Skupina planinara koja se nalazi na Dinarskim Alpama kaže da se trebaju popeti do napuštene vojne baze koja se nalazi na vrhu planine. Umorni, ali nadahnuti ne gubite nijedan trenutak i pridružite im se. Na vrhu, između trenutaka razmišljanja kada gledate sunce na zalazu pod Jadranskim morem, čavrljate s neznancima. Među njima je i Ziggy koji vam govori neku lošu šalu, ali vi se i dalje smijete jer između svih tih ljudi postoji nešto u zraku što vas povezuje.

U nastavku vam donosimo priču o tome kako je Ziggy završio volontirajući između tih divljih planina Hrvatske i što ga je nadahnulo u projektu HIGHLANDER.

SVE JE ZAPOČELO ŽELJOM ZA PROMJENOM

'Naišao sam na period kada sam počeo preispitivati sve u svom životu. Tijekom studija odlučio sam otići na Erasmus razmjenu u Sloveniju gdje je započela moja avantura. Otvorenog uma i srca mogao sam svijet vidjeti kao novo mjesto i s takvim stavom počeo slijediti svoj unutarnji kompas koji me vodio do mjesta na kojima nikada nisam bio. Do ljudi koje nikada nisam upoznao. I do spoznaja koje nikada nisam imao', kaže Ziggy.

Nakon dugog putovanja oko svijeta, odlučio se vratiti na Balkan i upravo ovdje krenuti u pustolovinu. 'Ispostavilo se da je Aldin, planinski vodič iz Bosne i Hercegovine, u to vrijeme planirao sudjelovati u HIGHLANDER pustolovini i upoznao me s događajem. S entuzijazmom me pozvao da mu se pridružim na ruti. Međutim, već sam imao svoj pogled na to kako želim iskoristiti ovu priliku. Ideja je bila raditi iz pozadine kao volonter. Stvaranje prijateljske atmosfere za druge kako bi uživali u svojoj avanturi. Organizatori su me uključili u projekt, spakirao sam stvari i dva tjedna kasnije s ruksakom i velikim osmijehom uspio sam stopirati od Krakova do Senja. Sastao smo se s Aldinom. On je počeo pješačiti, a ja volontirati', nastavak je priče.

Story Press

Volontiranje je na početku bilo vrlo izazovno, kaže. 'Mjeseci priprema i organizacije testirani su u jednom trenutku. Osjetio sam malo stresa i uzbuđenja između organizatora. To mi je pokazalo da je našem timu zaista stalo do pružanja velike vrijednosti sudionicima. Nakon uspješnog prvog dana nazdravili smo s jednom “rakijom” i krenuli dalje da pripremimo kontrolne točke', Ziggyjeve su riječi.

'Napravili smo četiri kontrolne točke duž pješačke staze od 100 km. Njihova svrha bila je stvoriti prostor za planinare gdje se mogu odmoriti, družiti i dobiti pomoć ako je potrebna. Tamo smo također žigali “putovnice” sudionika – moraju ih prikupiti na svim kontrolnim točkama. I tako sam završio na Panosu. Treća i najluđa kontrolna točka na ruti. Da bismo stigli tamo, morali smo sat vremena voziti planinskim rutama automobilom s pogonom “na sva četiri”. To je bilo mjesto za mene. I dok sam podizao šator, ovo je mjesto postalo moj dom. Sudionici hodaju vlastitim tempom pa nisu svi došli isti dan. Bili smo tamo tri dana. Tri prekrasna dana koja su svaki put završila neopisivim zalaskom sunca nad Jadranskim morem. Kada su svi ljudi prošli kroz naš kamp, spakirali smo sve i prešli na cilj.
Tamo sam mogao vidjeti lica koja su mi prije pet dana bila nepoznata,a su sada postala lica mojih prijatelja. Planinarska avantura koja nas je povezala dok smo zajedno jeli i smijali se, dok smo ložili vatru i šetali kroz izazove dana. I dok smo dijelili čari sadašnjeg trenutka', kaže Ziggy kojima su ovi ljudi postali prijatelji, a avantura nešto što će ih spajati cijeli život.

Story Press

Za njega je ovo avantura života. 'Ideja je nastala iz iskustva kada smo na poziv prijatelja, šapatom intuicije ili nekom slučajnošću ušli u šumu i više se nikad nismo vratili isti. Na početku je to bilo teško razumjeti, jer na racionalan način ništa ne dobivamo od šetnje planinama. Međutim, ono nam daje novu kvalitetu života. Divlja priroda stvara prostor oko nas i u nama, transformira ono što jesmo. Prostor u kojem smo se i sami izgubili pa smo kasnije mogli pronaći svoje novo ja. Male stvari više nisu bile male. Kratki razgovori s neznancem donijeli su vezu i prijateljstvo. Zalogaj jabuke donio je okus najboljeg obroka ikad. Koraci na planinarskoj stazi poput meditacije rješavali su probleme bez razmišljanja o njima. Trenuci, dobili malo magije i dubine. Čini se da “živimo” više nego ikad. Pa čak i s teškim ruksakom osjećali smo se lakše, jer smo bili slobodni', opisuje.

'Tako da je u mojim očima avantura života nešto više od pješačenja planinskim krajolikom. To je prilika da zaronite u život. Priroda ostavlja ljude boljima nego kakve ih je pronašla. I dok nas planine oblikuju, osjećamo odgovornost da to podijelimo. Na taj način HIGHLANDER stvara mogućnost igre s njome. Ispunjen takvom vizijom postao sam dio HIGHLANDER zajednice', objasnio je i istaknuo da je ovo njegov način življenja pa pozvao sve da se prijave.

'Naš tim čini zajednicu u kojoj svaka osoba sa svojom perspektivom dodaje nešto horizontima HIGHLANDERa. Na taj način događaj je dobio dodatnu vrijednosti kao što su pješačke edukacije "Ne ostavljaj trag", lake opreme, inspirativne prezentacije ekspedicija i projekata, joga radionice ili živa glazba. Još uvijek postoji ogroman potencijal za rast i dug put do dostizanja razine svjetske klase, ali upravo tamo idemo i ono što nas vodi je naša radost i predanost da pružimo sve od sebe. Volio bih vas vidjeti u avanturi života. Što god mislili, krenite. To je najbolji poklon koji možete dati sebi i svijetu. Da idete svojim putem i tražite dubinu u svakom trenutku. Nadam se da ćemo se tamo vidjeti. Da vidimo svijet. Iskusimo svijet0, zaključio je Ziggy.