Jedan od savjeta za sve one koji traže novi posao često je da ne čekaju natječaj, već da se sami jave željenom poslodavcu i pošalju mu životopis i zamolbu. Po mišljenju stručnjaka taj, kako ga se naziva, “cold email” uspješan je način traženja posla u što se uvjerio i Elliot Bell koji se putem LinkedIn-a obratio šefica savjetodavne agencije The Muse, Kathryn Minshew, te nakon razgovora s njom dobio posao. Naime, on je, piše The Business Insider, nekoliko dana prije toga na jednoj konferenciji slušao Kathryninom predavanje koje ga je oduševilo, pa je u spomenutom pismu, osim što je nabrojio svoje kvalitete i radno iskustvo, napomenuo kako ga je oduševio njezin tim i tvrtka općenito, čestitao joj na uspjehu te ponudio svoju pomoć. Što je to konkretno oduševilo Kathryn Minshew da ga je poželjela upoznati? Uključio je nešto osobno (u ovom slučaju naglasio je da ga je oduševio njezin govor), kratko i jasno spomenuo je svoje radno iskustvo, nije bio napadan u svojim traženjima, konkretno je napisao zašto bi želio raditi baš u toj tvtrki i, u konačnici, napisao je nešto lijepo o samoj Kathryn (da su ga oduševili ona i njezin tim). Stručnjaci vjeruju kako je ovo učinkovita formula koja može, ako ne ništa drugo, onda barem otvoriti vrata za prvi kontakt s potencijalnim poslodavcem. Nakon što ste poslodavca ‘osvojili’ životopisom, dolazi onaj, po mnogima, teži dio potrage za poslom. Pozvani ste na razgovor kod potencijalnog poslodavca. Preporučljivo je na intervju doći najviše 15-ak minuta ranije. Nećete ostaviti bolji dojam stignete li sat vremena prije dogovorenog termina, jer ispitivač ne može ostaviti svoj posao kako bi s vama razgovarao. Poštujte dogovoreno vrijeme. O kvaliteti vaše prezentacije ovisi cjelokupan dojam. Poslodavac će od vas najprije tražiti da se kratko predstavite. Dobro razmislite što ćete reći, budite jasni, jezgroviti i konkretni te ograničite prezentaciju na dvije minute. Ako gubite vrijeme na nevažne detalje, poslodavac će steći dojam da ste neorganizirani i da ne znate odrediti prioritete. Informirajte se o tvrtki za koju se natječete, jer ćete u suprotnom poslati poruku kako, ustvari, i niste previše zainteresirani za taj posao. Nemojte se iznenaditi ako vas počnu ‘rešetati’ privatnim pitanjima koja nemaju veze s poslom. Ponekad je teško procijeniti što poslodavac zapravo želi otkriti postavljajući neko privatno pitanje, možda jednostavno želi vidjeti kako se snalazite u neobičnim situacijama i koliko brzo ili kreativno reagirate. Gledanjem u pod ili izbjegavanjem kontakta očima pokazujete nezainteresiranost i neprofesionalnost, pa - zapamtite - sugovornika uvijek gledajte u oči. Svakako pripremite nekoliko pitanja za poslodavca, jer ispitivači vole kada im kandidati postavljaju pametna pitanja, jer to svjedoči o stvarnoj zainteresiranosti za rad. Autor: D. P. Fotografija: Profimedia