Drugi dan događanja NEM Zagreb 2022 započeo je neizostavnim druženjem u NEM Loungeu uz doručak kojim je posjetitelje počastio Adriatic Luxury Hotels, dugogodišnji partner NEM Dubrovnika. Okupljeni su se zatim uputili u Panel Room na Co-production Business Practice prezentacije koje su predstavili vrsni TV profesionalci:

• Frank Spotnitz, CEO & Executive Producer, Big Light Productions

• Marike Muselaers, Chief Content and Partnerships Officer, Lumière Group
Primjeri iz njihova dugogodišnjeg iskustva inspirirali su lokalne producente predstavivši koprodukciju kao pobjedničku formulu za konkurentnost izvan granica regije.

Na NEM Zagrebu 2022 govorilo se i o izazovima u liderstvu. U današnjim vremenima povećanja produkcijskih troškova i smanjivanja budžeta, implementiranja novih tehnologija i poslovnih procesa te držanja ukorak s novim trendovima, poticanje produktivnosti zaposlenika često nije lak zadatak. Panel Biggest Challenges One Can Face in a Leadership Role? moderirala je Maria Rua Aguete, Executive Director, Technology Fellow, Omdia, a svoje liderske vještine otkrili su govornici:

• Matthias Settele, General Director TV Markíza and Member of the Editorial Board of CME

• Emil Koshlukov, Director General, Bulgarian National Television

Content Showcase pokazao snagu i kreativnost regije i Europe u TV industriji

Uslijedio je Content Showcase, centralni dio događanja posvećen predstavljanju najnovijih projekata iz regije i Europe. Tijekom dvosatnog programa, 16 govornika iz 6 renomiranih tvrtki predstavilo je više od 30 naslova koji su zaintrigirali okupljenu publiku:

• Firefly Productions predstavio je međunarodne projekte

• Joomboos je predstavio projekte u razvoju i otkrio što slijedi u njihovoj kreativnoj radionici nakon iznimno popularnih teen serija Outsiders i Teini dnevnici

• Viaplay Group predstavio je originalni Viaplay Select sadržaj, ekskluzivno dostupan u regiji od 1. prosinca putem streaming servisa Pickbox NOW

• RTV Slovenia predstavio je svoje hvaljene kriminalističke TV serije koje su oduševile publiku i kritičare te najavio nove sezone

• CineLink Drama predstavio je tri dramske serije u razvoju, iz Jugoistočne Europe

• BH Telecom predstavio je čak sedam nadolazećih serija, čime su i na NEM Zagrebu 2022 potvrdili svoju novu ulogu u produkciji dramskih serija

Predstavljeni projekti i koprodukcija bili su jedna od tema tijekom Co-production Networking Luncha na kojem su se okupili brojni nezavisni producenti te predstavnici produkcijskih i televizijskih kuća. Privatni ručak osmišljen je kao prilika za što kvalitetniji networking između sudionika sa sličnim poslovnim interesima iz područja koprodukcije.

promo NEM Zagreb networking i paneli

Globalni trendovi, popularni žanrovi i formati

Sadržaj nastao prema istinitoj priči danas je iznimno popularan, no koliko ima istine u toj klasifikaciji? Na panelu How To Approach True Stories? diskutiralo se upravo o tome: koje kriterije TV sadržaj treba zadovoljiti kako bi se svrstao u kategoriju „based on a true story“.

Richard Middleton, Managing Editor, TBI, moderirao je zanimljivu raspravu između cijenjenih govornika:

• Frank Spotnitz, CEO & Executive Producer, Big Light Productions

• Michael Iskas, Chief Executive Officer, Antenna Studios

• Larry Bass, CEO & Executive Producer, ShinAwiL Productions

• Ryta Grebenchikova, Head of Film Production, Producer, UPHub (Ukrainian Producers Hub)

• Dariusz Jablonski, Founder, CEO, Producer, Director, Apple Film Production

„Preuzimanje odgovornosti u pričanju istinitih priča vrlo je važna. Što sam više istraživao za svoj posljednji projekt, to sam više shvaćao koliko je važno uzeti u obzir detalje. Svaki detalj može igrati glavnu ulogu, ali poanta je da nije uvijek potrebno prenositi detalj po detalj, morate biti vjerodostojni tako da nađete samu bit priče. Reći istinu - ne znači da morate reći apsolutno sve što se dogodilo. Morate pronaći svoj vlastiti put“, said Darius Jablonski.

Globalni medijski trendovi neizostavna su tema svakog izdanja NEM-a, pa tako i NEM Zagreba 2022. Globalni medijski prihod premašit će trilijun dolara 2027. godine, a 42 posto tih prihoda dolazit će od usluga online video streaminga. Isto tako, predviđanja su da će internetsko videooglašavanje u sljedećih pet godina generirati više od 331 milijardu dolara. Gdje su u svemu tome TikTok, Meta i YouTube? Studiju slučaja Global Trends in Media predstavila je Maria Rua Aguete, Executive Director, Technology Fellow, Omdia, a dijeljenje informacija nastavilo se tijekom istoimenog 1 na 1 razgovora s Danielom Friedlaenderom, Sky's European Affairs Director, Head of Sky EU Office.

Na zanimljivom panelu Scandinavian Co-Production Model in the Adriatic Region govornici su diskutirali je li moguće implementirati uspješni skandinavski produkcijski model u kulturološki drukčijoj Adria regiji. Što je ključno kako bi taj model zaživio i postao uspješan i na našim prostorima otkrili su:

• Marike Muselaers, Chief Content and Partnerships Officer, Lumière

• Boban Jevtić, Head of Content Strategy and Development, Firefly Productions

• Vanda Rapti, EVP & Chief Commercial Officer for North America and Viaplay Select, Viaplay Group

„Trebate nešto što je privlačno i drugim zemljama. Primjerice, Nordic Noir nije, kao koncept, ni bilo nešto što je u u potpunosti izmišljeno u nordijskoj regiji, ali je postao oznaka kvalitete. Razvila se cijela ideja, kao s nordijskim knjigama, modom ili dizajnom, da su te serije garantirano kvalitetne, to je bio cijeli val. Sve iz nordijske regije odjednom je dobilo tu 'garanciju' kvalitete, pa se postavlja pitanje postoji li nešto iz regije s čime bi serija mogla postati prepoznatljiva? Također, ono što smo vidjeli je da su lokalni igrači, kada su globalni streameri došli na nove teritorije, bili puno spremniji na suradnju“, izjavila je Marike Muselaers.

Uslijedio je veliki Christmas Party by Pickbox na kojem su se okupili suradnici i prijatelji televizijskog kanala Pickbox TV i streaming servisa Pickbox NOW, čime je završio drugi dan NEM Zagreba 2022.