Arena Centar u suradnji s Adria Media Zagreb pokrenuo je veliko nacionalno istraživanje o blagdanskom shopping u kojoj je sudjelovalo čak 8446 osoba iz cijele Hrvatske. Pitali smo je li kupnja poklona i ostalog potrebnog za blagdane užitak ili stres, kada vas počinje hvatati blagdanska groznica, što želite za dar, gdje obavljate blagdansku kupnju i koliko novca namjeravate potrošiti, komu će se ove godine kupovati dar i što vam je najvažnije kod blagdanskog šopinga.
U anketi je sudjelovalo 96,4% žena i 3,6% muškaraca, a njih 86,6 posto je iz središnje Hrvatske. Anketi se odazvalo najviše osoba u dobi od 21 do 30 godina (njih 37%),u dobi od 31 do 40 godina je 29,3% anketiranih, u dobi višoj od 40 godina je 30% anketiranih, a mlađih od 20 godina koji su ispunili našu anketu je 3,6 posto.
Božić je...
Prva asocijacija na Božić većini anketiranih je kićenje bora (tako je odgovorilo 52,4 posto), a za 34,6 posto je to božićni shopping. Unatoč uvriježenom mišljenju kako božićna kupnja i nabava svega potrebnog za savršene blagdane prestavlja veliki stres i živciranje, većina od 8446 Hrvata koji su sudjelovali u našem istraživanju ne smatra tako! Njih čak 84,6 posto odgovorilo je kako im je blagdanska kupnja čisti užitak te su u najvećem postotku rekli da ih blagdanska groznica počinje hvatati čim vide izloge ukrašene božićnim detaljima.
Što Hrvati žele pod bor?
Ako je suditi prema odgovorima naših anketiranih, na top ljestivci najtražnijih božićnih poklona prva je kozmetika (parfem i ostalo), drugi najtraženiji poklon je ženska torba, a potom slijede odjevni predmeti te knjiga, svijeća ili neka delicija. Čak 68,2 posto anketiranih reklo je kako u nabavu božićnih poklona kreće u studenom, stoga trgovci svjesni te činjenice sve ranije kreću s ponudom prigodnog asortimana i blagdanskim akcijama.
Shopping u shopping centru
Ove se godine, izgleda, mijenja i strategija darivanja te će većina poklonima iznenaditi samo članove najuže obitelji, a čak 84,5 posto anketiranih shopping obavlja u nekom od velikih trgovačkih centara poput Arena Centra.
Kada je pak blagdanski budžet u pitanju, 40,9 posto ispitanih odgovorilo je da će potrošiti do maksimalno 1000 kuna, a kako će trošiti i hoćeli prekoračiti budžet ponajviše ovisi o božićnom ugođaj u dućanima te akcijama koje trgovci ponude.
U sklopu istraživanja osmislili smo i kreativni zadatak u kojem je trebalo sastaviti svoju božićnu shopping listu, a pet najkreativnijih prema izboru stručnog žirija dobilo je poklon bon od 1000 kuna u Arena Centru.
*Sadržaj nastao u suradnji s Arena Centrom