Čak trećina mladih iz jednog britanskog istraživanja izrazilo je želju da u budućnosti bude YouTuber. To, potpuno novo zanimanje, koje je stvorio Internet i njegova sveprisutnost u našim životima, karijera je o kojoj današnji mladi najviše sanjaju. Na drugom mjestu je karijera blogera, opet jedno zanimanje koje je daleko od onih tradicionalnih o kojima su malo starije generacije sanjale u djetinjstvu. Ljudi koji na svojim društvenim profilima imaju popriličan broj ‘followera’ (sljedbenici se broje u tisućama) postali su ‘tražena roba’ na tržištu, jer mnogi žele svoj proizvod ili uslugu vezati baš za njihovo ime. Naravno, zbog sve one silne vojske obožavatelja koja ih prati putem svojih pametnih telefona i koju su nečim trebali zaslužiti. Što je pridonijelo popularnosti tih novih 'burza rada'? Prije svega stil života koji se naveliko promijenio pod utjecajem tehnologija, ali i dojam (nerijetko pogrešan!) kako je riječ o relativno lakoj zaradi u kojoj je dovoljno biti ono što jesi, a pritom te nitko ne pita koju si školu završio i ne traži od tebe da provodiš klasično 8-satno vrijeme u nekom uredu. Sve prednosti Interneta društvenih mreža prepoznale su dakako i velike tvrtke koje točno znaju kome se obraćaju, ali i na koji način, jer biti privlačan i ‘zaslužiti’ ‘like’ ili ‘share’ nije nimalo jednostavno kako bi neupućen korisnik na prvu mogao pretpostaviti. U tu svrhu koriste se različiti alati, suptilni načini prezentacije, kreativa koja ‘pogađa’… Kako su u virtualnom svijetu najaktivniji ipak oni mladi, činjenica je da svi oni koji žive od prodaje svojeg proizvoda i usluge ipak najviše osluškuju njihove potrebe. Naime, riječ je o generacijama koje su se praktički rodile s pametnim telefonom u ruci i život na društvenim mrežama prihvaćaju kao sastavni dio svog življenja, a očito sada i neke buduće karijere. Danas kad mnoge europske zemlje vode bitku s rastućim brojem nezaposlenih (a posebno zabrinjava nezaposlenost mladih, koji bi trebali biti najproduktivniji), društvene mreže, internet stranice, blogovi i slično stvorili su i neka nova zanimanja. Svaka malo ozbiljnija tvrtka koja vodi računa o svojem imidžu ima svoj web site i profil na nekoliko društvenih mreža. Specijalist za društvene mreže ili community manager jedno je relativno novo zanimanje. ‘Proguglate’ li malo po stranicama različitih učilišta, lako ćete naći poduži popis vještina za koje će vas osposobiti ako se odlučite školovati za ovo sada već vrlo traženo zanimanje. A kako izraditi marketing plan na društvenim mrežama, izabrati objave koje će doprijeti do najvećeg broja korisnika, kako koristiti društvene mreže za poboljšanje poslovanja, kako uopće prezentirati neki proizvod ili uslugu da bi oni bili zanimljivi korisnicima društvenih mreža… o svemu tome ovisi konačni poslovni rezultat neke tvrtke. U konačnici, čak i ako je riječ o malom poduzetniku koji tek kreće u svoju poslovnu avanturu, poznavanje ovih vještina može biti od presudnog značenja za uspjeh. Ni najbolja ideja ne vrijedi ništa ako nitko za nju ne zna. Isto tako, dobra prezentacija zlata vrijedi. U moru proizvoda i informacija na tržištu, krajnji korisnik će odabrati onaj koji ih je najviše privukao upravo načinom prezentacije. Jedna od velikih prednosti tih novih zanimanja svakako je i činjenica da početna investicija nije skupa. Dakle, nema kupovine skupe opreme, otvaranja velikih proizvodnih pogona, mreže trgovina za distribuciju, vojske ljudi koja će iznijeti posao... Dovoljan je samo jedan pouzdan pametni mobitel i kreativna snaga. Za najtraženije zanimanje budućnosti, ono YouTubera, dovoljne je nabaviti pametni telefon s odličnom kamerom kakav je, primjerice, novi Samsung Galaxy S8 i S8+. Glavna kamera od 12MP i prednja kamera od 8MP su toliko precizne i brze da ćete savršeno moći uhvatiti svaki trenutak tijekom dana, ali i noći. Ovaj mobitel ima još jednu posebnost: pokreće ga prvi procesor od 10nm na svijetu. On je brz, moćan i povećava učinkovitost baterije; omogućava proširenje skladišnog prostora (da, to nam je važno, jer nikad dovoljno mjesta!), a koristiti ga možete čak i po kiši bez straha da će “zaštekati”. Autor: Danijela Petrov Fotografija: Profimedia