Još
Emisije
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PROMO

Sve što trebamo nadohvat nam je ruke

Autor Nikolina Kunić
Autor Nikolina Kunić

Zdravi prehrambeni obrasci mogu bolje pripremiti tijelo za napade mikroba i prekomjerne upale, a pritom valja samo posegnuti za raznim namirnicama biljnog i životinjskog porijekla, ističe dr. sc. Mirela Marić, mag. nutricionizma, ističući važnost zdrave prehrane djece i mladih

Izvor: Shutterstock

Za zdravlje i dobru funkciju svih stanica nužno je u svakodnevicu uvrstiti raznoliku prehranu bogatu hranjivim sastojcima. Zdravi prehrambeni obrasci mogu tijelo bolje pripremiti za obranu od virusa i bakterija, a pritom je sve što vam je potrebno nadohvat ruke - u raznim namirnicama biljnog i životinjskog porijekla.

Izvor: Shutterstock

- Teško je izdvojiti jednu ili samo nekoliko namirnica koje podižu naš imunitet. Općenito govorimo o pravilno prilagođenoj prehrani u kojoj posebno mjesto zauzimaju namirnice koje pridonose zdravlju našega probavnog trakta u kojem se proizvodi 70 do 80% imunosnih stanica. No namirnice bogate vitaminima A, C, D i E, cinkom i selenom te probioticima čine dobitnu kombinaciju u borbi protiv virusa i bakterija. Zbog specifičnih okolnosti dosadašnjeg načina života u zatvorenom prostoru ne možemo provoditi dovoljno vremena na suncu pa stoga preporučujem suplementaciju vitamina D u preporučenim dnevnim dozama (15 - 20 mikrograma na dan).

Izvor: Press

  Vitamina C ima u šipku, višnjama, kupinama, paprici, malinama, naranči i peršinu, kao i u ribljim uljima, jetricama, mrkvi i svim drugim narančastim namirnicama, tamnozelenom povrću i jajima. Vitamin C nije naš jedini saveznik u borbi s infekcijama i jačanju imuniteta. U sinergiji s vitaminom E djeluje izvrsno na smanjenje osjećaja umora koji se najčešće javlja na prijelazu godišnjih doba. Najviše vitamina E pronaći ćemo u namirnicama kao što su losos, sve vrste sjemenki, orašasti plodovi i biljna ulja. Do selena je najteže doći u prirodnom obliku. Ima ga u crvenome mesu, plodovima mora, ribi (tuna), jajima, nekim grahoricama i cjelovitim žitaricama, a najviše u brazilskim oraščićima. Prirodni su izvori cinka govedina, rakovi, puretina, tuna, iznutrice, pivski kvasac, soja, sjemenke bundeve, sir, grašak... - kaže dr. sc. Mirela Marić, mag. nutricionizma i voditeljica Centra za regulaciju tjelesne težine u Poliklinici Aviva, koja dodatno ističe važnost zdrave prehrane djece i mladih.

Mirela Marić Izvor: Press


- U prehrani djece najvažnija je njezina raznovrsnost jer nijedna namirnica ne sadrži sve što je potrebno organizmu. Glavni obroci (doručak, ručak i večera) ne smiju se preskakati, a obrok pripremljen kod kuće uvijek ima prednosti u odnosu na onaj gotov, kupljen. Voće i povrće dijete treba jesti svaki dan, i to nekoliko puta. Mlijeko i mliječni proizvodi te namirnice od punog zrna žitarica (integralni kruh i tjestenina) nezaobilazan su dio svakodnevne prehrane. Slastice i zašećerene napitke treba već u ranoj dobi konzumirati samo umjereno. Ovih se načela prehrane valja pridržavati ne samo kod primjereno uhranjenog djeteta nego i kod onog koje bi trebalo izgubiti ili, pak, dobiti na težini - objašnjava.

Najčitanije

Najnovije