili zdravstvene tegobe poput nadutosti, bolesti želuca, proljeva, opstipacije, osjećaja slabosti, slabog apetita, infekcija, problema s kožom i alergijama samo su neki od mogućih simptoma narušene crijevne bakterijske mikroflore čijoj dobrobiti, nažalost, ne pridonosimo ni mi sami – našim načinom života. Snaga našeg imunosnog sustava ključna je za to kako će se naše tijelo izboriti od vanjskih neprijatelja, a s obzirom na to da je gotovo 70% stanica našeg imunosnog sustava smješteno u crijevima, jasno je da podrška imunitetu počinje upravo u tom organu.
Kada se hrana razgradi tijekom probave, vaša crijeva apsorbiraju hranjive tvari koje se koriste za podržavanje različitih tjelesnih funkcija i uklanjanje otpada iz tijela. Zdrave bakterije koje se nalaze u crijevima također se koriste za poticanje razvoja T-stanica, koje su odgovorne za razlikovanje stanica i tkiva vašeg tijela od potencijalno štetnih tvari u tijelu. Kad postoji neravnoteža u crijevima, kao što je slučaj kad se prekomjerno razmnožavaju 'loše' bakterija, to može zbuniti imunološki sustav, uzrokujući to da počne napadati vlastite stanice. Zbog toga je održavanje ravnoteže i zdravlja crijeva važno za zaštitu imunosnog sustava. Ove smjernice najvažnije je što možete učiniti za sebe!

Pazi što jedeš!

Hrana i piće koje konzumirate utječu na rad vašeg probavnog sustava i mogu poremetiti ravnotežu dobrih i loših bakterija koje se nalaze u vašim crijevima. Kad god je to moguće, izbjegavajte prerađenu hranu. Sadrže aditive poput umjetnih zaslađivača, soli i zasićenih masti koji mogu dovesti do problema s probavom. Pokušajte u prehranu dodati hranu bogatu vlaknima, poput voća, žitarica, orašastih plodova i povrća. Vlakna pomažu u regulaciji vašeg probavnog trakta, promiču redovito pražnjenje crijeva i podržavaju dobre bakterije u vašim crijevima. Ono što najviše pridonosi probavnom zdravlju svakako su probiotici.

Izvor: Shutterstock

Pametni pomagači

Izvor: Story

I slavni dr. Alejandro Junger, autor uspješnica poput 'Clean' i 'Zdrava probava', smatra da su mnoge bolesti ustvari posljedica oštećenja crijeva. Tako je oporavak crijeva u njegovoj ordinaciji glavni preduvjet u liječenju raznih oboljenja, a fokusira se prije svega na ono što unosimo u organizam. Ti, kako ih naziva, 'toksični okidači' kod većine su ljudi gluten, mliječni proizvodi, prerađeni šećeri, kofein, antibiotici... 

Najvažnije je crijevima stvoriti uvjete koji omogućavaju apsorpciju hranjivih tvari, a u tome prije svega pomažu probiotici

Probielle Immune kapsule savršena su potpora zdravim crijevima. Svaka kapsula sadrži 1,2 milijarde 'dobrih bakterija' (Lactobacillus plantorum), koje su upotpunjene i dodatno osnažene vitaminima A, B6, B12, C, folnom kiselinom, cinkom i selenom, koji doprinose normalnog funkciji imunološkog sustava.

Važnost hidratacije

Neadekvatan unos tekućine može uzrokovati zatvor, pa je važno piti puno tekućine. Osim vode, napitci bez kofeina poput biljnih čajeva ili gazirane vode ili voća i povrća koji sadrže velike količine vode poput dinje, breskve, rajčice, krastavca ili tikvica mogu vam pomoći u hidrataciji. Pokušajte izbjegavati gazirana pića i zaslađene/aromatizirane vode jer one mogu dovesti do dehidracije. Ograničite alkohol i kofein, jer oni također mogu poremetiti ravnotežu dobrih i loših bakterija.

Pronađite načine za opuštanje

Stres može utjecati na cijelo vaše tijelo, uključujući probavni i imunološki sustav. Kada doživite stres, krv i energija koju obično koristi vaš probavni sustav preusmjeravaju se na druga područja vašeg tijela. To može uzrokovati različita probavna stanja i simptome kao što su, primjerice, sindrom iritabilnog crijeva, čir i sl. Tehnike upravljanja stresom poput vježbi dubokog disanja i meditacije mogu pomoći u smanjenju stresa i spriječiti probavne probleme.

*Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom STADA.

Najčitanije

Najnovije